Gå til innhold

bytte skjermkort på bærbar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på data her?

Har en bærbar dell jeg er veldig fornøyd med, men den går ikke ann å spille på grunn av skjermkortet. har nå brukt denne siden her til å sjekke om jeg oppfyller kravene til de spillene jeg vil spille, og svaret som går igjen er at nei, det kan jeg ikke pga skjerkortet mitt:

Minimum: 128MB Direct3D compatible video card (NVIDIA GeForce FX 5700+ / ATI Radeon 9500+)

You Have: Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family

Features: Minimum attributes of your Video Card

Required You Have

Video RAM 128 MB 1.7 GB

3D Yes Yes

Hardware T&L Yes Yes

Pixel Shader version 2.0 4.0

Vertex Shader version 2.0 4.0

Noen som vet om dette er mulig å bytte ut på en bærbar og hvor mye en slik utgift eventuelt kommer på? Jeg har veldig lyst til å spille på min, men har ikke råd til å bytte den ut eller kjøpe meg spillkonsol :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg kan se har du ikke et ekte skjermkort, men en brikke integrert på hovedkortet. Hovedkortet er designet med nøyaktig denne brikken i tankene, så i den grad det kan byttes er det for å bytte en defekt brikke (f.eks. varmeskadet) med en fungerende brikke av nøyaktig samme type. Selv om du hadde hatt bærbar med ekte skjermkort ville det neppe vært særlig aktuelt å bytte kortet, ofte er det svært begrenset hva maskinen støtter av oppgraderinger. Se lyst på det, med integrert brikke har du som regel vesentlig bedre batteritid enn du ville hatt med separat skjermkort.

Nok en fordel med stasjonære pcer, der oppgradering av skjermkort så enkelt at selv mor kan gjøre det.

Skrevet

+ at hvis du driver å endrer på ting inne i maskinen så gjelder ikke garanti heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...