Gå til innhold

Annen ost enn parmesan i pesto?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så glad i parmesan, synes det smaker sure sokker. Har veldig lyst til å lage pesto, men liker ikke smaken parmesan gir. Noen som har forslag til noen mildere oster (men fremdeles med smak) som passer å lage pesto av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så glad i parmesan, synes det smaker sure sokker. Har veldig lyst til å lage pesto, men liker ikke smaken parmesan gir. Noen som har forslag til noen mildere oster (men fremdeles med smak) som passer å lage pesto av?

Du kan jo lage pesto uten ost i det hele tatt - det blir ogsaa veldig godt!

Ellers kan jeg tenke meg (men har ikke proevd det selv) at manchego ost blir godt i pesto, den minner jo paa mange maater om parmesan, men smaker litt annerledes.

Lykke til med eksperimenteringen!

Skrevet

Ja, det var ikke så dumt, kan prøve å kutte ut osten fullstendig. Ellers takk for tips om Manchego, det er en ost jeg liker veldig godt så den gjør seg kanskje bra i pesto. Tusen takk. :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Både manchego og pecorino kan brukast i pesto. Ein av fordelane med å bruke ein av dei er at begge er lagd med sauemjølk, så stort sett så toler mjølkeallergikarar dei veldig godt.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i parmesan, synes det smaker sure sokker.

Endelig noen som er enig med meg :)

Parmesan er 2000-tallets svar på 70/80-tallets bruk av ketchup, som spres ukritisk over allslags mat i tide og utide!

Når det er sagt: pesto er nok en av de få matvarene der jeg takler litt parmesan, og noen pestoer kan umulig inneholde så mye av den heller, for de smaker ganske bra :)

Her fant jeg en oppskrift som kan lages både med og uten parmesan: http://www.mygreenfamily.no/2010/05/hjemmelaget-pesto-med-eller-uten-parmesan/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...