Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp

Jeg skal på tur til Amsterdam, hovedsakelig på besøk, men jeg har en av dagene alene til å finne ett eller annet å oppleve på egenhånd. :)

Jeg har vært i amsterdam flere ganger, og ender ofte med å gå på shopping, det er IKKE ønskelig denne gangen. Ei heller er jeg så skrekkelig interessert i museumsgåing eller kirketitting.

Hadde tenkt meg en tur til bydelen Jordaan, siden jeg har hørt at den skal være interessant bare å vandre i, er det andre tips om steder eller ting man kan se eller gjøre i amsterdam?

Skal alltids finne på noe, men tenkte at kanskje jeg får noen lure tips her som jeg ikke hadde kommet på selv, det har skjedd før. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, de er museum javel men ikke helt normale:

* Torturmuseet ved Bloemenmarkt, masse snacks ting som middelalderens prester og munker moret seg med å utsette medborgere for.

* Church in the attic (Amstelkring museum), middelklassehjem fra 1600tallet i RLD autentisk innredet. Imponerende når du i 4 etasje etter å ha snirklet deg oppover i hva som virker som huset til de 7-Små-Dverger plutselig kommer inn i en fullutstyrt innvendig 2 etasjes katolsk kirke fra den tid katolikkene var uønsket i mesteparten av Europa, men iallefall tolerert i Amsterdam.

* Tur i Vondelpark. Hender det er musikk fra utendørscener.

* Alene på kvelden? Sjekk ut melkweg.nl eller paradiso.nl for program.

* Lei sykkel.

* Finn et terrassebord på Rembrandtsplein på dag/ ettermiddag, drikk kaffe eller 3 øl og bare titte på menneskene som går forbi

God tur, kos deg :)

Skrevet

Tur med kanalbåt.

Selv om du har vært i Amsterdam flere ganger tidligere, vil du se byen fra en ny side og det blir en annerledes opplevelse.

Loppemarked.

Det er et stort utendørs loppemarked i byen. Lurer på om det ligger på Waterlooplein,men er ikke helt sikker. Kanskje de du skal besøke vet det.

Skrevet

tusen takk begge to, skal ta med meg tipsene deres, helt klart noe jeg kan gjøre. :)

og kanalbåt har jeg tenkt på ja, selv etter å ha vært der flere ganger har jeg faktisk ikke gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...