Gå til innhold

Vaske blazer i ullblanding som det står at må "dryclean only"

Anbefalte innlegg

Jeg har en sort blazer fra Acne i ullblanding som nå er så skitten at den MÅ vaskes, men det står "dry clean only" på vaskeseddelen. Går det kanskje an å kjøre den på ullprogrammet i vaskemaskinen likevel? Hvis ikke, hvor mye koster det å få renset et plagg?

Fortsetter under...

om jeg ikke kan levere på dry clean legger jeg det noen minutter i lunkent vann i ullsåpe, på badet. Har program på maskinen som bare vugger klærne, men liker best at de ikke ligger mer enn 15 minutter.

Jeg har masse hvite klær jeg må gjøre dette med.

Hvis ikke, hvor mye koster det å få renset et plagg?

Ved et googlesøk med søkeordene rensing og priser ser det ut som renseriprisene kan variere en del, så det kan lønne seg å ta en liten ringerunde. Du bør vel regne med 150 - 250 kroner for rensen.

Jeg har en del tøy med "dry clean only"-merking, og som jeg likevel har tatt sjansen på å vaske på mest mulig skånsom måte. Dette har vært pene bukser og bluser, og det har gått bra. En blazer ville jeg ikke tatt sjansen på fordi det er et litt komplisert plagg med for og avstivinger, skulderputer og mange sømmer. Å stryke den pent etter vask kan også være en utfordring.

Endret av Spinell

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...