Gjest Hei Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Jeg har lyst til å ta en "detox kur" for å rensekroppen.. ikke en sånn tung greie.. kan ingenting om dette..har dere noe å anbefale?
Wiggins Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Jeg har lyst til å ta en "detox kur" for å rensekroppen.. ikke en sånn tung greie.. kan ingenting om dette..har dere noe å anbefale? Siden du ikke kan noenting om dette så kan jeg opplyse deg om at "rensekur" eller "detoxkur", der sistnevnte uttrykk er en anglisisme som vi bør unngå når det fins helt adekvate norske uttrykk (det var dagens språkpreken ), er bare tull. Det fins ingen giftstoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med til vanlig som den kan kvitte seg med når man går på en slik tullekur. Det er klart at hvis man spiser mye snop og snacks til daglig samt drikker en del kaffe vil man kjenne forskjell når man kutter ut dette og spiser bare grønnsaker eller hva nå folk gjør, men er det egentlig noen bombe at man føler seg i bedre form når man kutter ut kaffe og søppelmat? Jeg har ingen forhåpninger om å få alle mennesker i verden til å skjønne at "rensekurer" bare er tull, men jeg håper at i hvertfall du lar være å drive med slikt. Det beste er å spise sunn mat til daglig og være måteholden med alkohol og søppelmat, samt å mosjonere, og da bør mosjonsøktene helst være utendørs pga luftkvalitet og for å få variert grunnlag osv. Da vil du permanent føle deg sunn og frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå