Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2003 #1 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg får nupper etter å ha barbert bikinilinjen! Og mange blir som små kviser (hvite) Skal disse klemmes ut eller bare la være? Det samme gjelder min mann. Han barberte brystet i sommer, og fikk små kviser over hele brystet! Jeg ville at han skulle klemme det ut, men han bare lot det være.. Hva er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. oktober 2003 #2 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det heter vel at en aldri skal klemme. Jeg renser med ansiktsvann etter barbering (både her og der) og unngår dermed problemet helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 9. oktober 2003 #3 Del Skrevet 9. oktober 2003 Kvitt nuppene helt sa du? Er det mulig altså?Jasså, det skal jeg jammen prøve ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 9. oktober 2003 #4 Del Skrevet 9. oktober 2003 Er ikke dette hår som gror innover? Vil det dag hjelpe med ansiktsvann? Jeg plukker og drar ut håra, så går det over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. oktober 2003 #5 Del Skrevet 9. oktober 2003 Nei, det hindrer at hår gror inn, fordi det ikke danner seg betennelse i hårsekken etter barbering. Ansiktsvannet renser og fjerner bakterier og annet snusk som fører til betennelse nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 9. oktober 2003 #6 Del Skrevet 9. oktober 2003 Aha! Så lurt! *notere bak øret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. oktober 2003 #7 Del Skrevet 10. oktober 2003 skal muligens vurderes da ja, for disse innovergroende hårene er et lite problem. Jeg pleier å prike ut håret og dra det ut mde en pinsett, det funker somregel greit. Men altså, jeg kniper på alt mulig jeg, så du skal aldri knipe" lever jeg IKKE etter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 12. oktober 2003 #8 Del Skrevet 12. oktober 2003 ....hm....så lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 12. oktober 2003 #9 Del Skrevet 12. oktober 2003 Ja, det var lurt.. Har en betennelse i en hårsekk "der nede" nå, og den går faen ikke vekk. Den er vond og irriterende, men tør ikke gjøre noe med den. Bare jeg kommer borti gjør det vondt. Kanskje det funker å bare slenge på ansiktsvann? :oops: Man kan da håpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. oktober 2003 #10 Del Skrevet 12. oktober 2003 Dersom den er vond og irritert (og antakelig full av puss) så er der antakelig et hår inni som ikke kommer seg ut, og eneste måten å bli kvitt det problemet er å få håret ut i friluft... kjør gjerne på ansiktsvann etterpå forå hindre videre irritasjon, men her må du nok til med en liten "operasjon"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 12. oktober 2003 #11 Del Skrevet 12. oktober 2003 Dersom den er vond og irritert (og antakelig full av puss) så er der antakelig et hår inni som ikke kommer seg ut, og eneste måten å bli kvitt det problemet er å få håret ut i friluft... kjør gjerne på ansiktsvann etterpå forå hindre videre irritasjon, men her må du nok til med en liten "operasjon"... HVORDAN? Jeg kan jo ikke røre den uten at jeg får tårer i øynene, jo. Ja, jeg er pingle :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 12. oktober 2003 #12 Del Skrevet 12. oktober 2003 HVORDAN? Jeg kan jo ikke røre den uten at jeg får tårer i øynene, jo. Ja, jeg er pingle :oops: Drikk ei flaske whiskey først...Husk å merke av hårsekken med tusj før du begynner å drikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 12. oktober 2003 #13 Del Skrevet 12. oktober 2003 Drikk ei flaske whiskey først...Husk å merke av hårsekken med tusj før du begynner å drikke... Jeg tror ikke jeg trenger å drikke en hel FLASKE for å bli påvirket. Nå overvurderer du meg Men det var faktisk et seriøst spørsmål. Hrmpf. :evil: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 12. oktober 2003 #14 Del Skrevet 12. oktober 2003 (endret) . Endret 11. februar 2013 av Gundel Gaukeley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2003 #15 Del Skrevet 12. oktober 2003 Xylokain antakelig... Xylitol er et søtningsmiddel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. oktober 2003 #16 Del Skrevet 12. oktober 2003 Steril nål (svi den over en flamme) og noen til å hjelpe deg (hodle deg i hånda, tørke tårene, eller utføre operasjonen) evt bare bit tennene sammen. Det tar bare et lite øyeblikk (når du får hull på den letter trykket, og da blir det ikke så vondt) og tenk på at da blir den borte. Det blir den ikke så lenge du bare lar den være der, nemlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 12. oktober 2003 #17 Del Skrevet 12. oktober 2003 Det tar bare et lite øyeblikk (når du får hull på den letter trykket, og da blir det ikke så vondt) og tenk på at da blir den borte. Det blir den ikke så lenge du bare lar den være der, nemlig.... Går den ALDRI bort hvis man lar den være der?? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. oktober 2003 #18 Del Skrevet 12. oktober 2003 Nja, dersom du bare lar den være der, og det er et hår inni og betent rundt av den grunn, så vil det være der til håret kommer ut. Muuulig den sitter slik til at du kan komme til å "sprenge" den under andre aktiviteter, ved et uhell, men håret MÅ ut for å at dette skal bli bedre. EJg ville foretreukket å gjøre det i en kontollert situasjon, med nål og/eller pinsett til hjelp, og noe desinfiserende å smøre på etterpå. Men, jeg er den som elsker å nappe og plukke og klemme og prike da, og har nok litt høy smerteterskel på slikt. Når jeg oppdager slike "kvisenupper" med hår i, da klemmer jeg på dem. Dessverre, synes min samboer, gjør jeg også det når det gjelder inngrodde skjegg... Han har lavere smerteterskel enn meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 12. oktober 2003 #19 Del Skrevet 12. oktober 2003 Nja, har ganske høy smerteterskel, men skal jeg bare stikke inn en nål i hele den blemma? Hva hvis jeg treffer noe feil? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. oktober 2003 #20 Del Skrevet 12. oktober 2003 Det du skal gjøre er å få hull, få ut "gørra" og få ut håret, gjerne nappe det helt ut med en pinsett. Om du stikekr inn nåla litt fra sida og "tvers gjennom" treffer du ikke noe galt. Men, det kan være en litt smertefull "operasjon", det skal jeg ikke fornekte, men det blir bedre etterpå, det er trøsta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå