Gå til innhold

Interrail i Europa

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Kjæresten min og jeg tenker på å kanskje reise på interrail sommeren 2011. Vi vil begge være under 26 år, og kan dermed reise med en slik billett for "youth". Vi tenker å bli borte mellom 10-21 dager, vi får se hvor mye ferie kan få, og hva vi har råd til.

Uansett, det jeg lurer på er om noen her har noen erfaringer å dele? Noen land å anbefale? Vi står mellom enten å kjøpe interrailbilett som kun kan brukes i ett land eller et slikt "global pass", eller hva det nå heter. Hva anbefaler dere?

Ift land, så kunne vi kanskje tenkt oss Storbritannia, eller land som Sveits, Østerrike, Nederland osv. Noen som har erfaring med å reise rundt i disse landene? Hvordan er prisnivået (jeg tenker da ikke på Storbritannia, da jeg jeg kjenner ganske godt til prisene der)? Bør man bestille hotell/hostell på forhånd? Noen guider eller linker å anbefale?

Jeg setter av ca 20 000 kr til reisen, med mulighet for justeringer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her handler det jo om personlige preferanser da. Jeg ville valgt Paris, Praha og Nord-Italia. Det blir et stykke å reise med tog da, men det er jo halve moroa med interrail. :)

Praha er billig, men verken Paris og Nord-Italia er spesielt snille mot lommeboka. Likevel, det handler jo om hva man gjør det til selv.

Vi hadde med ei bok fra Lonely Planet da jeg var på interrail for noen år siden. De anbefalte en rekke enkle og billige hosteller/pensjonater som vi droppet innom på turen uten å bestille først. Vi fikk alltid et sted å overnatte uten særlige vanskeligheter. For oss var friheten til å bli så lenge vi ville på et sted der vi trivdes godt, eller å kunne dra videre til neste by dagen etter dersom vi følte for det, en viktig del av opplevelsen.

God tur, hva enn dere velger! :)

Skrevet

Jeg og en kamerat var på interrail i fjor sommer. Vi var innom 5 storbyer på 5 uker.

Kan anbefale Budapest og Paris. Også kan jeg nevne Praha og Berlin. Både Budapest og Praha er 2 billige byer. Det gjelder både overnatting, mat og shopping. En haug med serverdigheter og. Mye historie. Paris er en fin by. Og romantisk. Mye å finne på og se her og. Det er en veldig dyr by men absolutt verdt å ta turen innom.

Turen vår ble ikke veldig billig. Vi bestilte mye på forhånd. Også tok vi fly 2 ganger. Ellers tog. Veldig fint å kjøre gjennom Europa med tog.

Skrevet

Bare for å ha sagt det: Praha er en nydelig by, men vi har begge vært der og vil nok se noe annet. Paris og Frankrike er generelt uaktuelt, da ingen av oss kan tenke oss å reise dit. Utover det så virker de andre forslagene som har kommet som svært interessante. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...