AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Hehe, jeg har blitt helt hekta på å strikke selbuvotter. Da jeg fortalte pappa dette, sa han at han ønsket seg sånne han også, og at jeg skulle velge fargene. Hvilke farger på selbuvottene ville dere valgt til en mann?
andemor Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Det avhenger jo litt av mannen. Til min pappa hadde jeg nok valgt brunt og lysebrunt. Mens til min svigerfar, som er litt mer tradisjonell, hadde jeg nok gått for hvitt og svart eller hvitt og mørkeblått.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Hvitt og mørkeblått hørtes litt bra ut. Men ville da valgt hvit som hovedfarge og blå 'blomster', eller omvendt?
Gjest hogwash Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Jeg synes svart på hvitt er eneste fine "herreversjonen". Foretrekker forøvrig varianten med fingre
Krokka Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Jeg strikket i lys grå og sort til pappa, og hvit og sort til mamma. Ble flott!
Sulosi Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Blå og sort, mørk beige og brunt, mørk grå og off white, turkis og brun, lilla og mørk grå...
Caramela Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Hvilken pinnestørrelse bruker man på herrestørrelse? En med litt store hender? Har brukt pinne 3 på dame. Og de passer meg perfekt.
felgen Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 Caramela: det varierer utifra maskeantallcog garntykkelse. Selv strikker jeg alle selbuvotter med str 2,5, og syns alle blir for store.
Caramela Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Jeg har nå strikket dem ferdig, tok det litt på måfå i antall masker ut i fra damestørrelesen, så får vi se på lørdag om de passer eller ei
Gjest Marregutt Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Jeg ELSKER selbuvotter. Har selv lue, votter og strømper til nikkers. Gikk med fullt sett på ski-VM, har aldri vært så lykkelig før
PecanPie Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 Jeg strikker dem i mottakers favorittfarger. Har nettopp strikket et par med klar blå som bunnfarge. Til neste år planlegger jeg å strikke et par med knæsj rosa i seg.
Caramela Skrevet 20. desember 2011 #12 Skrevet 20. desember 2011 Jeg valgte tradisjonelle farger til herre (svart bunnfarge med hvitt mønster) og til dame hvit bunn med brunt mønster. Skulle hatt en skikkelig fargeklatt i vennegjengen - da hadde selbuvotten fått ny dimensjon! Hm.. kanskje hun jeg er gudmor for neste jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå