AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Hvorfor kan ikke norske damer være litt mer feminime?? hvorfor skal alt være så grått og kjedelig og så ''hverdagslig''? jeg har bodd i syden over lengre tid og jentene er så feminime der. Det blir heller ikke sett dumt på hvis man velger å ta på seg høyheler på en hverdag. Veet at man kan skylde på det dårlig og kalde været, men haloo det finnes jo nok av kule varianter på stæve-fronten , støvlettfronten, jakkefronten osv. Hvorfor skal alt være så kjedelig? Hva med å stæsje håret litt ekstra en bare en lav hestehale, pynt i ørene og håret osv, jeg ser så fåå av de. Kanskje litt mer sminke?
Daniel84 Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 (endret) agreed Endret 16. september 2010 av Daniel84
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Du får finne deg ei "feminim" dame i syden du då.
Gjest Xelle Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Hvor holder du til? Syns jeg ser disse sminke-jentene overalt her i nord hvertfall.
Gjest Anjelika Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Synes Ola og Kari Dunk generelt ser ganske kjedelige ut i tøyet, vi er nok kanskje mer praktisk anlagte enn jålete her til lands. Men det er jo mange som tar seg ut også da, spesielt i Oslo. Men det er nok mest kvinner, jeg lurer mer på hvorfor norske menn ikke kan gå andre steder enn Dressmann eller Jack&Jones og kjøpe klærne sine Både i Berlin og Paris blir jeg helt bergtatt av hvor mange velkledde, stilige menn det er.
cyanid Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 jeg går da i kjoler og skjørt og klær i alle regnbuens farger hver dag! elsker å pynte meg :D
ludo Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 jeg har en jobb,der jeg må gå i uniform.Kan liksom ikke fiffe opp den. Og jeg får ikke til å gå i høyhelte sko,ser helt jævlig ut.Sier gutta:) Tar på meg en kjole nå og da... men er mer t-skjorte,jeans og greie sko til. Ser ikke bra ut med en altfor feminin stil,,, det har iallefall vennene mine og kjæresten min sagt!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Den dagen norske menn vokser ryggrad og gjør noe med den bleikfeite vommen de har stappet inn i noen klær mamma har kjøpt til dem, skal jeg vurdere å pynte meg for dem. Norske menn imponerer meg ekstremt lite. 1
Gjest Tigress Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 Eg trur kvinner og menn har litt ulik oppfatning av kva som er eit passande kvardagsantrekk. Eg til dømes, synest at hårpynt ikkje høyrer heime til kvardagsbruk, det same gjeld synleg sminke utover maskara. Eg er sørgjeleg redd for at det er mange som er samde med meg i det. I tillegg kan det virke som om ein del menn ikkje veit kor mykje tid det tek å stæsje seg opp. Om ein seier at ti minutt er det ein brukar på å stæsje seg litt, så vil dei fleste ikkje vere flinke nok med hår til at det blir oppsett hår av det, og sjølv om de gjerne likar sota auge, så er det faktisk ikkje kvardagssminke. Treng eg å seie noko om høge hælar? Prøv ein dag og kom attende med klaga di då. Å prioritere gode bein (som ein til dømes kan springe med) framfor stil er eit teikn på godt vett. Dessutan, kva definerer feminint? Er det ikkje feminint med jeans, liksom? Burde ikkje nokon pusse brillane sine om ikkje ei flott rumpe i jeans og ei pen trøye er feminint? Handlar ikkje det å vere feminin om å vise at ein er kvinne? Kan ein ikkje kjenne igjen ein flott kvinnekropp i jeans og t-trøye så vil eg seie det er noko gale med den som ser.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Jeg tror jenter/kvinner i Norge er litt "maskuline" i klesvegen, men jeg tror det er en myte at det bare er vi i Norge som er sånn. Når jeg er i Oslo ser jeg utrolig mange flotte damer og jenter som sminker seg og kler seg bra. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at vi ikke går i høye hæler? Jeg går både med høye støveletter og høyhælede pensko ofte. Men skjørt og kjole får du nok ikke se meg i så ofte nei. Jeg er barn av 80 tallet og i min ungdom brukte vi trange jeans, buffalo sko (gud så harry!) og magetopper for å være sexy. Nå har dette skiftet endel og jenter går mye mer i kjoler og skjørt enn den gangen. Ta deg en tur på byen, der er det mange damer i korte skjørt. Jeg føler meg mer bekvem i en trang rå jeans enn i et skjørt. Jeg liker også å være mer røft kledd enn det sukkersøte og feminine. Kanskje fordi jeg føler meg som en selvstendig kvinne, jeg liker å være "the one who's wearing the pants" i forholdet bla, jeg føler meg usikker i skjørt, og litt jeg vet ikke.. objektifisert kanskje. At gutta bare skal glo på beina og drømme om hva jeg har under skjørtet, kanskje prøve å kikke under der hvis de får sjangsen eller enda "bedre" ta bilde med kamera på mobilen under skjørtet når jeg ikke ser. Da har jeg ikke kontroll, og det vil jeg ha. Kløften bruker jeg derimot ganske bevisst til å oppnå ting med.
Ella_Grey Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 Tror ikke norske damer er en ensartet gruppe. Jeg ser masse sminkejenter og mange kvinner i skjørt og, til og med, høye hæler. Selv har jeg aldri opplevd å bli sett dumt på hvis jeg har høye hæler på en helt vanlig hverdag. Jeg skal riktignok ikke nekte for at en del kler seg kjedelig, men det gjelder begge kjønn da. Selv er jeg så feminin atte
Gjest AnneShirley Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 Jeg synes det er mange som er flotte i klesveien, jeg. Særlig blant de under 40. Men skoene må fungere på de forholdene de skal gå på, så det blir mest støvletter med svært lite hæl for min del. Og når glattholka kommer blir det solide sko (har kjøpt meg et par knehøye sorellsko som jeg elsker midtvinters). Men at man skal trenge å være en sminkedokke for å være feminin er jeg ikke enig i. Litt maskara er passe til hverdags for min del.
Gjest Dainty Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 Det er helt OK at noen ikke ønsker å kle seg feminint til hverdags, men for guds skyld - ikke klag på at det tar for mye tid. Greit, om man tenker å kjøre full Marilyn Monroe-stil, så tar det vel sin tid, men en feminin hverdagsstil er enkel å få til. Investerer man i ettersittende kåper, nette støvletter (trenger absolutt ikke ha hæl) og pene skjerf, er man godt på vei. Enkle kjoler eller lange gensere med ullstrømper under er både pent og behagelig. Selv bruker jeg aldri mer enn en halvtime på makeup og hår om morgenen, ofte bare 15 minutter. Litt foundation og concealer der det trengs, rouge i en flatterende rosafarge og en maskara som gir naturlig resultat er nok på en hverdag. Håret kan man føne litt for form og fylde, eller sette opp i en spenne. Om man først har kommet inn i rutinen tar det absolutt ikke mye av dagen. Jeg ser mye formløse klær, bikerinspirerte støvler og rocka tilbehør rundt omkring, og selv om mange synes det er kult, kan jeg skjønne at ikke gutta digger det.
Gjest AnneShirley Skrevet 16. september 2010 #15 Skrevet 16. september 2010 Jeg ser mye formløse klær, bikerinspirerte støvler og rocka tilbehør rundt omkring, og selv om mange synes det er kult, kan jeg skjønne at ikke gutta digger det. Der skiller vi nok litt lag i oppfatning. Har man en stil man liker og synes er kul synes jeg absolutt man skal gå for den, uavhengig av hva "gutta" måtte synes. Selv kler jeg meg ganske så feminint med mye kjoler og høye støvler, men jeg gjør det da for min egen del og for å se bra ut for alle jeg møter -IKKE for at "gutta skal digge det".
Inx Skrevet 16. september 2010 #16 Skrevet 16. september 2010 -IKKE for at "gutta skal digge det". Godt sagt, for vi gutta ville satt mer pris på Evas drakt enn noe annet
Gjest Dainty Skrevet 16. september 2010 #17 Skrevet 16. september 2010 Der skiller vi nok litt lag i oppfatning. Har man en stil man liker og synes er kul synes jeg absolutt man skal gå for den, uavhengig av hva "gutta" måtte synes. Selv kler jeg meg ganske så feminint med mye kjoler og høye støvler, men jeg gjør det da for min egen del og for å se bra ut for alle jeg møter -IKKE for at "gutta skal digge det". Jeg sa ikke at man skulle la være å gå i det. Jeg sa at jeg skjønner at ikke gutta digger det
Elensire Skrevet 16. september 2010 #18 Skrevet 16. september 2010 Jeg er helt enig med TS! lengre nedover i sentral, og syd-europa er kvinnene langt flinkere til å fremheve at de faktisk er nettopp kvinner! De daffer ikke rundt i formløse joggebukser på gaten, eller boyfriend jeans (har ikke sett de er videre populære andre steder enn her og i England), det går i pene jeans med pent snitt, skjørt, jakker og topper som er langt mer femi enn det vi ser til hverdags her. Jeg kjenner flere som har bodd lengre perioder i utlandet, og samtlige har fått sjokk når de har kommet hjem og sett hvordan norske jenter går kledd (menn som reagerer). Vi ser jo ikke verre ut enn jentene andre steder i Europa, men vi kler oss ikke for å fremheve det kvinnelige ved oss. Personlig blir jeg stum av beundring når jeg ser en kvinne som kler seg skikkelig, som har kledd seg femi og som fører seg deretter. Vi har mye å lære på det området syns jeg. Det er ingen som sier at praktisk ikke kan være lekkert, pent og femi!
Gjest Tigress Skrevet 16. september 2010 #19 Skrevet 16. september 2010 Selv bruker jeg aldri mer enn en halvtime på makeup og hår om morgenen, ofte bare 15 minutter. Ein halvtime på å pynte seg til kvardags, det er om lag 20 minutt for mykje, så jau, då meiner eg det tek for lang tid. Og føne håret kvar dag? Det får vere måte på kor mykje ein skal plage såta!
cyanid Skrevet 16. september 2010 #20 Skrevet 16. september 2010 Den dagen norske menn vokser ryggrad og gjør noe med den bleikfeite vommen de har stappet inn i noen klær mamma har kjøpt til dem, skal jeg vurdere å pynte meg for dem. Norske menn imponerer meg ekstremt lite. pynter du deg ikke for deg selv? Trodd det var hele poenget med pynting jeg, å føle seg fin, ikke for å sjekke gutta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå