AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Jeg kommer som regel hjem en times tid før samboeren min. Da tar jeg ut av oppvaskmaskinen eller legger sammen klær, hvis maskinen er ren og det er klær som skal legges sammen. Hvis ikke sitter jeg på dataen, som nå Middagen lager vi sammen så den begynner jeg aldri på. Hva gjør dere?
Mir Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Kommer an på hva vi skal ha til middag.. Om det er noe "vanskelig" så lager han det, han er bedre enn meg på mat. Om det ser jævli ut så tar jeg en liten sjein , setter ting i maskina, rydder bort litt, men ikke noe sånn store greier. Jeg føler ikke at jeg må sørge for at det ser gullende rent ut når han kommer inn døra. Jeg sitter som regel på dataen. Liker ikke å bli forstyrret i studiene, kan hende jeg leser litt før han kommer, men pleier alltid å legge fra meg bøkene før jeg vet at han kommer slik at jeg er "klar" Jeg gleder meg alltid så til han kommer hjem! Off-topic ;P
MO.. Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Går enten tur med en av hundene eller vasker gulvene de dagene det skal gjøres.
Capricorn Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Hvis jeg ikke begynner på middagen så gjør jeg kanskje noe husarbeid. Er jeg sliten så blir det både laptop og katt på fanget i noen minutter
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 I dag er det rett på pc'n. Han har vært innom her før meg så han har redd opp senga før han dro ut igjen. Jeg lager middag til han kommer hjem senere i kveld.
Piper Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg lager middag hver dag, og det er som regel det jeg begynner med.
Paine Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Rydder kjøkkenet og lager middag så den er klar til han kommer inn døren.
CocoPiaf Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Jeg vasker gulv og lager middag hver dag før sambo kommer hjem!
LitaPia Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 kommer helt an på. er jeg sliten så blir d tv og pc. Men som regel er middagen klar når han kommer hjem.
Rødtoppen86 Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Setter meg ved pcen i ti minutter før jeg gjør huslige ting som å rydde kopper og kar, og så lager jeg middag så den er klar til han kommer hjem, men det er bare to ganger i uken. De tre andre dagene trener vi etter jobb, så da gjør jeg bare huslige ting etter å ha fått igjen pusten.
Gjest kvare Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 "skjønte" ikke helt spørsmålet, for jeg har aldri tenkt på problemstillingen.... vi har ganske "hektiske" liv i hverdagen, det er oftest bare en dag eller så i ukedagene vi kommer hjem ca samtidig. oftest blir det enten avslapping etter trening, eller så ordner jeg praktiske ting jeg ikke har rukket i løpet av uken. hvis jeg ikke skal på trening og vet han er på jobb/ikke skal være hjemme på kvelden bruker jeg gjerne tid på å jobbe overtid for å få unna arbeidsoppgaver eller noe sosialt. ellers er jeg også frivillig, så det blir avogtil sene kvelder av dette og. ofte bruker jeg også tid på klesvask - er som sagt sjeldent jeg har en hel ettermiddag/kveld i strekk hjemme. føler meg liksom mer som et individ i mitt eget hjem som blir veldig glad når han kommer inn døra, men vi lever ikke i "symbiose" straks han kommer hjem. men dere som "planlegger" den timen(e) før samboer kommer hjem: driver dere ikke med fritidsaktiviteter eller hobbyer? eller er det tiden hjemme med mann/samboer som opptar ettermiddagene? bare lurer
skruf Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 Jeg er alltid hjemme før mannen, så jeg henter barnet på skolen, slapper av med en kopp kaffe mens barnet og slapper litt av, før jeg setter henne igang med lekser. Hun går på andre trinn, så jeg sitter sammen med henne på det hun trenger hjelp til, og når det er unnagjort gjør hun resten selv mens jeg starter på middagen. Når mannen kommer hjem er middagen ferdig og vi spiser sammen.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #14 Skrevet 17. september 2010 "skjønte" ikke helt spørsmålet, for jeg har aldri tenkt på problemstillingen.... vi har ganske "hektiske" liv i hverdagen, det er oftest bare en dag eller så i ukedagene vi kommer hjem ca samtidig. oftest blir det enten avslapping etter trening, eller så ordner jeg praktiske ting jeg ikke har rukket i løpet av uken. hvis jeg ikke skal på trening og vet han er på jobb/ikke skal være hjemme på kvelden bruker jeg gjerne tid på å jobbe overtid for å få unna arbeidsoppgaver eller noe sosialt. ellers er jeg også frivillig, så det blir avogtil sene kvelder av dette og. ofte bruker jeg også tid på klesvask - er som sagt sjeldent jeg har en hel ettermiddag/kveld i strekk hjemme. føler meg liksom mer som et individ i mitt eget hjem som blir veldig glad når han kommer inn døra, men vi lever ikke i "symbiose" straks han kommer hjem. men dere som "planlegger" den timen(e) før samboer kommer hjem: driver dere ikke med fritidsaktiviteter eller hobbyer? eller er det tiden hjemme med mann/samboer som opptar ettermiddagene? bare lurer Trådstarter her: Det var ikke ment som en problemstilling, kun et spørsmål av nysgjerrighet De fleste fritidsaktiviteter er ikke før vel 6-7 og kanskje 8 tiden på kvelden, og de fleste er hjemme fra jobb før denne tiden. Jeg er hjemme kl 15.30 og samboer er hjemme 16.30. Det er den timen jeg var nysgjerrig på, for det er en time hos oss som ikke blir brukt til fritidsaktiviteter. Jeg gjør litt forefallende i huset slik at når han kommer hjem så er det ryddig og ordentlig i huset, dette tar jo ikke så lang tid, så jeg føler for å ta ut av oppvaskmaskinen og gå ut med søpla istede for å "piske" han med det når han kommer hjem og jeg har sittet på rævva i en time fordi "det er hans tur til å ta ut søpla og oppvaskmaskinen".
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 #15 Skrevet 17. september 2010 Vi slutter som regel til samme tid. Men i en periode sluttet jeg en time før han. Da dusjet jeg og startet på (sen) middag, så den var ferdig til han kom hjem og var ferdigdusjet. En stund sluttet han tidligere enn meg. Da var maten klar til jeg kom hjem også. Det hender at vi slutter til ulik tid nå også. Da kan det bli litt husarbeid, tv, data, avslapping og så lager vi middag sammen senere.
Antoinette Skrevet 17. september 2010 #16 Skrevet 17. september 2010 Henger opp klær fra vaskemaskinen hvis den ble satt på før vi dro på jobb om morgenen (vi har timer). Ellers rer vi opp sengen og rydder kjøkken etc. før vi drar om morgenen så jeg kommer ikke hjem til masse rot. Rydder ut av oppvaskmaskinen hvis den er kjørt og begynner som oftest på middagen.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #18 Skrevet 17. september 2010 "skjønte" ikke helt spørsmålet, for jeg har aldri tenkt på problemstillingen.... vi har ganske "hektiske" liv i hverdagen, det er oftest bare en dag eller så i ukedagene vi kommer hjem ca samtidig. oftest blir det enten avslapping etter trening, eller så ordner jeg praktiske ting jeg ikke har rukket i løpet av uken. hvis jeg ikke skal på trening og vet han er på jobb/ikke skal være hjemme på kvelden bruker jeg gjerne tid på å jobbe overtid for å få unna arbeidsoppgaver eller noe sosialt. ellers er jeg også frivillig, så det blir avogtil sene kvelder av dette og. ofte bruker jeg også tid på klesvask - er som sagt sjeldent jeg har en hel ettermiddag/kveld i strekk hjemme. føler meg liksom mer som et individ i mitt eget hjem som blir veldig glad når han kommer inn døra, men vi lever ikke i "symbiose" straks han kommer hjem. men dere som "planlegger" den timen(e) før samboer kommer hjem: driver dere ikke med fritidsaktiviteter eller hobbyer? eller er det tiden hjemme med mann/samboer som opptar ettermiddagene? bare lurer Tror ikke du skjønte spørsmålet nei. Ts spør om hva vi gjør. Noe svarer trening og andre aktiviteter. Fikk du inntrykk av at folk ikke driver med fritidsaktiveter ut av det?
Gjest AnneShirley Skrevet 17. september 2010 #19 Skrevet 17. september 2010 Henter i barnehage og drar hjem og leker med lillegutt. Begynner på middagen etter hvert.
Piper Skrevet 17. september 2010 #20 Skrevet 17. september 2010 "skjønte" ikke helt spørsmålet, for jeg har aldri tenkt på problemstillingen.... vi har ganske "hektiske" liv i hverdagen, det er oftest bare en dag eller så i ukedagene vi kommer hjem ca samtidig. oftest blir det enten avslapping etter trening, eller så ordner jeg praktiske ting jeg ikke har rukket i løpet av uken. hvis jeg ikke skal på trening og vet han er på jobb/ikke skal være hjemme på kvelden bruker jeg gjerne tid på å jobbe overtid for å få unna arbeidsoppgaver eller noe sosialt. ellers er jeg også frivillig, så det blir avogtil sene kvelder av dette og. ofte bruker jeg også tid på klesvask - er som sagt sjeldent jeg har en hel ettermiddag/kveld i strekk hjemme. føler meg liksom mer som et individ i mitt eget hjem som blir veldig glad når han kommer inn døra, men vi lever ikke i "symbiose" straks han kommer hjem. men dere som "planlegger" den timen(e) før samboer kommer hjem: driver dere ikke med fritidsaktiviteter eller hobbyer? eller er det tiden hjemme med mann/samboer som opptar ettermiddagene? bare lurer Er det slik at man ikke kan drive med fritidsaktiviteter, fordi man prioriterer å lage mat før mannen kommer hjem? Mener du at jeg skal drive med mine fritidsaktiviteter før mannen kommer hjem, for at vi sammen elelr en av oss skal alge mat, og resten av familien må vente en time på middagen? Er det da ikke bedre at maten er ferdig når alle kommer hjem, så kan man finne på noe senere? Jeg blir også glad når han kommer hjem, og derfor prioriterer jeg å alge mat til han kommer hjem. Det er mitt ønske som mor og kone, å sørge for at familien får middag når alle har kommet hjem kl. 17. Skulle jeg gjort som jeg selv ville, hadde ikke maten vært på bordet før kl. 18, og det er for seint. Har så resten av kvelden til det jeg måtte like å gjøre, for det er jo ikke alle kveldene vi finner på noe sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå