AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Hei! Jeg har et Facebook problem! Det har seg slik at et bilde har blitt taget av meg.Dette vil jeg gjerne ha fjerne, men nå har denne brukeren slettet eller deaktivert seg selv(hvis det går ann?), og nå får jeg ikke fjernet tagen. What to do? har prøvd å søke på face og nettet, men finner ingenting. Ikke finner jeg noe sted der det går ann å kontakte facebook heller!
Jade Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Men hvis brukeren er borte, så er vel bildet borte også? Problem solved! Bildet kommer gjerne tilbake hvis hun aktiverer kontoen igjen, men da får du bare følge med. Evt. kan du ta en telefon til henne og be henne fjerne bildet hvis hun aktiverer kontoen igjen. Hvis det holder å bare fjerne tagen, så kan du gjøre slik i innstillingene dine at kun du selv kan se når du er tagget i et bilde. Dvs. de kan se at du er på bildet (navnet ditt) når de ser på bildet. Men de kan ikke trykke på "bilder av xxx" og få opp liste over alle bilder du er tagget på.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Nei, det er jo det som er problemet mitt. Bilde er ikke slettet, det er der, men får ikke fjernet tagen. Men hvis jeg tar å endrer instillingene slik du sa blir jo alle bildene som er taget av meg borte, og det vil jeg ikke. Bare dette ene bilde. Skal ikke være lett Får ta kontakt med hun som har taget meg. MEn går det an å deaktivere profilen sin? eller må man slette seg selv?
Jade Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Du kan ikke fjerne andre sine bilder. Kun taggingen. Fjerner du taggen, så fjerner du bare linken mellom bildet deres og din profil. Bildet ligger fremdeles hvor det alltid har lagt. Bare uten ditt navn. Alle som tidligere har sett bildet, kan fortsatt se det. Med eller uten din tagg. Men... Kan du fortsatt se bildet? Hvis det ligger på venninnen din sin profil og du kan se det, så kan hun jo ikke ha slettet profilen sin? Tror jeg? Ja, det beste er nok å kontakte venninnen din. Du kan deaktivere profilen din. Da blir den utilgjengelig (inkludert alle bilder DU har lagt ut på DIN profil) til du aktiverer den igjen. Du kan også velge å slette profilen din. Da forsvinner alt på profilen din (etter 14 dager, mener jeg å ha lest), og hvis du ønsker å komme tilbake etter det, så må du lage hele profilen på ny, og sende nye venneforespørsler.
Ava Mae Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 (endret) Hvis du ikke vinner frem ved å ta kontakt med vedkommede som har tagget deg anbefaler jeg deg å ta kontakt med Slett Meg. De har visst sitt fulle strev med FB og uønsket tagging for tiden og kan gi deg råd videre. Tar jeg ikke helt feil kan de i ekstreme tilfeller få bilde slettet for deg hvis det er veldig krenkende for deg. Endret 18. september 2010 av Ava Mae
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Ser nå at jeg glemte å skrive i første innlegget mitt at bilde er taget av meg, og det står fjern tag, men det funker ikke å trykke på fjern tag knappen. Det skjer ingenting :/ Er det fordi personen som har albumet er slettet eller deaktivert? Alle bildene i albumet kan sees, så da må hun vel bare være deaktivert?
Jade Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Hvis hun er deaktivert, så skal du ikke ha tilgang til albumet hennes... Jeg testet nettopp med en testkonto. Hvis man deaktiverer seg, så kan ingen se bildene som er på kontoen. Heller ikke hvis brukeren har blokkert deg. Jeg vil tro at venninnen din fortsatt er på facebook og at en teknisk feil gjør at du ikke klarer å fjerne taggen. Men ønsker du ikke at hun skal fjerne hele bildet? Alle kan jo fortsatt se bildet selv om du får fjernet taggen.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Vil ikke at bildet skal synes når folk går inn på bilder av meg. Vet ikke hvordan hun har gjort det, men hun er ikke på face lenger. Det står "album navn" av "kari Nordmann", men man kna ikke trykke på "kari Nordmann" kun på "album navn". Hun har ikke profil lengre. Nei, får prøve å kontakte hun på en eller annen måte. Tusen takk for hjelpen hvertfall
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Sikker på at hun har deaktivert seg? Høres mer ut som om hun har slettet deg som venn dersom du fremdeles kan se bildet.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #10 Skrevet 20. september 2010 Hehe, ja vet hun ikke har slettet meg. Profilen hennes fins ikke lenger. Går hverken ann å søke etter hun eller trykke på navnet hennes. Hadde hun bare slettet meg hadde jeg fremdeles kunne gå inn på hun, men ikke sett detaljene.
Jade Skrevet 20. september 2010 #11 Skrevet 20. september 2010 Hvis hun har blokkert deg, så er det som om profilen hennes ikke eksisterer - for deg. Men da hadde du ikke sett bildet hennes heller.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #12 Skrevet 20. september 2010 Hehe, ja vet hun ikke har slettet meg. Profilen hennes fins ikke lenger. Går hverken ann å søke etter hun eller trykke på navnet hennes. Hadde hun bare slettet meg hadde jeg fremdeles kunne gå inn på hun, men ikke sett detaljene. Hun kan ha slettet deg, og gjort sånn at du ikke kan komme inn på profilen uten at hun har blokkert deg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå