Gjest Mann Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Har lest endel innlegg her inne som jeg må si sjokkerer meg. Har opp gjennom årene hatt flere forhold og samboerskap av forskjellig varighet, og er nå samboer på 7 året. Aldri har tanken slått meg en gang at jeg skulle nekte mine kjærester å ha de vennene de vil, surfe på de internettsidene de vil, ha de facebook vennene de vil, eller noe annet lignende. Men her på KG leser jeg stadig innlegg der det legges ut om at man skal forlange at samboere og kjærester ikke har kontakt med ex'er eller andre av det andre kjønn, at de sletter gamle venner fra facebook, etc, etc. Tilogmed forlanges det at man sletter/kaster bilder av gamle kjærester! Det virker ihvertfall helt hinsides på meg, man kaster liksom ikke gamle og gode minner på båten bare fordi man har fått en ny kjæreste! Er det bare et lite men "høylydt" mindretall som hevder disse etter mitt skjønn ekstreme meningene her inne, eller er jeg virkelig mer i utakt med majoriteten enn jeg trodde?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Jeg tror det er veldig mange ekstreme meninger her på KG. Jeg mener det samme som deg. Det virker som det er mye kontrollfrikdamer her, som må ha kontroll over ALT kjæresten gjør, hvis ikke kan de ikke stole på ham. Jeg skulle ønske flere på KG forstod hvor utrolig mye energi de sløser bort på å prøve å kontrollere ting de ikke kan ha kontroll over (for eksempel kjærestens internettvaner, eller hvem kjæresten kikker på på gata) og heller forstå at kjærlighet faktisk kan bygges på å slippe kontrollen også.
Gjest Prøvis Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Her er enda ei som mener som dere Mann og Kevlarsjäl. Jeg levde i et flott forhold uten kontrollbehov fra noen av oss, gikk fint det.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Har lest endel innlegg her inne som jeg må si sjokkerer meg. Har opp gjennom årene hatt flere forhold og samboerskap av forskjellig varighet, og er nå samboer på 7 året. Aldri har tanken slått meg en gang at jeg skulle nekte mine kjærester å ha de vennene de vil, surfe på de internettsidene de vil, ha de facebook vennene de vil, eller noe annet lignende. Men her på KG leser jeg stadig innlegg der det legges ut om at man skal forlange at samboere og kjærester ikke har kontakt med ex'er eller andre av det andre kjønn, at de sletter gamle venner fra facebook, etc, etc. Tilogmed forlanges det at man sletter/kaster bilder av gamle kjærester! Det virker ihvertfall helt hinsides på meg, man kaster liksom ikke gamle og gode minner på båten bare fordi man har fått en ny kjæreste! Er det bare et lite men "høylydt" mindretall som hevder disse etter mitt skjønn ekstreme meningene her inne, eller er jeg virkelig mer i utakt med majoriteten enn jeg trodde? Helt enig! Endelig en kvinne som forstår at man har en fortid man setter pris på. Kjæresten min gjør ikke det, hun er virkelig en kontrollfrik! F.eks har jeg noen bilder av meg og eksen som jeg liker veldig godt, men de synes hun jeg skal slette, og ble sur og utrivelig når jeg ikke vil det. Vi er på ferie på de bildene, vi er nakne og bader i sjøen. Jeg elsker å se på eksen der hun reiser seg i vannet med dråpene som glinser på brystene hennes. Herlige bryster på den dama, blir heit i toppen enda når jeg ser det bildet! Men det blir jo ikke så ofte nå når dama blir så sur, bare når jeg er hjemme alene. Jeg har eksen på fb, og vi chatter av og til der. Det var hun som gjorde det slutt med meg, og jeg synes det er godt å holde litt kontakt med henne. Av og til har vi småflørtet litt på chatten, jeg synes jo hun er sexy, og gammel vane vond å vende osv... Dama mi sier hun ikke tror jeg er helt over eksen, og joda, hun er i hodet mitt fortsatt. Kanskje det er fordi vi fortsatt har kontakt og flørter litt. Vil liksom ikke kutte kontakten heller, vi er jo bare venner nå, og venner må man jo få ha. Selv om man har vært sammen, er det jo en grunn til at det er slutt (eksen slo opp), og venner kan man jo være forde.
Gjest Gorgonzola Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Dama mi sier hun ikke tror jeg er helt over eksen, og joda, hun er i hodet mitt fortsatt. Kanskje det er fordi vi fortsatt har kontakt og flørter litt. Vil liksom ikke kutte kontakten heller, vi er jo bare venner nå, og venner må man jo få ha. Selv om man har vært sammen, er det jo en grunn til at det er slutt (eksen slo opp), og venner kan man jo være forde. Husk: Kvinner forventer og forlanger at du skal komme over eks'en din umiddelbart. I hvert fall når du innleder noe som kan bli et forhold. For egen del derimot synes kvinner det er både naturlig, plausibelt og naturlig at de ikke kommer over/glemmer eks'en sin, uavhengig av om de er i et nytt forhold eller ei. Det eksisterer ulike lover/regler/normer for dem selv og deg, sånn er de. "De" er altså kvinner med kontrollbehov som tror de også kan styre/bestemme hva du skal tenke, for ikke å forglemme hva du definitivt ikke skal tenke. Det finnes mange slike men heldigvis er ikke alle sånn, og de fleste kommer seg med alderen
Troilltøva Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 jeg tenker også som deg TS. jeg blir alltid så provosert når venner eller bekjente forteller meg om hvor sjalu de er fordi kjæresten har en venninne på vennelisten på FB som han rotet med for ørten år siden eller at han PRATET MED EN JENTE han møtte på tur inn i butikken...tenk noe så forferdelig som å være hyggelig å slå av en prat med en gammel bekjent jeg har gitt opp og si noe på det, de er bestemt på og være sjalu og når det er som de tenker det er, så er det sånn! huff.... er av hukjønnet selv foresten
Anglofil Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Folk er forskjellige, men det trenger ikke å ha noe med kontrollbehov å gjøre i det hele tatt. Rett og slett at noe føles riktig for noen, mens det for andre gjør det ikke. Mvh Yvonne
Tulling Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 Folk er forskjellige, men det trenger ikke å ha noe med kontrollbehov å gjøre i det hele tatt. Rett og slett at noe føles riktig for noen, mens det for andre gjør det ikke. Mvh Yvonne Godt sagt. Jeg har en samboer som har store problemer med at jeg har kontakt med eks, i hans øyne går bare ikke det, så jeg kuttet han ut helt. Og det er en ting jeg kan respektere. Utenom det er jeg hvor jeg vil, med hvem jeg vil, når jeg vil, osv. Jeg vil ikke kalle han kontrollerende bare fordi at det er 1 ting her i verden han ikke syns er ok. Jeg kunne kjørt på og pratet md han osv, men når jeg ser at det sårer samboeren min koster det meg ikke kalori å kutte ut denne ene tingen som egentlig ikke betyr så mye for meg.
Havbris Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Det finnes mange slike men heldigvis er ikke alle sånn, og de fleste kommer seg med alderen Jepp - skal jammen få noen bonuspoeng for alder!!
Ava Mae Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Jeg er helt enig med TS. Når det er sagt så tror jeg man skal være forsiktig med å tro at innlegg man leser på KG er normen blandt norske kvinner. De innleggene man ser her er ofte ekstreme nettopp fordi mange søker seg frem til forumet for å få spørsmål på ting de lurerer på. Ta samlivsforumet for eksempel. Etter to timer der inne kan man nesten ha konvertert til å bli lesbisk siden det ikke ser ut til at noen menn her i Norge evner å holde buksa på gjennom et helt forhold. Og på barn og familieforumet er det drøssevis av sårede mødre med aleneansvar for ungene etter at far stakk av med elskerinna og ikke gidder å ha noe med avkommet å gjøre, så hvorfor skal man tørre å få barn etter et par timer der inne? Nettopp fordi dette er et forum man gjerne tyr til når problemene tårner seg opp så blir alt veldig ekstremt.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 F.eks har jeg noen bilder av meg og eksen som jeg liker veldig godt, men de synes hun jeg skal slette, og ble sur og utrivelig når jeg ikke vil det. Vi er på ferie på de bildene, vi er nakne og bader i sjøen. Jeg elsker å se på eksen der hun reiser seg i vannet med dråpene som glinser på brystene hennes. Herlige bryster på den dama, blir heit i toppen enda når jeg ser det bildet! Men det blir jo ikke så ofte nå når dama blir så sur, bare når jeg er hjemme alene. Jeg har eksen på fb, og vi chatter av og til der. Det var hun som gjorde det slutt med meg, og jeg synes det er godt å holde litt kontakt med henne. Av og til har vi småflørtet litt på chatten, jeg synes jo hun er sexy, og gammel vane vond å vende osv... Huff, du startet så bra, og jeg var i ferd med å si meg enig med deg, da jeg leste dette... Du ser på nakenbilder av eksen, du flørter med eksen...
Ava Mae Skrevet 17. september 2010 #12 Skrevet 17. september 2010 Helt enig! Endelig en kvinne som forstår at man har en fortid man setter pris på. Kjæresten min gjør ikke det, hun er virkelig en kontrollfrik! F.eks har jeg noen bilder av meg og eksen som jeg liker veldig godt, men de synes hun jeg skal slette, og ble sur og utrivelig når jeg ikke vil det. Vi er på ferie på de bildene, vi er nakne og bader i sjøen. Jeg elsker å se på eksen der hun reiser seg i vannet med dråpene som glinser på brystene hennes. Herlige bryster på den dama, blir heit i toppen enda når jeg ser det bildet! Men det blir jo ikke så ofte nå når dama blir så sur, bare når jeg er hjemme alene. Jeg har eksen på fb, og vi chatter av og til der. Det var hun som gjorde det slutt med meg, og jeg synes det er godt å holde litt kontakt med henne. Av og til har vi småflørtet litt på chatten, jeg synes jo hun er sexy, og gammel vane vond å vende osv... Dama mi sier hun ikke tror jeg er helt over eksen, og joda, hun er i hodet mitt fortsatt. Kanskje det er fordi vi fortsatt har kontakt og flørter litt. Vil liksom ikke kutte kontakten heller, vi er jo bare venner nå, og venner må man jo få ha. Selv om man har vært sammen, er det jo en grunn til at det er slutt (eksen slo opp), og venner kan man jo være forde. Ja, denne gikk visst meg forbi også. Og med ett ser man hvorfor disse trådene faktisk eksisterer på samlivsforumet
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #13 Skrevet 17. september 2010 Jeg tror det er veldig mange ekstreme meninger her på KG. Jeg mener det samme som deg. Det virker som det er mye kontrollfrikdamer her, Jeg er helt enig med TS. Når det er sagt så tror jeg man skal være forsiktig med å tro at innlegg man leser på KG er normen blandt norske kvinner. KG har nesten 29 000 medlemmer. Hva i alle dager skulle være årsaken til at disse nesten 29 000 kvinnene er annerledes enn kvinner som bruker andre fora eller kvinner som ikke bruker slike i det hele tatt?
Ava Mae Skrevet 17. september 2010 #14 Skrevet 17. september 2010 KG har nesten 29 000 medlemmer. Hva i alle dager skulle være årsaken til at disse nesten 29 000 kvinnene er annerledes enn kvinner som bruker andre fora eller kvinner som ikke bruker slike i det hele tatt? Jeg er helt enig med TS. Når det er sagt så tror jeg man skal være forsiktig med å tro at innlegg man leser på KG er normen blandt norske kvinner. De innleggene man ser her er ofte ekstreme nettopp fordi mange søker seg frem til forumet for å få spørsmål på ting de lurerer på. Ta samlivsforumet for eksempel. Etter to timer der inne kan man nesten ha konvertert til å bli lesbisk siden det ikke ser ut til at noen menn her i Norge evner å holde buksa på gjennom et helt forhold. Og på barn og familieforumet er det drøssevis av sårede mødre med aleneansvar for ungene etter at far stakk av med elskerinna og ikke gidder å ha noe med avkommet å gjøre, så hvorfor skal man tørre å få barn etter et par timer der inne? Nettopp fordi dette er et forum man gjerne tyr til når problemene tårner seg opp så blir alt veldig ekstremt.
LineGourmet Skrevet 17. september 2010 #15 Skrevet 17. september 2010 Helt enig! Endelig en kvinne som forstår at man har en fortid man setter pris på. Kjæresten min gjør ikke det, hun er virkelig en kontrollfrik! F.eks har jeg noen bilder av meg og eksen som jeg liker veldig godt, men de synes hun jeg skal slette, og ble sur og utrivelig når jeg ikke vil det. Vi er på ferie på de bildene, vi er nakne og bader i sjøen. Jeg elsker å se på eksen der hun reiser seg i vannet med dråpene som glinser på brystene hennes. Herlige bryster på den dama, blir heit i toppen enda når jeg ser det bildet! Men det blir jo ikke så ofte nå når dama blir så sur, bare når jeg er hjemme alene. Jeg har eksen på fb, og vi chatter av og til der. Det var hun som gjorde det slutt med meg, og jeg synes det er godt å holde litt kontakt med henne. Av og til har vi småflørtet litt på chatten, jeg synes jo hun er sexy, og gammel vane vond å vende osv... Dama mi sier hun ikke tror jeg er helt over eksen, og joda, hun er i hodet mitt fortsatt. Kanskje det er fordi vi fortsatt har kontakt og flørter litt. Vil liksom ikke kutte kontakten heller, vi er jo bare venner nå, og venner må man jo få ha. Selv om man har vært sammen, er det jo en grunn til at det er slutt (eksen slo opp), og venner kan man jo være forde. Ja, du starter bra men så... Dama di er sjalu fordi hun er redd for å miste deg, og det har hun tydeligvis all grunn til.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 #16 Skrevet 17. september 2010 KG har nesten 29 000 medlemmer. Hva i alle dager skulle være årsaken til at disse nesten 29 000 kvinnene er annerledes enn kvinner som bruker andre fora eller kvinner som ikke bruker slike i det hele tatt? Jepp,for alle de 29 000 medlemmene her inne er kvinner...og alle mener det samme...og alle av dem er aktive brukere..
I Grosny Skrevet 17. september 2010 #18 Skrevet 17. september 2010 Jepp - skal jammen få noen bonuspoeng for alder!! Jeg leste også en meningsmåling. Jeg tror den gikk på sjalusi, og den var verst blant unge, og avtok med alderen. Lavt problem blant pensjonister. Det ga meg en tankevekker. Jeg ser på sykelig sjalusi som ett umulig problem, men kanskje det faktisk kan modnes bort, eller bearbeides bort enda fortere???!!! Forskjellen var enorm. Jeg tror problemet var på ca 3% for pensjonister, og nærmere 40% blant unge, men jeg husker egentlig ikke tallene.
Gjest Rosemor Skrevet 17. september 2010 #19 Skrevet 17. september 2010 (endret) Til alle dere som er enige med trådstarter: Synes dere virkelig at det er akseptabelt at kjæresten deres sitter og ser på nakenbilder av eksen, og at han i tillegg flørter med henne? Jeg har vært gift i mange år. Mannen min har kontakt med de fleste av sine ekser, og jeg har møtt flere av dem, hyggelige jenter alle sammen. Han har også bilder av dem, vanlige dagligdagse bilder fra tiden deres sammen, som er en del av fortiden hans. Men nakenbildene av eksene brente han da vi flyttet sammen! Det var ikke på oppfordring fra meg, selv om jeg hadde bedt ham gjøre det om han ikke hadde gjort det uoppfordret. Min mening er at den typen minner lagrer man i hukommelsen, ikke på dataen, av respekt for partneren! Lagt til: Jeg ser nå at trådstarter, og den anonyme brukeren som snakket om nakenbildene, ikke er samme person... Da er nok jeg enig med trådstarter også, men ikke med den anonyme brukeren litt senere i tråden. Endret 17. september 2010 av Rosemor
juliane Skrevet 17. september 2010 #20 Skrevet 17. september 2010 (endret) Jeg hadde blitt kjempesåret hvis min kjæreste så på nakenbilder av eksen sin og flørtet med henne på facebook. Det hadde ikke hjulpet å nekte ham det, men jeg hadde måttet revurdert om dette var mannen i mitt liv - og ikke minst om jeg var kvinnen i hans. Men det var ikke det vi egentlig skulle diskutere, var det vel? Det var jo ikke TS som syns det var greit, men en anonym bruker som sannsynligvis forsøkte å provosere. Og TS sitt innlegg er jeg helt enig i! Jeg er så heldig at jeg enda ikke har fått noen skikkelige sting i magen av sjalusi i mitt nåværende forhold, men håper jeg den dagen det skjer klarer å forklare følelsene mine skikkelig til min kjære, og at vi sammen finner ut hva vi kan gjøre for å minimalisere det vonde. Jeg ville aldri nektet ham å møte eksen sin, men kanskje vi kunne blitt enige om at han ringte meg med en gang de var ferdige? Det fins mange muligheter i spennet mellom forbud og crazy sjalusi og fullstendig likegyldighet, og gjennom god kommunikasjon tror jeg man klarer å finne løsninger sammen - for det er like naturlig å være litt sjalu som det er å ha kontakt med eksen. Når det er sagt skal man ikke bruke KG som en fasit. Noen sa at det er 29000 brukere, men forumet renner da virkelig ikke over av innlegg fra 29000 sjalu mennesker hver dag. Kanskje i gjennomsnitt ett eller to om dagen, og da er det ofte de samme brukerne som går igjen. Dessuten får man aldri høre fra de som faktisk har det bra i forholdet sitt, for det er det ingen som lager et emne om. Endret 17. september 2010 av juliane
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå