Gjest tingeling Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Heisann folkens. Jeg vil gjerne vite ditt aller beste juletips. Det kan være alt i fra hjemmelaget dekorasjon til en god oppskrift til en bra film. Alt som får deg i stemning, eller er et must julerituale Så håper jeg alle kan dra nytte av slik inspirasjon, jeg vet jeg vil det. Klem out
Gjest navnelapp Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Lag desse trøflane, og kos deg med dei sjølv i adventstida: http://altgodt.wordpress.com/2009/12/19/jul-i-siste-lita/ Og lag ein porsjon til rett før jul og gje i gåve... Garantert suksess! :-)
Jesse Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 I midten av desember en gang (eller når jeg trenger litt julestemning): Lager meg gløgg, spiser klementiner, tenner masse stearinlys, kryper under teppet og ser på Love Actually. Må se den filmen hvert eneste år for å få skikkelig julestemning
Gjest TOOON Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Julestemning er det herligste som fins! Celine Dion sine julesanger, tre nøtter til Askepott, pepperkakehus, varmen fra peisen inne mens det er snøstorm ute. Skikkelig hjemmelaget kakao med mørk kokesjokolade <3 Tenke ut perfekte, koselige, spesielle julegaver til de nermeste... Åååh... Julen må komme NÅÅ :D
Amys Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 (endret) Pepperkakehuslaging, røkelse og julesanger (samtidig) EDIT: Og julegaveshoppingen da selvfølgelig Endret 19. september 2010 av Amys
Kara W Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Jeg har to tips. Det første er å ha så mye som mulig ferdig til 1. desember. Handle inn alle julegaver, pynt og så mye av mat som mulig. Hver gang du er i butikken plukker du med mel, sukker, hermetikk, frossenvarer og annet som trengs til baking og julemiddagen. Kjøper du litt hver gang slipper du å storhandle sammen med alle andre siste helgen før jul. Den andre er at jeg kjøper meg et adventslys (et slikt med tall på) Hver kveld, etter at barna er lagt, lager jeg meg noe godt å drikke, kanskje noen julekaker og setter meg til rette i gyngestolen med en god bok eller strikketøyet. Tenner gjerne flere lys, litt røkelse og koselig musikk. Hva enn jeg føler for å slappe av med. På den tiden det tar for lyset å brenne ned en dag, er helt min tid. Da slapper jeg totalt av, og ingen får lov til å forstyrre meg. Uansett hvor hektisk dagen har vært tar jeg meg tid til dette. Etter at jeg begynte med dette har julen blitt mye mindre stressende! (Har lyst på sånt lyst til resten av året også...)
Gjest AnneShirley Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Jeg har som mål å få handlet og pakket inn alle julegavene innen 1. desember. På det viset kan jeg slippe å gå på butikker (annet enn vanlig dagligvarehandel) i desember. Noe jeg synes er deilig. Når jeg finner frem adventsstjernen(e) kontrollerer jeg samtidig at juletrefoten er i orden, at ikke julekulene er knust, at juletrelysene virker osv, så jeg slipper ubehagelige overraskelser når julepynten tas fram for alvor den 23. Jeg ser ikke på julen, julefeiringen, julepyntingen eller noe av det som noe jeg skal prestere. Jeg gjør det jeg synes er hyggelig og det jeg ønsker for min lille familie. Masse vasking og småkakebaking for å tilfredsstille andre (særlig tidligere generasjoners) ide om hva man må ha gjort til jul dropper vi glatt.
fionel Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Julegaveshopping sammen med sambo. Det vil si at vi titter i butikk sammen på ettermidagen(må være mørkt), ( viktig at det ikke er noe vi MÅ ha denne kvelden) også titter vi i de butikkene vi vil, små handler litt. Titter på gaver tilhverandre, så setter vi oss på en restaurant og spiser en god middag. Hvor vi da spanderer på hverandre. ((Litt teit ja, men super koselig, da føler begge to at man har fått en koselig middag) Også tar vi turen ned på julemarkedet på aker brygge hvor vi drikker kakao og holder handa
øyenstikker Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Den andre er at jeg kjøper meg et adventslys (et slikt med tall på) Hver kveld, etter at barna er lagt, lager jeg meg noe godt å drikke, kanskje noen julekaker og setter meg til rette i gyngestolen med en god bok eller strikketøyet. Tenner gjerne flere lys, litt røkelse og koselig musikk. Hva enn jeg føler for å slappe av med. På den tiden det tar for lyset å brenne ned en dag, er helt min tid. Da slapper jeg totalt av, og ingen får lov til å forstyrre meg. Uansett hvor hektisk dagen har vært tar jeg meg tid til dette. Etter at jeg begynte med dette har julen blitt mye mindre stressende! (Har lyst på sånt lyst til resten av året også...) Det hørtes utrolig deilig og koslig ut. Når jeg engang blir mamma og det blir mere mas og tjas, skal jeg låne ideen din Jeg også pleier og ha gjort unna julegavene og julevasken til desember begynner. Så får jeg kose meg med det jeg liker: bake, pakke inn julegaver pent, juleverksted osv. På lillejuleaften spiser vi risgrøt her. Det er lite pes og lage mens man pynter og står på. Pluss at det hører liksom med til jul Så har jeg og mannen fortsatt pakkekalender, der vi kjøper små ting til hverandre. Der pleier vi og pakke inn en lapp med navnet på en julefilm vi skal se den dagen. Eller en ny dvd med julefilm vi har kjøpt. Utrolig fint, for da må vi sette oss ned og slappe av den dagen, uansett hvor mye ståk det er rundt :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå