AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Jeg kjenner ei jente som i tidlig alder ble gravid med et barn, giftet seg med barnefaren og ble tatt i fra dette barnet. Grunnlaget for at barnevernet grep inn var at mannen hennes var ustabil, ingen av de hadde fast intekt, og ingen av de virket interessert i å rette opp i situasjonen. I ettertid så har jenta gått flere runder hvor hun nesten har gått fra barnefaren, og dette har skjedd, jeg vet ikke hvor mange ganger, 4,5,6 kanskje, fordi han ikke hadde jobb, fordi han var ustabil, fordi hun visste at om hun gikk fra barnefaren og klarte å få orden på sitt liv, så ville hun få tilbake barnet sitt. Isteden ble hun gravid, igjen, med samme mann. Og nå var de plutselig lykkelig, skulle få barn igjen, og denne gangen skulle de jo selvsagt beholde barnet. Hvordan de mente det var mulig, det vet jeg ikke. Pr dags dato tror jeg fremdeles deres 2. fødte er hos dem, men hvor lenge vil dette vare? Spørsmålene mine er: Hva får mor til å velge en ustabil far fremfor barnet sitt? Hva får de begge til å føde enda et parn inn i en slik situasjon? Og om tilfellet skulle være at de får beholde barn nr. 2, hva vil deres første fødte føle? Hvordan forklarer man barna når de blir eldre, at de ikke fikk ha barna fordi mor valgte far? Hva får foreldre til å ikke ønske å ta tak i tilværelsen, for barnas skyld? Faktaene i saken stemmer ikke nøyaktig overens med virkeligheten, i frykt for å støte vedkommende, men selve saken er den samme.
Gjest imli Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Det er vel barnevernet som vurderar kva som er best for desse barna, du kjenner nok ikkje heile saka. Men ja, det finns mange foreldre som har omsorg for berre eit av barna sine, medan det/dei andre er under barnevernets omsorg.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Hva får en kvinne til å gå tilbake til en ustabil mann i første omgang? Hvorfor får man barn med en slik mann? Hvorfor får man barn nr 2 - 5 med en slik mann? Hadde man svarene på dette ville mange vonde barneskjebner vært løst.
Gjest imli Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Sannsynlegvis fordi kvinna ikkje er stabil sjølv... Og søker ein slags tryggheit som ho finn hos den aktuelle mannen. Ikkje lett for utanforståande å skjønne, men slik er det...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Sannsynlegvis fordi kvinna ikkje er stabil sjølv... Og søker ein slags tryggheit som ho finn hos den aktuelle mannen. Ikkje lett for utanforståande å skjønne, men slik er det... Enig med deg. Hun er veldig usikker av seg, og veldig spesiell, aldri vært populær, slitt med å få venner. Tror nok det er en trygghet å ha noen som tilsynelatende er glad i henne, og da er det lett å se bort i fra ustabilheten. Forhåpentligvis for henne vil hun forstå at det kanskje ikke er kjærlighet, får bare håpe det skjer før det er for sent.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Ja det leder da til flere spørsmål. Hvis man er ustabil selv hvorfor får man da flere barn? Men dette siste er det jo et opplagt svar på: man forstår vel ikke selv at man er ustabil eller ute av stand til å ta seg av barn.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 Hmm.. det er vanskelig å vite slike ting... Jeg bare klarer ikke forstå hvordan noen kan velge en ustabil mann fremfor sitt eget barn... Men kanskje er dette bare meg
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Min far og mor er da heller ikke helt stabile, faren min har sosial angst og angst for sykehus. Mora mi har også mye angst. Hva slags ustabilitet har denne barnefaren da? er han voldelig ?
barnehagetanten Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Dersom far er voldelig, kommer antagelig barn nummer to til å lide samme skjebne som barn nummer en. Iallefall håper jeg det for barnets skyld. Hva som gjør at en mor velger kjærligheten til en mann framfor kjærligheten til barna sine, er meg en stor gåte. Men som flere allerede har vært inne på: mor har nok sikkert sine problemer å stri med på det psykiske plan. Tankene går til barna.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #11 Skrevet 20. september 2010 Vel, jeg vet om ei som har mistet minst tre barn til barnevernet og som nå ville ha et barn til fordi det var på tide med trygdepenger igjen (den engangsutbetalingen man får når man ikke har opptjent rett til foreldrepenger). Så enkelt kan det være.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #12 Skrevet 20. september 2010 Det er iallefall en syk grunn til å få barn... Jeg får helt vondt inni meg TS
Sodrac Skrevet 20. september 2010 #13 Skrevet 20. september 2010 Same old story...Desverre er det ikke lov å tvangssterilisere i Norge.
Gjest BabyBlue Skrevet 20. september 2010 #14 Skrevet 20. september 2010 Same old story...Desverre er det ikke lov å tvangssterilisere i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå