NullHull Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Ja, jeg lurer altså på om noen kan fortelle meg hvordan kesam (naturell) og naturell yoghurt skiller seg fra hverandre sånn smaksmessig. Er f.eks. kesam mer nøytral/mindre syrlig enn yoghurt?
Gjest navnelapp Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Kesam er meir rømmeaktig, litt fyldigare og mjukare i konsistensen. Yoghurt er ikkje så stabil, inneheld meir væte og smakar vel litt syrlegare. Kesam er betre enn yoghurt i sausar og dressingar, yoghurt er til å spise som den er. Vil du lage dressing av yoghurt må du la den renne av i eit kaffefilter slik at du blir kvitt litt av væta.
NullHull Skrevet 16. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2010 Ok, da ble jeg litt klokere . Takk for svar Alt godt!
Supraspinatus Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Kesam, er ikke det egentlig en slags ost?
hilli Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Kesam, er ikke det egentlig en slags ost? Jo Kesam er en ost. Og hvis man bruker matyoghurt så slipper man å renne den av før man bruker den til sauser og dressinger. Jeg syns at matyoghurt er mye bedre enn Kesam, men det er mulig at Kesam er sunnere en yoghurt, i hvert fall den magre varianten, men den er i hvert fall ikke særlig god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå