Gå til innhold

jeg elsker jenter...men

Anbefalte innlegg

Gjest TomatSamtMer
Skrevet

Som overskrifta..jeg elsker jenter..men det er mye jeg ikke forstår. (jeg er gutt altså) og av alle de jentene som jeg har møtt og vært ilag med, så virker det som det er viktigere å tilfredstille en sosial forventning, enn å følge sitt eget begjær. Det trenger selvsagt ikke være negativt...jeg bare synes det er rart, fordi det er så mange ting en kan gjøre som gir deg nesten alt du trenger...og de jentene jeg kjenner med evner langt over det normale, likevel fortsetter å skulle tilfredstille de rundt en.. får "dere" noe ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du rusa eller? Det er i hvert fall umulig å forstå hva du prøver å si.

Snakker du om sex, eller er det noe helt annet du sikter til?

Skrevet

Som overskrifta..jeg elsker jenter..men det er mye jeg ikke forstår. (jeg er gutt altså) og av alle de jentene som jeg har møtt og vært ilag med, så virker det som det er viktigere å tilfredstille en sosial forventning, enn å følge sitt eget begjær. Det trenger selvsagt ikke være negativt...jeg bare synes det er rart, fordi det er så mange ting en kan gjøre som gir deg nesten alt du trenger...og de jentene jeg kjenner med evner langt over det normale, likevel fortsetter å skulle tilfredstille de rundt en.. får "dere" noe ut av det?

Øh.. skjønner ikke helt her jeg. Men det gjorde du kanskje ikke selv heller, da du skrev det ned her? :gjeiper:

Skrevet

prøver å lese dette 4-5 ganger å skjønner ikke helt hva du mener...

:/

Kunne du være så snill å utdype det litt mer, kanskje skrive det om igjen?

Skrevet

ja heh sorry...skreiv det i fylla. Det jeg prøvde å si er at jeg nesten aldri har møtt en jente med enn genuin "pasjon" ( passionate...vet ikke hvilket norsk ord jeg skal bruke for det...begjær blir liksom litt lite dekkende) og det virker som mange jenter velger yrke, livsstil, klær etc i mye større grad etter en norm, enn de guttene jeg kjenner. Og det jeg egentlig lurer på, er for eks: (hypotetisk sett.) hvis du fikk valget mellom å gi ut en bok i ditt eget navn, som du visste ville gi deg masse annerkjennelse (dette ville være den eneste du fikk publisere i ditt liv.) men som du innerst inne visste ikke ga deg selv noe..ELLER: gi ut en bok som føles som den er "bokligjøringen" av hele deg, og du føler den sier alt du vil si, MEN at den ikke fikk noe som helst annerkjennelse, lite kjøpt, og generelt ignorert, hva ville du valgt? Mange vil kanskje svare det siste for å føle seg bra med seg selv, men all annen atferd jeg oppserverer sier meg noe annet.. ( det er selvsagt masse unntak...men det er akkurat som en må ha mistet alt håp og blitt narkoman, før du kan virkelig kan gi noe du selv vil gi..)

Skrevet

ja heh sorry...skreiv det i fylla. Det jeg prøvde å si er at jeg nesten aldri har møtt en jente med enn genuin "pasjon" ( passionate...vet ikke hvilket norsk ord jeg skal bruke for det...begjær blir liksom litt lite dekkende) og det virker som mange jenter velger yrke, livsstil, klær etc i mye større grad etter en norm, enn de guttene jeg kjenner. Og det jeg egentlig lurer på, er for eks: (hypotetisk sett.) hvis du fikk valget mellom å gi ut en bok i ditt eget navn, som du visste ville gi deg masse annerkjennelse (dette ville være den eneste du fikk publisere i ditt liv.) men som du innerst inne visste ikke ga deg selv noe..ELLER: gi ut en bok som føles som den er "bokligjøringen" av hele deg, og du føler den sier alt du vil si, MEN at den ikke fikk noe som helst annerkjennelse, lite kjøpt, og generelt ignorert, hva ville du valgt? Mange vil kanskje svare det siste for å føle seg bra med seg selv, men all annen atferd jeg oppserverer sier meg noe annet.. ( det er selvsagt masse unntak...men det er akkurat som en må ha mistet alt håp og blitt narkoman, før du kan virkelig kan gi noe du selv vil gi..)

hehe, hvor stein er du egentlig?

Skrevet

Joa.. torsdagsfylla funker greit den ...

Skrevet

hehe, hvor stein er du egentlig?

haha...ok, det virker litt sært, men jeg lurer faktisk virkelig på dette!

Skrevet

:klø:

Skrevet

...Vaov... var teksten virkelig så vanskelig å forstå? Synes det kommer ganske klart fram hva jeg spør om...men ok. Torsdagsfylla og kvinneguiden er en dårlig match.

Skrevet

Dette skjønte jeg nada av!

Her var jeg muligens kanskje bitte litt med i tankegangen din

ja heh sorry...skreiv det i fylla. Det jeg prøvde å si er at jeg nesten aldri har møtt en jente med enn genuin "pasjon" ( passionate...vet ikke hvilket norsk ord jeg skal bruke for det...begjær blir liksom litt lite dekkende) og det virker som mange jenter velger yrke, livsstil, klær etc i mye større grad etter en norm, enn de guttene jeg kjenner. O

helt til du skriver dette....

og det jeg egentlig lurer på, er for eks: (hypotetisk sett.) hvis du fikk valget mellom å gi ut en bok i ditt eget navn, som du visste ville gi deg masse annerkjennelse (dette ville være den eneste du fikk publisere i ditt liv.) men som du innerst inne visste ikke ga deg selv noe..ELLER: gi ut en bok som føles som den er "bokligjøringen" av hele deg, og du føler den sier alt du vil si, MEN at den ikke fikk noe som helst annerkjennelse, lite kjøpt, og generelt ignorert, hva ville du valgt? Mange vil kanskje svare det siste for å føle seg bra med seg selv, men all annen atferd jeg oppserverer sier meg noe annet.. ( det er selvsagt masse unntak...men det er akkurat som en må ha mistet alt håp og blitt narkoman, før du kan virkelig kan gi noe du selv vil gi..)

så nå er jeg tilbake til nada igjen. Kanskje greit å la bakfylla sige litt å? :kose:

Skrevet

...Vaov... var teksten virkelig så vanskelig å forstå? Synes det kommer ganske klart fram hva jeg spør om...men ok. Torsdagsfylla og kvinneguiden er en dårlig match.

Det er fredag i dag ;)

Skrevet

Mener du karriere-innstilte kvinner, at det er for få av dem?

De som driter i mann å barn for å følge sin egen egoisme å oppnå anerkjennelse før de setter seg ned? Da runner man som oftest 35-40 før de slapper av :)

Skrevet

Det er fredag i dag ;)

.. men han skrev den i går

Skrevet

Takk, anonymbruker. Uansett, jeg er hverken lsd-hippie eller stein og/eller full akkurat nå..og jeg synes fortsatt det jeg spurte om gir mening.. det understreker vel kanskje poenget mitt (?) enda mer, siden dere faktisk ikke skjønner spørsmålet.. hva nøyaktig, med spørsmålet, er dere ikke skjønner? (takk gud for å være bakfull på en fredag og ta seg tid til kvinneguiden. hyll hyll )

Skrevet

Jeg tror jeg skjønner hva han mener.

Han mener at vi jenter som regel velger det trygge og aldri tør og ta sjanser.

Altså; jeg vil egentlig bli ditt men velger å bli datt fordi det sikrer meg bedre økonomi, sikker jobb, hus og stasjonsvogn. MAN MÅ JO TENKE PÅ AT MAN SKAL HA BARN SNART!!!

Ofte gjør kvinner også det andre forventer av oss.

Jeg er ofte slik. Jeg gikk litt mot strømmen i form av utdanning, og alle trodde jeg kom til å bli lærer. Det ble jeg ikke, men jeg tar meg av og til i å si det folk "forventer" at jeg skal si. Eller si meg enig, når jeg føler at jeg er litt på dypt vann.

Men er flinkere til å fremheve seg selv, og fremstår som mer villig til å ta risiko.

Noen som ser hva trådstarter vil frem til?

Skrevet (endret)

Ikke det forklarende dagen derpå innlegget som de fleste heller ikke fikk noe mer ut av enn gårsdagens ;)

Takk, anonymbruker. Uansett, jeg er hverken lsd-hippie eller stein og/eller full akkurat nå..og jeg synes fortsatt det jeg spurte om gir mening.. det understreker vel kanskje poenget mitt (?) enda mer, siden dere faktisk ikke skjønner spørsmålet.. hva nøyaktig, med spørsmålet, er dere ikke skjønner? (takk gud for å være bakfull på en fredag og ta seg tid til kvinneguiden. hyll hyll )

Nå har tråden din straks rundet en side og du har èn leser som kanskje har skjønt hva du mener så det kan vel knapt nok være så voldsomt godt understreket? Ikke for å være vrang men jeg skjønner seriøst ikke hva du vil frem til...

Endret av Ava Mae
Skrevet

Ikke det forklarende dagen derpå innlegget som de fleste heller ikke fikk noe mer ut av enn gårsdagens ;)

Nå har tråden din straks rundet en side og du har èn leser som kanskje har skjønt hva du mener så det kan vel knapt nok være så voldsomt godt understreket? Ikke for å være vrang men jeg skjønner seriøst ikke hva du vil frem til...

Ok. ( jeg vil egentlig ikke fram til noe...jeg stilte et spørsmål, så kan de som forstår innholdet i spørsmålet svare som best de kan :) :) )

Skrevet

Hva var så vanskelig med å skjønne her?

Jeg tror mange jenter/kvinner har vanskelig for å si nei, er redde for å bli dårlig likt og derfor lar seg bruke som "dørmatte", og lar seg styre av samfunnets forventninger istedet for å følge egne ønsker og behov.

Om de får noe ut av det? Det må da være slitsomt å ha det slik, men...og man mister vel seg selv på veien om man hele tiden må tilfredstille andre.

Skrevet

Ja, skjønner hva du mener. Mange kvinner utnytter ikke sitt potensiale, følger ikke sin pasjon, men lever opp til et bilde av det som er forventet av dem. Jeg tror jenter blir påvirket til dette gjennom oppdragelse og i samfunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...