Gå til innhold

Fødte i fengsel.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tolket graviditeten hennes som et forsøk på å slippe fengsel.

Tenke seg til å ha barndommen sin i fengsel...... Det hadde ikke jeg unnet noen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket graviditeten hennes som et forsøk på å slippe fengsel.

Tenke seg til å ha barndommen sin i fengsel...... Det hadde ikke jeg unnet noen !

Det har jeg et inntrykk av også, men jeg trodde da vitterlig nok at jenta hadde nok vett til å la familien hennes i Norge oppdra barnet når hun skjønte at det slettes ikke var så lett likevel. Jeg skjønner jo at det ikke er en ideell situasjon for et barn å vokse opp uten mor og far og hos besteforeldre i et annet land, men det må da jammen være en hel del bedre enn å leve sine første 13 år i et boliviansk fengsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full sympati med barnet, og null sympati med mora. Håper at hun tar til vettet og skjønner at barn ikke alltid har det best hos mor uavhengig av situasjonen rundt.

Hun uttalte jo tidligere at "babyer må være hos mamman sin", noe som da nok mest av alt betydde "få meg hjem til Norge NÅ, eller barnet mitt må vokse opp i Boliviansk fengsel". Det å i det hele tatt utsette seg for en situasjon der en kan bli gravid når en skal tilbringe de neste tretten årene i fengsel vitner for meg om en hårreisende mangel på dømmekraft. Når barnet nå først er her håper jeg det blir overlatt til faren, dersom han kan gi sønnen en god oppvekst - eventuelt til besteforeldrene i Norge.

Å insistere på å ha ungen hos seg utover den aller første spedbarnstida er ikke noe annet enn ren og skjær egoisme. Det er da en legger egne behov og savn til side og unner barnet den beste oppveksten han kan få.

Mvh.

Fru Fru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å insistere på å ha ungen hos seg utover den aller første spedbarnstida er ikke noe annet enn ren og skjær egoisme. Det er da en legger egne behov og savn til side og unner barnet den beste oppveksten han kan få.

Enig. Hun andre som sitter fengslet sendte jo barnet sitt hjem til bestemor etter en stund. Det kan ikke ha vært en lett avgjørelse, men det var definitivt til det beste for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg et inntrykk av også, men jeg trodde da vitterlig nok at jenta hadde nok vett til å la familien hennes i Norge oppdra barnet når hun skjønte at det slettes ikke var så lett likevel. Jeg skjønner jo at det ikke er en ideell situasjon for et barn å vokse opp uten mor og far og hos besteforeldre i et annet land, men det må da jammen være en hel del bedre enn å leve sine første 13 år i et boliviansk fengsel?

Hun var vel sikker på at Norge skulle bryte henne ut av fengselet hvis hun ble gravid. The easy way out.. ;)

Noen klarer ikke å se lengre enn sin egen nesetipp - det er fryktelig synd med tanke på den uskyldige parten i dette (barnet).

Endret av Christina_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...