Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei!!

Kjæresten min kontrollerer alt jeg gjør. Overvåker facebook, mail og telefon, blir sur hvis en gutt (kun venn) bare så mye som har sagt hei til meg, holder avhør når jeg kommer hjem hvis jeg har vært ute på noe.. Han skal vite alt, tilogmed hva jeg snakker med venninnene mine om på kafè.

Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for at det har blitt slik. Jeg er kanskje ikke den letteste personen å leve med, men jeg har aldri vært utro eller gitt han noen grunn til å mistenke utroskap. Jeg gjør virkelig ikke noe galt sånn sett.. Og han skjønner ikke at jeg trenger å være noe for meg selv også.. Vi er flinke til å snakke, og jeg har forklart hva jeg føler - likevel går det ikke inn.

Jeg trodde at han var det beste jeg kunne få og vi har det til daglig fint sammen, men nå begynner jeg å tvile. Jeg drømmer om andre menn om nettene, ikke om sex, men nærhet - det å bli verdsatt. Disse mennene har navn, det er stort sett folk jeg jobber sammen med. Det plager meg, for drømmene er så virkelige at de påvirker meg hele dagen. Jeg vil ikke krysse grensa, men jeg blir helt fortvilet samtidig. Han skjønner ikke at hans sjalusi driver meg bort i stedet for nærmere han..

Så hva gjør jeg nå? Vi skal gifte oss om et par måneder, vi planlegger baby, jeg vet jeg vil få et godt liv med kjæresten min. Men er det nok? Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal få han til å slippe meg bare bittelitt løs - kommunikasjon hjelper jo ikke..

Noen råd, vær så snill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forklar at det driver deg fra han, og sett alt av babyplaner på hold!

Skrevet

Ingenting du kan gjøre. Han må gjøre det selv; søke hjelp og snakke om hvorfor han er slik. Det blir ellers ikke bedre. Jeg hadde IKKE giftet meg og fått barn med ham..

Skrevet

Så hva gjør jeg nå? Vi skal gifte oss om et par måneder, vi planlegger baby, jeg vet jeg vil få et godt liv med kjæresten min. Men er det nok? Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal få han til å slippe meg bare bittelitt løs - kommunikasjon hjelper jo ikke..

Jeg skjønner ikke hvordan du kan påstå at du vet du vil få et godt liv med denne mannen. Hadde det vært en realitetet så ville aldri denne tråden eksistert og det er drøyt naivt å tro at alt automatisk kommer til å ordne seg den dagen ringen sitter på fingeren og barnet er en realitet. Jeg hadde en venninne som hadde den troen om en kjæreste som startet i det små med psykisk mishandling men som aldri lot det gå lengre, før to uker etter bryllupet. Da smalt det første slaget 6 år inn i forholdet. Jeg har selv vært sammen med en sykelig sjalu gutt og det som GARANTERT kommer til å skje er at du sakte men sikkert kommer til å isolere deg mer og mer fra venner og bekjente for å unngå konfrontasjonene med kjæresten din. Dette er ikke et problem som kommer til å bli bedre uten at 1: samboeren din innser at han faktisk har et problem som må hanskes med og 2: han trenger profesjonell hjelp utenfra. Før den tid hadde jeg lagt absolutt alle planer om bryllup og barn på hylla.

Skrevet

Hvordan kan du si at du vil få et godt liv med han, når du er så fortvilet som du er nå? Tror du virkelig tingene vil forandre seg fordi dere gifter dere og får barn? Tror du virkelig han vil slutte å kontrollere deg på denne måten, og plutselig stole på deg når dere er gift og har fått barn?

En meget naiv tankegang, for jeg klarer ikke å forstå at du kan mene at du vil få et godt liv med en slik person.

Skrevet

Hvis det ikke nytter å snakke med han, ville jeg absolutt ikke gått inn i et giftemål og fått barn med han med det første, siden han ikke ser ut til å kunne høre på hva du sier. Noen folk er bare slik av natur, at de føler de mister taket helt om de ikke aner hva du driver med til enhver tid.

Finn ut av noe raskt, om et par mnd. kan det være for sent. Ha en skikkelig samtale med han om dette, og hvis han ikke greier å forstå, vet jeg ikke hvor verdt det det hadde vært å gifte meg med en du blir så fortvilet over dag ut og dag inn.

Skrevet

1. Avbestill bryllupsfesten.

Spørsmål til dere andre på kvinnneguiden. Har dere noensinne hørt om noen som har hatt slike sjalusiproblemer, og blitt bedre? Fortell! Fortell!

Den gubben spiser opp hele privatlivet ditt. Det er greit nå som du er nyforelska, og tosomheten er det beste i verden, men vil du kunne leve med det fra 2012 og framover. I 2034 er kanskje minsteungen så stor at det er ok å skilles.

En plan kan være at dere skiller lag nå, og at gubben din tar tungtpersonlighetsstyrkende kompetanseløft . Som å gå i kloster, bli yogi eller noe slikt. Så kan han komme tilbake om 5 år, og du kan se om det har virket.

Skrevet

Her må du tenke NÅ.

Han kommer sannsynligvis ikke til å bli bedre. Du sier dere har pratet om dette flere ganger, men dette er en del av hans personlighet. Når han er så sjalu allerede, forestill deg spørsmål om hvorfor det tok deg 1 time å komme hjem fra barnehagen , og om du møtte noen fedre der. Var de kjekke? SNakket du med dem? Hva snakket du med de om? Eller oi... hva med gynekologen når du er gravid? DU får ikke lov til å ha mannlig gynekolog, du får ikke gå alene..

Nei, her må du nesten finne ut idag. Det er ikke bra for et barn å vokse opp i slike kår heller!

Det finnes så mange bra menn der ute som aldri ville oppført seg sånn!

Gjest MikeWaters
Skrevet

Og folk lurer på hvorfor det er så mye utroskap og skilsmisser!

Skrevet (endret)

Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Jeg hadde i hvert fall tenkt meg godt om før jeg hadde giftet meg med én som viser sånne tendenser.

Tror du virkelig at det kan bli bedre av seg selv? Enten må dere grundig til verks med å løse dette før bryllupet, eller du burde kanskje vurdere å ta giftemål litt senere.

Om kommunikasjon mellom dere to ikke fungerer, må dere finne en tredjepart som kan hjelpe med dette.

Endret av Bond
Skrevet
.

Spørsmål til dere andre på kvinnneguiden. Har dere noensinne hørt om noen som har hatt slike sjalusiproblemer, og blitt bedre? Fortell! Fortell!

Jeg har!

Min kjæreste var helt ekstrem sjalu i begynnelsen av vårt forhold, jeg hadde aldri opplevd en så sjalu mann som han. Men det er lenge siden han nå har sagt noe om dette. Nå sier han tvertimot at det er greit om jeg skulle hatt andre bak hans rygg for han kan uansett ikke gjøre noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...