Gå til innhold

Dårlig kundebehandling hos NAV

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dårligere kundebehandling skal man lete lenge etter !!!! å bli arbeidsledig og tro at man får penger fra NAV med det første er IKKE riktig.Siden vi ikke er så vant med NAV så meldte min mann seg arb.ledig på NAV sine sider, og deretter ringte for å høre med disse folkene om alt var ok lagt inn . At nav ikke nevnte at min mann burde sende inn melde kort under behandlingsiden av søknaden om arb.ledig trygd, nevnte de ikke 1 ord om. Resultat. karantene på 10-12 uker ???? dette er helt sprøtt. og ikke hjelper det å klage heller. fikk bare til svar at "denne klagen har de mottatt før" vi klagde da på dårlig kundebehandling. De er ikke til å stole på . vi har hele tiden fått motstridene spm om når vi får pengene !!

hilsen frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så sjeleglad over at jeg er frisk og jobber i kommunenen i en jobb som garantert ikke blir nedlagt eller omorganisert.

Appropos omorganiseringer så blir det spennende å se hva som skjer når de borgerlige får makta i 2013. De skal jo effektivisere og omorganisere offentlig sektor som aldri før blir det lovet, se bare på NAV ;)

Skrevet

Dere leste vel vilkårene før dere sendte inn på nett? Og der står den type ting. Så jeg skjønner ærlig talt ikke hva dere sutrer over. At man skal sende meldekort fra dag en burde da være enkelt å skjønne. Akkurat som at man skriver timeliste fra dag 1 i ny jobb.

Skrevet (endret)

Henger meg på her:

Sett dere nå inn i det som står på NAVs hjemmesider før dere klager. Ikke forvent at NAV kan gjette hva dere ikke har forstått eller ikke har fått med dere. Be heller om veiledning på en ordentlig måte: "Vær så snill og forklar meg fra A til Å hvordan dette må gjøres og hva jeg må huske på slik at det blir riktig, for dette har jeg aldri gjort før. Best for meg og best for dere!"

Dessuten: det er dere som er avhengige av NAV, ikke motsatt. Ergo er dere ikke kunder, og det lønner seg å møte dem på en saklig og løsningsorientert måte.

Endret av Spinell
Skrevet

Reagerer litt på at du kaller det kundebehandling. Du er da ikke kunde der? Kjøper du noe der? Vil vel heller kalle det klient.

Trodde alle visste at man måtte sende meldekort. Da jeg gikk der fikk jeg rikelig med opplysnigner om meldekort.

Skrevet

Flytt til et annet land enn Norge du, ts, og se om du får betalt for det samme der.

Da tenker jeg du slutter med den klaginga ganske kjapt.

Det er ikke NAV sin feil at dere er i utstand til å lese før dere antar.

Skrevet

Da jeg ble arbeidsledig dro jeg faktisk ned til NAV kontoret i kommunen og fikk kjempegod hjelp av en saksbehandler som forklarte meg alt fra A til Å. Jeg var livredd for å gjøre noe feil og turte ikke å bare registrere meg på nett uten hjelp.

Slutt å syte, les betingelser og dra på NAV kontoret og få hjelp der!

Skrevet

Flytt til et annet land enn Norge du, ts, og se om du får betalt for det samme der.

Da tenker jeg du slutter med den klaginga ganske kjapt.

Det er ikke NAV sin feil at dere er i utstand til å lese før dere antar.

Fullstendig enig i alt!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som dere nå nylig, og jeg gjorde det alle andre her sier dere burde ha gjort: jeg leste, og jeg spurte.

Tror jeg sa til NAV-dama at "jeg har ikke vært her før, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og jeg aner ikke hvordan rutinene deres er, så bær med meg. Og gi meg gjerne så mye informasjon du klarer" og jeg møtte en fantastisk grei dame, som virkelig ga meg et godt inntrykk av NAV, og ga meg all informasjon jeg trengte. Alt går på innstilling.

Å ikke forstå at man må sende inn meldekort, vel.. Det er litt pinlig for din skyld egentlig.

Skrevet

Du er ikke KUNDE på NAV, du er bruker. Man kan for all del kreve at de ansatte har kunnskap om regleverket og hva som kreves av brukerne. De bør også behandle brukerne med respekt og være høflige.

Selv har jeg bare god erfaring med mitt lokale NAV kontor. Dro dit og meldte meg ledig og leverte søknad om dagpenger. Fikk dag hjelp av en hyggelig ansatt som viste meg nettsidene til NAV og hvordan jeg skulle fylle ut meldekort på nett. Hun forklarte meg hva jeg måtte gjøre og hvordan ting fungerte. Jeg fikk også med brosjyrer hvor alt dette stod.

At dere er så dumme at dere ikke setter dere inn i regelverket og hva som kreves av dere er faktisk deres problem og deres dumhet, dere kan ikke kreve at NAV helt uoppfordret skal gi dere informasjon som står klart og tydelig på nettsidene til NAV. De regnet vel med at dere hadde lest betingelsene da mannen din registrerte seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...