Gå til innhold

Dommer fullmektig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har vært med på vielse av dommerfullmektig?

Er veldig i tvil om hvordan vi skal gjøre det, skal vi komme sammen med gjestene, skal vi komme sammen etter de andre, skal jeg komme alene eller sammen med pappa?

Lurer på hvordan det hele fungerer med en dommer fullmektig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan velge selv. Slike vielser går ofte litt på rullebånd, dvs at neste par gjerne venter utenfor på tur (Ihvertfall i populære tinghus). Kan derfor ikke bruke all verdens tid.

Skrevet

Hei

Vi skal ikke vies i tinghuset, vi skal vies i festlokalene eller ute. Vi vurderer å vies ute, det er 5.desember så kan bli litt kaldt, men det hadde vært veldig fint med masse lykter. Jeg føler at vi står veldig fritt til å gjøre ting som vi vil, men det er også litt vanskelig når man ikke vet hvordan det vanligvis gjøres.

Skrevet

Utendørs vielse i desember tror jeg IKKE jeg hadde gått for, jeg ser for meg at det kan bli DRITKALDT, for å si det mildt!

Gjest gurimalla
Skrevet

Hvis dere skal vies utenfor tinghuset må dere få en dommer (eller dommerfullmektig) til å stille opp på fritiden. Det kan være vanskelig da de ikke har lov til å ta seg betalt for dette. Dette er rimelig enkelt hvis du kjenner en dommer, hvis ikke kan det bli værre. Da ville jeg anbefalt at dere spør "alle" dere kjenner om de kjenner en dommer som kan hjelpe dere.

Lykke til.

Skrevet

Vi har allerede en dommer fullmektig som er klar, fredag 5.desember, nå den delen er klar. Nå er det bare å finne ut hvordan vi skal gjøre det, synes den delen er litt vanskelig siden det ikke er noe fast rituale, på hvem som går med hvem og når?

Skrevet

Vi har allerede en dommer fullmektig som er klar, fredag 5.desember, nå den delen er klar. Nå er det bare å finne ut hvordan vi skal gjøre det, synes den delen er litt vanskelig siden det ikke er noe fast rituale, på hvem som går med hvem og når?

Gjest Solskinn
Skrevet

Hei!

Vi giftet oss som dere skal, men dommerfullmektig ved festlokalet. Vår dag var i mars, og vi fant fort ut at det ikke var det helt store å ha det ute... Det var ganske kaldt!

Selve det borgerlige vielsesritualet er ikke serlig langt, derfor er det koselig å ha noen personlige innslag. Etter mye funderinger endte vi opp med dette (det måtte være litt kort, for alle gjestene sto oppreist under vielsen):

-Vi gikk inn sammen til en marsj

-Satte oss på stoler vendt mot gjestene

-Søsteren min leste ett dikt

-Broren til gubben sang en sang

-Vi ble viet, satte på ringer og kysset :D

-Vi krysset lokalet til en marsj som ble spilt av to venner - der skålte vi med forloverene i champagne, deretter fikk alle gjestene champ og vi skålte og skålte og alle var glade! Så hadde vi litt tid til fotografering (hadde gjordt unna det meste før vielsen) og småprat før middagen startet.

Lykke til, det blir sikkert flott og minnerikt! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

:D

Hei.

Vi fikk en dommer til å komme til lokalet vi hadde leid for vielsen.

Vi hadde midtgang og pappa gikk opp med meg.

Ingen fikk se meg før inntogsmarsjen begynte.

Salen var fra slutten av 1700-tallet.

Det var høyt under taket og en fantastisk høytidlig stemning.

Vi hadde Human Etisk Forbund til å holde fest -tale.

Dommeren stillte opp fordi jeg er flink til å mase, skrive brev om menneskerettingeter osv...Jeg mener at kirken ikke kan ha monopol på høytidlige vielser.

Tinghuset var ikke et alternativ for oss.

Vi fikk en fantastisk vielse det ble snakket om etterpå!

Lykke til.

Klemmer fra La Guapa

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Brb, er det en dommerfullmektig som dere kjenner personlig som dere skal ha? Kunne gjerne tenkt meg å finne en i Osloområdet som kunne tenke seg å vie oss ute eller i festlokalet.... Men det har vist seg å være helt håpløst. Men jeg har vært på vielse i Tinghuset, og den var veldig fin.

Dere bør ha et musikkinnslag eller to, men eller står dere vel fritt til å gjøre som dere vil, innenfor den tidsrammen hvor dommerfullmektige er der?

Skrevet

Hei

Dommerfullmektigen er en venn av en venn, så derfor har vi fått muligheten til å gjøre det sånn. Jeg har egentlig ikk etenkt på musikk, men det må vi vel ha. Jeg har lyst til at pappa skal følge meg , men nå har vi vært sammen i 11 år og har to barn, så jeg synes det er litt rart at han skal gi meg bort! Så vi får se hvordan det blir.

BRB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...