Gjest M82 Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Jeg har et litt kinkig problem... Jeg deler leilighet med tre jenter,den eine er ei god venninne av meg,og vi har budd sammen i mange år. I dag lette jeg etter noe i leiligheta,men fant det ikke. Døra til venninna mi sto åpen,og jeg så at det jeg lette etter lå på rommet hennes,rett innafor døra. Men jeg tenkte at det var litt frekt å gå inn og ta det,og det hasta ikke,jeg bare lurte på hvor det var,så jeg tenkte jeg kunne vente til ho kom hjem,om ho hadde sett det. Da ho kom hjem,spurte jeg henne,og ho sa ho ikke hadde sett det i det hele tatt,og gikk inn på rommet for å se,men sa det ikke var der... Jeg ble litt paff, og skuffet, for jeg skjønner ikke motivasjonen for å lyve om det. Det er ikke noe dyrt, men det er noe jeg gjerne vil ha, og det er litt plunder for å få tak i det på nytt. Det skal sies at ho har lånt lignende ting av meg før og at jeg alltid må be om å få det tilbake når ho er ferdig med det,noe jeg synes er litt irriterende, for jeg synes det bør gå an å levere tilbake ting man har lånt uten at jeg må mase... Nå er jeg litt i villrede om hva jeg skal gjøre. Jeg kan jo sjølsagt bare skaffe meg tingen på nytt og glemme hele greia, for vi er veldig gode venner og jeg vil ikke at det skal bli ødelagt over en filleting som det her. Men jeg trodde ikke ho var en som lyver så lett, og jeg skjønner ikke hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Jeg har et litt kinkig problem... Jeg deler leilighet med tre jenter,den eine er ei god venninne av meg,og vi har budd sammen i mange år. I dag lette jeg etter noe i leiligheta,men fant det ikke. Døra til venninna mi sto åpen,og jeg så at det jeg lette etter lå på rommet hennes,rett innafor døra. Men jeg tenkte at det var litt frekt å gå inn og ta det,og det hasta ikke,jeg bare lurte på hvor det var,så jeg tenkte jeg kunne vente til ho kom hjem,om ho hadde sett det. Da ho kom hjem,spurte jeg henne,og ho sa ho ikke hadde sett det i det hele tatt,og gikk inn på rommet for å se,men sa det ikke var der... Jeg ble litt paff, og skuffet, for jeg skjønner ikke motivasjonen for å lyve om det. Det er ikke noe dyrt, men det er noe jeg gjerne vil ha, og det er litt plunder for å få tak i det på nytt. Det skal sies at ho har lånt lignende ting av meg før og at jeg alltid må be om å få det tilbake når ho er ferdig med det,noe jeg synes er litt irriterende, for jeg synes det bør gå an å levere tilbake ting man har lånt uten at jeg må mase... Nå er jeg litt i villrede om hva jeg skal gjøre. Jeg kan jo sjølsagt bare skaffe meg tingen på nytt og glemme hele greia, for vi er veldig gode venner og jeg vil ikke at det skal bli ødelagt over en filleting som det her. Men jeg trodde ikke ho var en som lyver så lett, og jeg skjønner ikke hvorfor? Jeg hadde bare sagt at du synes du så tingen hos henne forleden og at du lurte på om du kunne få den tilbake.
Kittykat Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Det er bare til å si det at du så tingen ( eller en helt lik ting ) ligge rett innenfor soveromsdøren hennes, den stod jo helt åpen. Og at du lurer på om du kan få den igjen Kan forstå det er ekkelt, men når du sier at du har sett den ligge inne på soverommet hennes og hun sier at den ikke ligger der, da kan man jo begynne å lure....
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Tror du angrep situasjonen litt feil fra starten av. Du burde sagt det som det var. ("gidder du å gå inn på romemt ditt og hente gjenstanden? det er jo ditt rom, men jeg så at den stod der fordi døra stod på gløtt.") i stedet for å pakke det så pent inn. Det kan jo faktisk hende at hun ikke så gjenstanden heller, og at hun forteller sannheten. Jeg ville ventet til hun var ute av leiligheten, og deretter gått inn på rommet og hentet tingen og plassert den på rommet mitt. Hvorfor skal du være så innmari høflig? Det er din gjenstand! Og dessuten, hvis hun oppdager at du har tatt tilbake tingen din, så kan hun ikke si noe om det. For hun "hadde jo ikke sett den på rommet sitt"
Gjest Raindrops Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Jeg ville ventet til hun var ute av leiligheten, og deretter gått inn på rommet og hentet tingen og plassert den på rommet mitt. Hvorfor skal du være så innmari høflig? Det er din gjenstand! Og dessuten, hvis hun oppdager at du har tatt tilbake tingen din, så kan hun ikke si noe om det. For hun "hadde jo ikke sett den på rommet sitt" Støtter denne, ville nok gjort akkurat det samme.
Bomullstrusa Skrevet 15. september 2010 #6 Skrevet 15. september 2010 Åh, skulle ønske jeg var litt mer sånn som Kevlarsjäl Det er rett og slett slitsomt og tidkrevende å pakke inn alt hele tiden. De fleste tåler også denne måten å bli tilsnakket på.
Gjest M82 Skrevet 15. september 2010 #7 Skrevet 15. september 2010 Takk for raske svar. Ja, jeg angrer på at jeg ikke bare tok den når jeg så den, eller bare sa det slik dere foreslår med en gang. Men nå har jeg liksom rotet det litt til. Jaja, jeg får gjøre som Kevlarsjel foreslo hvis jeg får mulighet i morgen. Har bare en liten følelse av at den kanskje er fjernet da, for jeg kan ikke skjønne at ho ikke så den det inne. Og det er egentlig det jeg synes er det verste, at hun lyver om det...
Kamikatze Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 Hun lyver og stjeler, og leverer aldri tilbake det hun låner, men du vil ikke ødelegge det gode vennskapet?
Gjest Blondie65 Skrevet 15. september 2010 #9 Skrevet 15. september 2010 Hun lyver og stjeler, og leverer aldri tilbake det hun låner, men du vil ikke ødelegge det gode vennskapet? Nettopp. I tillegg må man trippe som en nervøs katt rundt varm grøt ... I sitt eget hjem.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. september 2010 #10 Skrevet 15. september 2010 Jeg får gjøre som Kevlarsjel foreslo hvis jeg får mulighet i morgen. Har bare en liten følelse av at den kanskje er fjernet da, for jeg kan ikke skjønne at ho ikke så den det inne. Jeg håper du leser svaret Kamikatze skrev både en, to, og tre ganger.. Hvis gjenstanden er borte i morgen, så må du se fakta i øynene: hun stjeler og lyver deg i ansiktet, for deretter å fjerne bevis. Gode venner gjør ikke sånt!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Gjort er gjort, du burde ha håndtert situasjonen annerledes men lite å gjøre med det nå. Neste gang hun er ute, går du freidig inn og henter tingen. Hun kan ikke si noe på det, hun har jo liksom ikke sett den engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå