Gå til innhold

Hva gjør du hvis kjæledyret ditt er sykt og du må på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,. hvis du våkner en morning og ser at kjæledyret ditt er sykt, ev kaster opp eller er pjusk hva gjør du da? Altså, du skal på jobb....ringer du deg syk? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer mamma :) Hun er alltid frivillig. Men akuratt nå så er det alltid noen hjemme

Skrevet

Jeg ringer dyrlegen og hører om jeg trygt kan gå på jobb eller om jeg må få pusen bort dit. Må hun til dyrlegen, tar jeg enten fri fra jobb eller får noen til å ta henne dit, koste hva det koste vil.

Det eneste jeg vet sikkert er at jeg ikke går fra et dyr som trenger øyeblikkelig hjelp :)

Skrevet

De gangene han har vært syk eller operert så har jeg vært hjemme hvis ikke mannen min er der. Før hadde jeg en jobb som jeg kunne gjøre hjemme, men det har jeg ikke nå. Da må jeg avspasere. Helt greit. Det er ikke ofte det er noe galt med han.

Skrevet

Kommer jo an på om dyret er akutt sykt, slik at jeg faktisk er redd for om den skal dø mens jeg er borte, eller om jeg har vært hos dyrlegen, fått medisiner og dyret ser ut til å ha det greit nok.

Om det er stor endring i atferden til dyret, og allmenntilstanden er dårlig, så ja: Da drar jeg absolutt ikke på jobb!

Skrevet

Jeg hadde putta katten i buret og tatt den med på jobb. Har stort bur (etter hunden) så den skulle fått bevegt seg allikevel.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at voffen har vært pjusk, men hadde hun vært det hadde jeg IKKE latt henne vært igjen hjemme. Heldigvis har jeg slektninger som kan ta seg av henne om dagen dersom det trengs, og det er en kjempe fordel :) Men jeg tror faktisk at hvis hun virker ordentlig sjuk, så hadde jeg dratt til veterinær først. Hun er jo barnet mitt, selv om at hun bare er en hund.

Skrevet

Jeg hadde putta katten i buret og tatt den med på jobb. Har stort bur (etter hunden) så den skulle fått bevegt seg allikevel.

Det hadde jeg også gjort, men her på jobben er det ikke lov med dyr selv om vi har egne kontorer. Her er det bare lov å ha med seg barn som hyler og skriker rundt i gangene!!! Grrrr.....

Skrevet

Nå jobber jeg hjemmefra akkurat for tiden, men ellers ville jeg tatt meg fri om det var mulighet for det. Hvis ikke det var mulig hadde jeg (og det har jeg gjort noen ganger), ringt veterinæren og hørt om jeg kunne få levere den på morgenen før jobb, og at den fikk være der mens den ventet på time til undersøkelse hvis det var det som måtte til, og så at de hadde den der til jeg var ferdig og kunne komme og hente. (Forferdelig lang setning! :ler: Trøtt tror jeg..) Hvis veterinærbesøk ikke var nødvendig, måtte jeg bare ha tatt en telefonrunde til alle jeg kjenner og stoler på som måtte være hjemme den dagen!

Skrevet

Studerer og det jeg har av jobb kan jeg stort sett gjøre hjemmefra, med unntak av det å være ut i felten, men jeg er min egen sjef og gjør mine egne avtaler, så kunne lett avlyst det. Hadde det vist seg å være umulig, hadde jeg spurt kjæresten om han kunne bytte sin vakt (jobber kun en dag i uka), det burde gå greit, ettersom han også er student. Skulle alt vise seg å være umulig har jeg to gode venninner, moren til kjæresten og en katteglad bekjent jeg kunne kontaktet. Om alt hadde gått imot, og katten virkelig trengte omsorg, hadde jeg blitt hjemme.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Ringer kontoret og forklarer situasjonen. Forteller at jeg må til dyrlegen med pus og skal gi nærmere beskjed når vi (pus og jeg) har vært hos vet'en.

Dersom det i, - følge vet'en, er greit å ta pus hjem igjen og å være alene (for eks. ingen medisinering med 2 - 3 timers mellomrom) så kjører jeg pus hjem, ringer inn og sier at "jeg kommer nå".

Dersom pus ikke kan være alene så hører jeg om pus kan være hos vet'en resten av dagen, og kjører så inn på kontoret.

Alternativt (dersom ikke viktige møter som jeg må være tilstede på) så ringer jeg inn, forteller status og meddeler at jeg tar hjemmekontor i dag.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Blir enten hjemme, får noen til å passe det, tar det med på jobb og hvis dyret er så sykt at det ikke kan være aleine og trenger vetrinærbesøk, leverer jeg hunden/katten før jeg drar på jobb og henter det når jeg er ferdig. Vetrinæren min er veldig fleksibel og har ikke noe problem med å holde dyret der noen timer ekstra hvis jeg ikke har mulighet til å hente det før.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ved akutt syk, tok jeg fri fra jobben. Men en stund var hunden jeg hadde syk i en perioden. Da dro jeg hjemmom i lunsjen for å sjekke til henne.

Når hesten ble veldig dårlig, så sykemeldte legen meg en uke :gjeiper:

Skrevet

Ved akutt syk, tok jeg fri fra jobben. Men en stund var hunden jeg hadde syk i en perioden. Da dro jeg hjemmom i lunsjen for å sjekke til henne.

Når hesten ble veldig dårlig, så sykemeldte legen meg en uke :gjeiper:

Hva! Sykemelding pga. en dårlig hest. Misbruk av skattepenger.

Skrevet

du har sikkert en unge du har fått penger for

Skrevet

Javel, jeg har hørt om folk som mottar sykepenger for verre ting enn dette og da har de ikke vært hjemme å tatt vare på noen heller.

Skrevet

Javel, jeg har hørt om folk som mottar sykepenger for verre ting enn dette og da har de ikke vært hjemme å tatt vare på noen heller.

Javel, da har du tydeligvis en omgangskrets med veldig slett moral.

Skrevet

Javel, da har du tydeligvis en omgangskrets med veldig slett moral.

Du mener folk jeg har hørt om er i min omgangskrets?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...