Gå til innhold

Hvor mange kjøper du julegaver til?

Gjest anonym

Hvor mange kjøper du julegaver til?  

1 stemme

1. 1. Hvor mange kjøper du julegaver til?

• under fem
      0
    • mellom fem og ti
      9
    • mellom ti og femten
      15
    • mellom femten og tyve
      16
    • over tyve (er så riiiik atte)
      23
    • kjøper ike julegaver
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøper julegaver til ca. 30 mennesker hver Jul, begynner i November og setter opp en liste først slik at jeg ikke trenger og bruke uendelig mye tid på å handle. Pakker alltid inn gavene selv og koser meg med å bruke flotte esker, sløyfer, papir mm.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Mellom fem og ti, tror jeg. Nærmeste familie, kjæreste og gode venner får større gaver, så er det jo litt små oppmerksomheter som kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gave til rundt 20-25. Da kjøper jeg til foreldre, søsken, besteforeldre, onkler, samboeren, og svigerfamilien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nermere 30.....altfor mange, men det er bare blitt sånn...

Mann, og barn, søsken, foreldre, nevøer og nieser, noen få venner, venner av barna mine, og barna til vennene mine....

ER egentlig heeeelt i overkant, og vi har IKKE råd til det, men det er litt vanskelig å snu trenden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 30-35, men ikke fordi jeg er så riiiiik atte!!!! Vi har stor famile og noen gode venner vi utveksler gaver med, og jeg synes det er veldig hyggelig. Som Mae koser jeg meg med å pakke inn gavene selv, med fine esker/papir, pene båd og gjerne "noko attåt".

I tillegg koser jeg meg i november med å lage personlige julekort. Da sitter jeg i timesvis med gøyale bånd, glitterlim, "eksklusive" klistremerker, papp i forskjellige farver/struktur, gull og sølv-penner, pistol-lim og masse mer. Anbefals for de med god tid og litt ekstra cash - hvert av mine kort kommer på 30-35 kr totalt!

GLEDER MEG :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper julegaver til ca. 30 mennesker hver Jul, begynner i November og setter opp en liste først slik at jeg ikke trenger og bruke uendelig mye tid på å handle. Pakker alltid inn gavene selv og koser meg med å bruke flotte esker, sløyfer, papir mm.

Mae

Jeg også pakker inn selv, og lager kreative og morsomme kort.

Men 30 personer, Mae? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske fort gjort med 30 personer, hvis du har en stor faminli, fele søsken men mange barn hver etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort mange, men de er av ulik "størrelse". Jeg gir til familie (søsken, svigerinner, tanter, onkler, besteforeldre, tantebarn, mamma), kjæreste, noen av kjærestes familie, venner - og også en god del små gaver til folk jeg jobber sammen med. Og venner i utlandet.

Jeg er ikke rik, men det er mange en vil gi en ekstra hilsen for å si at man tenker på dem og er glad for å ha blitt kjent med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe julegaver til 28 stk i år :o

Kjøper til foreldre, søsken, tantebarn, kjæreste, svigerfamilien, besteforeldre og til venners barn.

Skal snart begynne på julehandelen så jeg ikke får alt i Desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 15 og 20 tror jeg det blir.

Kjøper til foreldrene våre, og til søsken/svigersøsken, tante- og onkelunger + til noen nære venner.

I år blir det enkelt til de voksne i familien. Skal ta bilder av minstemann som de skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper til 40+.

Hvert år tenker jeg at jeg skal kutte ned på hvem jeg gir julegaver til, men vips så er de på listen igjen.

Jeg gir gaver til: Mann, barn, mor, svigerforeldre, svoger, svigerinne, besteforeldre, tanter, onkler, fettre og kusiner som er under 18, noen venninner, barn av venninner, fadderbarn og til slutt noen slektninger som egentlig er litt langt ute på slektsgreinene men som jeg har veldig mye med å gjøre.

Har altså sluttet å gi gaver til venniner som har barn. Da gir vi til barna istedet. Det har ført til at det er nye navn på den listen hvert år. Hmmm.

Jeg er klar over at dette nok er litt i overkant og det er IKKE fordi vi har så god råd.

Har forresten allerede gitt noen julegaver jeg. Til noen som bor andre steder og var her forrige uke. Da sendte jeg med dem julegaver, så slipper jeg å sende dem.

Må innrømme at det var rart å sitte å pakke inn julegaver nå. Julestemningen var ikke helt tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 15 og tjue, stort sett...

Foreldre og svigerforeldre, besteforeldre, søsken, nevø, ein del gode vener. Og mannen min.

Tykkjer julegåvar er utruleg koseleg - er ute i god tid, likar helst å gi litt personlege gåver (altså vel gjennomtenkte og tiltenkte mottakaren!), kosar meg med innpakking, og i det heile tatt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo, mamma, pappa, lillebror og svigerinne, svigermor, svigerfar, svigerinne, mormor, 6-7 søskenbarn, sambos tanter og onkler, 15-20 venner og vennepar, en tremenning og datteren til en venninne - joda, det blir da rundt 30 stykker her også...

Og jeg pakker også inn mine pakker selv - synes det er mer stas enn det som er butikk-pakket. Har en dag rett før jul hvor jeg pakker inn alt - det gir skikkelig julestemning, det!

Har begynt å planlegge gavene nå, jeg. Da blir det ikke en stor utgift rundt den 15. desember, men spredd ut over 3 lønninger i steden.

lmari

-glad i å gi gaver, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

I år tror jeg det blir ca 18 stykker tilsammen, det er med både min samboers og min familie.

Tror det blir malt porselen til flesteparten i år.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Måtte skrive ned en liste da jeg lest dette. syns alle kjøpte så mange gaver, men da jeg telte etter blir det 23 på meg også... Jaja..har kjøpt fire-fem stk allerede. Synes det er moro jeg. Gavene mine går til samboer, datter, foreldre, svigers, svogre og svigerinner, søsken, venner, tantebarn og fadderbarn. Og noen av min datters venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...