Gå til innhold

Jeg klarer ikke å stole på andre jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meningen med dette innlegget er vel bare å greie opp i tankeflokene mine litt, so here goes...

Jeg har flyttet til ett nytt sted for å jobbe, men har ikke lett for å finne nye venninner her. Skylden er helt min egen. Jeg ser nok sikkert kjempehindringer der det ikke er noen. Klarer å sette meg selv i det modus at "de vil vel egentlig ikke ha meg med", "de prøver bare å være hyggelige fordi de må", "egentlig liker de meg nok ikke". Jeg klarer bare ikke å stole på at andre jenter faktisk er genuine når det kommer til vennskap....

Litt av usikkerheten kommer nok av noen episoder jeg har opplevd.

For noen år siden ble jeg kjent med noen nye venner og en av jentene var veldig mye sammen med meg, kanskje mye fordi hun trengte støtte gjennom en vanskelig tid og var slik at hun var for usikker til å gjøre ting på egenhånd. Hun oppmuntret meg hele tiden til å "se" mer på en av guttene (her:Ole), som hun beskrev som snill, kjekk osv.

Etter en tid ble jeg faktisk sammen med denne gutten, og vi var sammen med noen måneder. Så gikk det nedover med forholdet, vi var for ulike og passet ikke sammen.

Ble jo likevel lei meg da det ble slutt, og ringte venninnen min. Kanskje hadde jeg ventet litt trøst, men hun var ikke interessert i meg, bare i hvordan det stod til med Ole...Alt jeg hørte var stakkars Ole (og det var han som hadde slått opp til slutt). Ved enhver anledning senere fortalte hun meg bare hvor UTROLIG OLe var og hvordan han fortjente noen som var bra nok for ham. Da han gikk ut og datet andre etter ett par uker, holdt hun bare på om hvor lekker Ole's nye dame var. Greit nok, men da jeg begyndte å date igjen noen måneder senere var jeg DET trollet fordi jeg våget å holde en annen gutt i hånda foran Ole!

En stund senere flyttet jeg til ett annet sted, og jeg har ikke orket å holde kontakten med venninnen min. Det må sies at jeg aldri har hatt noe problemer med Ole, vi passet bare ikke sammen.

Et annet tilfelle var da jeg forelsket meg i en kompis. Følelsen var gjensidig, men ettersom han skulle reise til et annet land for å jobbe etter kort tid, ble vi enige om å ha det moro den tiden vi hadde igjen. Vi var mye sammen, og han ba meg med i et "avskjeds"-party noen venner hadde stelt istand. Jeg kjente ingen av de andre der, og for å ikke legge beslag på typen satte jeg meg å pratet med noen andre jenter ute på verandaen.

Senere da vi skulle gå oppførte disse jentene seg merkelig og tisket og hvisket en del. Da vi kom dit kompisen min bodde ble jeg med inn (han bodde på kollektiv, og mange av de andre der var venner av meg også). Han begyndte straks å løpe rundt, og prøve å få tak i noen som hadde marihuana, jeg skjønte lite, for ingen av oss røyker ellers. Til slutt fikk jeg vite at de jentene jeg hadde pratet med hele kvelden hadde tilbudt ham trekant dersom han fikk tak i noe å røyke og kom hjem til dem.

Jaja, vi var jo ikke "sammen", men det var likevel ikke en behagelig episode. På grunn av måten disse jentene holdt på fikk jeg inntrykket av at de gjorde det bare for å ta meg....

Kompisen er jeg fortsatt venner med, han har sagt unnskyld, og vi er venner, men aldri mer på date.

Det har vært mange andre episoder som disse, noen på lik linje, noen ikke fullt så farlige. Resultatet er; jeg klarer ikke stole på andre jenter, venter hele tiden på kniven i ryggen. Men jeg vet jo jeg bare overdriver, og bare må tørre å ta imot det vennskapet som tilbys uten å trekke meg unna hele tiden! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner folk på alle moralske nivåer. Finn noen på høyt nivå du, så går det bra. Noen med bein i nesa, som tør å si ubehagelige ting.

De som er skumle er de som er så myke at du aldri skjærer deg på ordene deres. De som bare er hyggelige, men ikke følger opp i praksis.

Skrevet

Jenter asså! Jeg har det ganske likt som deg TS. klarer ikke å stole på de fleste jenter. og jeg syns det er vanskelig å finne en ekte venn. Jeg syns det er lettere å få guttevenner enn jentevenner faktisk. De jentene jeg har gått sammen med har vært utspekulerte og selvopptatte.

Skrevet

Har kvittet meg med sånne "venner". De som er "inkluderende" og snakker med alle og har store fester og inviterer villig vekk og alt ser så koselig ut.. men så snakker de om de som ikke er tilstede med negative ord og godter seg med dritten de kan klare å lire av seg.. Nei, finn ut hvem som er verdt ditt vennskap og hold deg til dem.

Fra Sivert Høyem sin Into the sea:

One good friend

Makes up for

Ten bad ones

Tenfold

Sant :klemmer:

Skrevet

Jeg har det veldig mye på samme måte. Jeg har hatt mange dårlige venninner som kun har vært sammen med meg for å ha noen å prate med når de selv trenger det, men som gir seg faen om jeg trenger det samme osv. Jeg har lettere for å komme overens med gutter egentlig og får ofte komplimenter for utseendet mitt (fra både gutter og jenter). MEN jeg er usikker på meg selv og det tror jeg andre jenter fort merker. Jeg vet at jeg ser pen ut, men jeg er ikke den som roper høyest, ligger rundt med alle og danser på bordet. Har ikke nok selvtillit.... Så det er kanskje litt slik med deg også?? At du møter litt feil type jenter og de kanskje er litt misunnelige på deg?

Skrevet

Jeg har det veldig mye på samme måte. Jeg har hatt mange dårlige venninner som kun har vært sammen med meg for å ha noen å prate med når de selv trenger det, men som gir seg faen om jeg trenger det samme osv. Jeg har lettere for å komme overens med gutter egentlig og får ofte komplimenter for utseendet mitt (fra både gutter og jenter). MEN jeg er usikker på meg selv og det tror jeg andre jenter fort merker. Jeg vet at jeg ser pen ut, men jeg er ikke den som roper høyest, ligger rundt med alle og danser på bordet. Har ikke nok selvtillit.... Så det er kanskje litt slik med deg også?? At du møter litt feil type jenter og de kanskje er litt misunnelige på deg?

TS her.

Ja, mange jenter ser ut til å være slik, kjempevenner så lenge de trenger deg, men er det motsatt er vennskapet lite verdt... Vi får bare håpe at vi har flaks og finner de ekte, gode venninnene til slutt! :klemmer:

Jeg tror nok ikke at det er misunnelse slik som du beskriver som er problemet, jeg er ikke videre pen. Men jeg har alltid kommet godt overens med gutter, kanskje er noen misunnelige på dét?

Jeg var jomfru til jeg var 21, men likevel ga jentene jeg bodde på internat med da jeg var 19-20 meg rykte som den flyfilla. Hvorfor? Jo, fordi jeg foretrakk å bli med gutta på pub'en istedenfor Ally McBeal foran Tv'n!

Skrevet

Har kvittet meg med sånne "venner". De som er "inkluderende" og snakker med alle og har store fester og inviterer villig vekk og alt ser så koselig ut.. men så snakker de om de som ikke er tilstede med negative ord og godter seg med dritten de kan klare å lire av seg.. Nei, finn ut hvem som er verdt ditt vennskap og hold deg til dem.

Fra Sivert Høyem sin Into the sea:

One good friend

Makes up for

Ten bad ones

Tenfold

Sant :klemmer:

Det har du (og Sivert Høyem) rett i :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...