Gå til innhold

Hvilken farge på tvbenken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal tapetsere stuen og har valgt eggehvit tapet på 3 vegger og mørk brun tapet som kontrast der tv benken skal stå. Vi har ikke kjøpt oss tv-benk enda og jeg lurer på hvilken farge dere ville gått for? Jeg tenker at en for lys vil ta oppmerksomheten fra tven og en for mørk ville gått i ett med veggen. :) Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hvit vegg og byttet fra furu tv-benk til hvit (som egentlig er en lav kommode med 10 små skuffer) og ble veldig fornøyd med at både tv (som er i sølv) og benk ikke tok så mye "plass" lengre. Det til tross for at den nye hvite er større enn den gamle :)

Skrevet

Så du mener at vi burde gått for en med samme farge som veggen eller? Hvit tvbenk hadde kanskje ikke vært så dumt. Den hadde jo matchet de andre veggene.. Jeg klarer liksom ikke å se ting klart for meg. Flere som har forslag?

Skrevet

Jeg ville absolutt gått for en mørk brun (samme farge som tapeten). Men det kommer jo an på om du vil skjule eller fremheve tv'n og -benken. Velger du en hvit tror jeg den og tv'n vil ta all oppmerksomheten i rommet.

Skrevet

Som sakt er dette en "hva du vil framheve" sak. Selv har jeg en eggehvit tvbenk og en gråbrun kontrastvegg, selve tv'en er svart. Jeg synes det er veldig stilig, og egentlig ett av de få valgene jeg har ettersom det er en veldig spesiell gråbrun farge. Et møblement i en lys trefarge er jo ganske harmonisk og, men det kommer jo ann på hvilke andre møbler man har.

Skrevet

Ta hensyn til andre møbler i samme rom.

Hvis disse er i samme farge, ville jeg vurdert en tvbenk i samme stil for å ikke bryte opp for mye.

Hvitt kan fungere, men det vil bli en stor kontrast.

Eik eller valnøtt fungerer også bra mot en mørk brun vegg.

F.eks en slik, om den ikke bryter med stilen forøvrig.

http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/stuen/mediemoebler/alpha-low

Her er også et eksempel på mørk brun vegg, og møbel i eik:

http://static1.avforum.no/minhjemmekino/users/wmorig/c0dc9d82767b473e2d428a8746de93f7.JPG

Skrevet

Vi har åpen løsning med hvitt kjøkken ( mørk valnøtt benkeplate), gulv i eikeparkett.Spisebordet vårt er mørk brunt, nesten svart. Sofaen vår er veldig mørk blå. Har enda ikke bestemt farge på salongbord og tvbenk. Skulle kanskje hatt samme farge som på spisebordet da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...