Gå til innhold

Gode forslag til kjekke (og gjennomførbare) ting en kan gjøre med sin kjære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan en gjøre for å unngå å alltid havne i sofaen forran tv'en når en skal kose seg eller slappe av med sin kjære?

Føler at det ikke alltid er tid eller penger til å gjøre andre ting i hverdagen samt helgene, og blir da sofaen en havner i...

Har noen gode forslag for aktiviteter en kan gjøre sammen ??

ALT tas i mot med stoooor iver :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg har også samme problem som deg! Men husk at det snart er skikkelig høst, og da er det sosialt akseptert og nesten påkrevd med kjærstekvelder på sofaen med godteri og tv. Haha!

Nei, jeg pleier å gå en tur hver kveld jeg (alene eller sammen med kjærste/venn, det har ingenting å si) og det hjelper en del :) Føler meg ikke såå sofasliter da.

Ellers så kan man spille brettspill, rydde huset (yay!) eller besøke venner, gå på kino, lage en skikkelig god middag med dessert.

Skrevet

Kino, middag ute, gå en tur..

Jeg får sjeldent se min kjære da han er i militæret, så når han er hjemme (vi får kun en hel dag sammen), reiser jeg til han, vi lager middag og ser på et par filmer og bare henger sammen.

Er jo ikke alltid galt å sitte i sofaen når man vil være sammen kun dere to, med mindre dere begge misliker det og synes det blir kjedelig i lengden.

Skrevet

En del av dette er jo ganske opplagt. Men tar de med.

- gå tur

- trene sammen

- dra til en strand (koselig alle årstider)

- fiske/tur på sjøen

- finne en ny hobby SAMMEN, fotografering? roing? jakt?

- lange sykkelturer

- piknik

- grille/middager med venner

- ha nieser/nevøer en helg/dag

- felles prosjekt i huset/leil, som male, freshe opp soverommet litt, ommøblere, male, tapetisere en vegg (kjempeforandring og billig)

- kino (jeg og min kjære ganske enkelt elsker å gå på kino sammen)

- lunch på en parkbenk

- jeg fikk med meg sambo til å melde oss frivillige å lete etter savnet person

- besøke/gå tur med besteforeldre

- lage mat sammen

- språkkurs

- ha innedag uten tv, fyr i peisen, lag sjokoladekake, spill yatzi og kort

- ha juleverksted før jul

- planlegge ferie sammen. sett av tid til å finne 2-3 alt me priser og hotellet og utflukter ved destinasjonen.

- når snøen kommer lek ute. lag snømann, lykter, flørtekrig

- kjøretur, til ingen spesiell plass. sitte sammen høre på musikk. le, synge, ta en kaffi/kakao ved ukjent kafe og dra hjem

Skrevet

Vi kjøpte Nintendo Wii :) Kjempemoro og vi får beveget oss masse. Vennene våre kikka litt rart da to voksne folk til stadighet skulle knuse hverandre i forskjellige spill :fnise:

Ellers så spiller vi forskjellige brettspill, kort osv. I helgene kan det bli mye tv, men det syns jeg er bare koselig. God mat og gullrekka. Da er det helga!

Skrevet

Vi kjøpte Nintendo Wii :) Kjempemoro og vi får beveget oss masse. Vennene våre kikka litt rart da to voksne folk til stadighet skulle knuse hverandre i forskjellige spill :fnise:

Hehe, GENIALT!

Skrevet

Hehe, GENIALT!

Ja, ikke sant! Anbefaler på det sterkeste å rydde bort alle dyre pynteting!!! Det har singlet litt i glass her. Blir litt ivrig kan man si :sjenert:

Skrevet

Dansekurs :hjerte:

Skrevet

Før vi fikk barn gjorde vi sånt i fritiden:

-spilte golf

-gikk på språkkurs

-gikk tur i skogen

-trente sammen

-reiste i svømmehallen

-laget middag til gode venner

Nå blir det stort sett sofaen, men vi håper å ta opp igjen litt hobbyer snart (når vi er ferdig med den mest intense småbarnsperioden) ;) )

Skrevet

Wii, dansekurs er bra :) Vi pleier å gå lange turer, lese avisen sammen og diskutere de forskjellige sakene - gjerne ute hvis det er fint vær, kjører tur, sørger for å besøke venner hver uke, låner naboen sin hund på tur av og til...

Men det ER vanskelig å finne på ting så denne skal jeg følge med på :popcorn:

Gjest Marla Singer
Skrevet

Nå er jo mange aktiviteter nevnt, men hvis man har lyst til å være hjemme er det jo fullt mulig å gjøre andre ting enn å ligge i sofaen og se på tv! :)

Bare det å legge litt sjel i å lage mat, gjerne sammen (hvis dere er interessert), mens man drikker vin (viktig! :ler: ), er en fin aktivitet i seg selv synes jeg! Det blir også noe helt annet å sette seg ved spisebordet, med tv avslått (det er så mye bedre med musikk enn tv som bakgrunnslyd) - mens man spiser og snakker sammen.

Gjest Marla Singer
Skrevet

Uh, det hørtes litt klisseromantisk ut. Det trenger det ikke å være, altså. :ler:

Skrevet

Lage mat sammen, trene, bowle, spille biljard, legge puslespill, lese, ha sex, vindusshoppe, gå tur i nærområdet, ta en tur til en naboby og se severdighetene, gå på kino, museum, utstilling, spille dataspill.

Skrevet

Har vel egentlig ikke så veldig mange gode ideer å komme med annet enn det som allerede er sagt, men en hyttetur med tilhørende skog/fjellturer, sopptur, bærtur etc er jo en deilig avkobling, og nå i høstmånedene er det jo ingenting som å sitte på en hytte og se løvet falle mens man har fyr på peisen og et glass rødvin i hånden! :jepp:

Gjest wild bird
Skrevet

Mange gode forslag her! Det viktigste er at man er bevisst på å ville unngå tv-fella. Den er virkelig ødeleggende for mange forhold.

Slå av tv og pc, snakk sammen, spill spill av ulike slag, gå en tur, besøk venner, kino, bowling, lag mat sammen f.eks.

Merkelig at man siger ned i sofaen med kjæresten, mens med venner er man mer aktiv.

Skrevet

... men så er det usigelig deilig å sige ned i sofaen tett inntil kjæresten etter en lang arbeidsdag også da... Er ikke en felle i min verden :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor tv er så ille heller jeg da. Hvis det er programmer begge er opptatt av, kan man ha mye felles interesser bare med det. Le og diskurere programmene sammen. Hva som kan skje neste gang osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...