AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Jeg er ikke så glad i parmesan, synes det smaker sure sokker. Har veldig lyst til å lage pesto, men liker ikke smaken parmesan gir. Noen som har forslag til noen mildere oster (men fremdeles med smak) som passer å lage pesto av?
Golde Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Jeg er ikke så glad i parmesan, synes det smaker sure sokker. Har veldig lyst til å lage pesto, men liker ikke smaken parmesan gir. Noen som har forslag til noen mildere oster (men fremdeles med smak) som passer å lage pesto av? Du kan jo lage pesto uten ost i det hele tatt - det blir ogsaa veldig godt! Ellers kan jeg tenke meg (men har ikke proevd det selv) at manchego ost blir godt i pesto, den minner jo paa mange maater om parmesan, men smaker litt annerledes. Lykke til med eksperimenteringen!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Ja, det var ikke så dumt, kan prøve å kutte ut osten fullstendig. Ellers takk for tips om Manchego, det er en ost jeg liker veldig godt så den gjør seg kanskje bra i pesto. Tusen takk.
Gjest navnelapp Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Både manchego og pecorino kan brukast i pesto. Ein av fordelane med å bruke ein av dei er at begge er lagd med sauemjølk, så stort sett så toler mjølkeallergikarar dei veldig godt.
Gjest Spinell Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Jeg er ikke så glad i parmesan, synes det smaker sure sokker. Endelig noen som er enig med meg Parmesan er 2000-tallets svar på 70/80-tallets bruk av ketchup, som spres ukritisk over allslags mat i tide og utide! Når det er sagt: pesto er nok en av de få matvarene der jeg takler litt parmesan, og noen pestoer kan umulig inneholde så mye av den heller, for de smaker ganske bra Her fant jeg en oppskrift som kan lages både med og uten parmesan: http://www.mygreenfamily.no/2010/05/hjemmelaget-pesto-med-eller-uten-parmesan/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå