AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Jeg har en stor familie (fire søsken) og vennekrets som øker i antall i rimelig raskt tempo og dette begynner å bli drøyt dyrt for meg når familiene begynner å telle to voksne og 3-4 barn. Vil man få noen forståelse for at gavene begynner å bli slått sammen slik at familien får en gave sammen eller vil jeg bli sett på som gnien og egoistisk?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 jeg har av og til kjøpt gaver til hele familier sammen (f.eks søster+svoger+to barn i 10-12årsalderen), men da får de også gjerne en vave som hele familien kan glede seg over, f.eks et brettspill.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Hva med å slutte å gi de voksne gave, men kun til barna? Slik har vi det i vår familie.
Gjest AnneShirley Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Vi har gjort avtale med de av våre søsken som har barn om at vi nå gir kun til barna til jul (jeg gir søsken bursdagsgave fremdeles, så det er ikke helt glemt). Til de/dem uten barn gir vi fremdeles gave til de/den voksne, men oppfordrer dem til å gi kun barna gave og ikke til oss voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå