Gå til innhold

Er alle KG damer så kjedelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny på KG, og må si at jeg synes den generelle holdningen til sminke her inne er skuffende. Alle bruker mineralfoundation, for alt annet er farlig, og de samme merkene går igjen og igjen. Litt mascara og kanskje blush er visst det eneste annet som er "normalt" å bruke til hverdags her inne, de virkelig vågale bruker kanskje litt øyenskygge i nøytale farger. Hvis noen bruker mer enn det kommer det uten unntak flere kommentarer av typen "bruker du SÅÅÅÅÅ mye sminke???". Er det slik norske kvinner er? Er det slik kg damer er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krise...

Gjest Raindrops
Skrevet

Nå er ikke jeg aktiv på denne delen av forumet, men det ser ut til at jeg er en av de kjedelige :fnise: Jeg liker bare ikke å gå med mye sminke til daglig, litt pudder og en dæsj mascara holder for meg. Da synes jeg også det er morsommere å sminke meg til jeg skal på fest, fordi jeg ser en tydelig forskjell.

Har ikke noe i mot at folk bruker mer sminke enn meg av den grunn. Whatever floats your boat :)

Skrevet

Lett å se at du er ny da :P

Skrevet

Jeg har ikke merket noe til denne holdningen du snakker om, og jeg har vært her i snart et år! :)

Skrevet

Lett å se at du er ny da :P

Hehe :)

Skrevet

Jeg er ny på KG, og må si at jeg synes den generelle holdningen til sminke her inne er skuffende. Alle bruker mineralfoundation, for alt annet er farlig, og de samme merkene går igjen og igjen. Litt mascara og kanskje blush er visst det eneste annet som er "normalt" å bruke til hverdags her inne, de virkelig vågale bruker kanskje litt øyenskygge i nøytale farger. Hvis noen bruker mer enn det kommer det uten unntak flere kommentarer av typen "bruker du SÅÅÅÅÅ mye sminke???". Er det slik norske kvinner er? Er det slik kg damer er?

jeg har vært her en stund nå, og JA du har helt rett i det du sier!!

hehe.. ta deg en tur inn på seksualitetforumet - der skal man i hvertfall ikke tråkke langt utenfor stien før man får alle kg-damene på nakken ;)

Skrevet

Kan heller ikke huske å ha sett noe særlig av slike kommentarer. Hadde jeg hatt tid og fargeskills, hadde jeg nok sminket meg etter alle kunstens regler. Men jeg har som regel bare tid til pleie og mascara :)

Når jeg bruker foundation, så bruker jeg mineralfoundation pga at jeg har prøvd andre flytende, og mineralfoundationen er den eneste jeg får til å se naturlig ut :) Og det er jo et pluss at det er minst mulig unødvendige ingredienser når det skal dekke hele ansiktet over en hel dag.

Når jeg skal på fest, så leker jeg meg litt mer. Og da er det sjelden øyenskygger i kun bruntoner :)

Skrevet

Er ikke bare på kg at det er noe litt sånn negativ holding til sminke og andre ting som kan gjøre en jente pen og sexy, det er slik på alle jenteforum.

Skrevet

Det er ikke slik norske kvinner er, og det er ikke slik KG kvinner er, men hver og en bestemmer selv hva de ønsker å bruke av sminke. Jeg selv bruker bare sminke til fest, for noe annet er helt unaturlig for meg. Nå syns jeg et naturlig ansikt er finere enn et ansikt som er full av sminke. Og det er bare min smak, mens andre ahr en helt annen smak enn det jeg har.

Sexy handler ikke om sminke for min del :)

Skrevet

Det er ikke alle som trenger å kline trynet inn med masse drit. Tror det er ganske skuffende for en mann når sminken forsvinner etter en het natt. Det var ikke det han tok med seg hjem fra byen liksom.

Skrevet

Flere brukere her har virkelig god peiling på hudpleie, det at noen få (gode) merker går igjen er bare et kvalitetstegn. Spør du på mote.no eller noe om anbefalinger så får du ramset opp elendige, skadelige produkter i hytt og pine.

Ellers er jeg litt enig, ser mye av den holdningen som den anonyme brukeren over representerer. Virker som noen ser på det som en dyd å bruke lite sminke, det naturlige er liksom det beste og det er jåleri (og lureri!) å bruke mer enn lypsyl og litt mascara på fest. Ser jo denne holdningen i media også, selv kjendiser som alltid er oversminka sitter og kverner ihjel på den gamle regla om at i det private bruker de null sminke og det beste skjønnhetstipset deres er å drikke vann. Spar meg.

Men det er da noen av oss kosmetikkjunkies også her da =)

Skrevet (endret)

Noen er det og andre ikke. Kommer an på hvem som svarer og hva temaet går i. Personlig er jeg en åpen person som liker det meste bare det er gjennomført. Grunnen jeg personlig ikke prøver alt mulig rart er at huden min ikke tåler det....Men liker alt fra naturlig til fargerik sminke... :sjenert:

Endret av DesertRose
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kan ikke helt si at jeg har sett dette du snakker om.

Selv bruker jeg øyenskygge, mascara og farge på leppene hver dag. Når jeg er vinterblek bruker jeg også foundation og rouge.

Jeg bruker ikke mineralsminke - det passer ikke til min hud.

Når det er sagt så SKAL det være forskjell på hverdag og fest også i sminkeverden. Det jeg bruker til dagen er for å fremheve mine naturlige trekk, ikke dekke over dem. Til fest er det med sminke som med klær: litt mer vågale varianter. Og jeg får skryt for sminken min.

Skrevet

I min jobb har jeg ikke lov til å gå med mye sminke på. Jeg bruker litt mer når jeg har fri og drar på med full sminke når jeg skal på fest. Tror det er ganske normalt.

Skrevet

Jeg er en av de som innimellom får høre jeg bruker mye sminke ;) Jeg kjører full pake hver dag, men varierer mellom naturlige looker og med fokus på enten øyne eller lepper. Til fest kjører jeg på med smokey eyes og nude lepper eller totalt motsatt med 50-talls look.

Jeg jobber med salg av blandt annet sminke og må derfor se respektabel ut for å faktisk gjøre en god jobb. Dvs sminke hver dag i ulike grad og med mye variasjon.

Skrevet

Det med lite sminke kan jo være for det er mye snakk om hverdagsminke. Når en skal tidlig på jobb så er det lite ork til å sminke seg med mer farge og sprekere enn det mer vanlige..og så har det med hvilken jobb....Men det kunne gjerne vært flere tråder med mer kveld og fest sminke og inspirasjon. :sjenert:

Men det er varierte tips når man leser litt i trådene..Og temaer skiftes ut titt og ofte med nye tråder...

Skrevet

Da er jeg en av de som bruker masse sminke iallefall! hehe

Skrevet

Det er ikke alle som trenger å kline trynet inn med masse drit. Tror det er ganske skuffende for en mann når sminken forsvinner etter en het natt. Det var ikke det han tok med seg hjem fra byen liksom.

unskyld,men slike kommentarer kommer som oftest fra dem som ikke kan å sminke seg ;) Blir sånn negativ attack på de som liker å bruke sminke. Man sminker jo for å frsmheve det man liker med seg selv. det er ikke 3 cm lag med sminke at man ikke er igjenkjennelig :)

Skrevet

Norske damer er generelt ikke så utforskende på sminkefronten. Her tørr vi ikke å bruke fargerik sminke,for da blir man tydlivis kalt dragqueen.Vi holder oss til det som er safe og tørr ikke å prøve no nytt. Vi har masse å lære av andre land. En annen ting er jo klærne. Vi i norge (ja,jeg vet,også flere land) er for lite feminine. Nå snakker jeg generelt og ikke ALLE. Vi er ikke slike senoritas som går i skjørt,krøller håret og gjør i høye hæler. Vi går ofte i bukse,gjerne litt behagelig baggy,adidas superstars sko,boblejakke,allværsjakke osv. Dere skjønner tegninga? Vi er ikke de mest feminine hvis vi sammenligner oss med flere andre land. Nå har jo kanskje dette med at noen har sommer hele året,mens vi lever i vinterland da ;)

Men det jeg skal fram til er at vi er kanskje litt konservative?Vi still got a long way to go. Ja til å få bruke så mye sminke man vil,dolle seg opp så mye man vil med klær og hår ,uten å bli uglesett på.

( jeg gjentar,slik at ikke noen skal hoppe på meg her, Jeg snakker generelt nå.Vet at det finnes feminine damer her til lands også ;) Jeg er en av dem, bortsett fra når jeg sitter hjemme i sofaen med joggebuksa. hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...