tingeling Skrevet 6. oktober 2003 #1 Skrevet 6. oktober 2003 Hei Etter snart tre år med hva jeg vil beskrive som et veldig godt forhold, hvor vi store deler av tiden har vært som nyforelsket, har det nå gått trått de siste månedene. Dette kommer nok i stor grad av mye jobb for ham og en veldig usikker jobbsituasjon for meg. uansett, i helgen nevnte han at han følte at forelskelsen var over For meg er dette mannen i mitt liv, og selv om jeg visste at alt ikke var 100% så trodde jeg ikke at det var så ille. Er nå ganske fortvilet, og vil selvsagt prøve å blåse liv i forholdet igjen. Noen som har noen gode råd? Tingeling
Rapitap Skrevet 6. oktober 2003 #2 Skrevet 6. oktober 2003 Tror du bør finne ut hva han mener med ordet forelskelse. Det er ikke sikkert at han legger i det samme som deg i ordet. Det er jo derfor ikke sikkert at du trenger noe futt i det hele tatt. Kan tenkes at han har gått noen steg videre, at han for eksempel elsker deg nå eller noe???
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2003 #3 Skrevet 6. oktober 2003 Den fasen dere er inne i, er egentlig ganske typisk for et forhold som sakte og sikkert vil ebbe ut. Dere kan sikkert finne noen små kortsiktige oppturer, men den langsiktige trenden er klar.
Gjest GreenSky Skrevet 6. oktober 2003 #4 Skrevet 6. oktober 2003 Den fasen dere er inne i, er egentlig ganske typisk for et forhold som sakte og sikkert vil ebbe ut. Dere kan sikkert finne noen små kortsiktige oppturer, men den langsiktige trenden er klar. Det trenger absolutt ikke være tilfelle!! Jeg synes ikke det var noe særlig pent sagt, den komenatern hans om at den første forelskelsen var over. Det trenger ikke nødvendigvis ikke være grunn til beskymring, men du bør snakke med han om tingene. Jeg kunne selvfølgelig godt komme med noen råd for å piffe opp forholdet hvis du ønsker det, men det jeg tror dere trenger her er en prat for å få klarhet i ting og tang. Lykke til!
Gjest Tingeling (ikke innlogget Skrevet 6. oktober 2003 #5 Skrevet 6. oktober 2003 Hei igjen ja, vi elsker hverandre, men gnisten er nok blitt litt borte i det siste. Håper virkelig ikke forholdet er i ferd med å ebbe ut, og er virkelig beredt til å slåss for dette. Har hatt en lang prat, og er begge klar over at vi trenger å ta et tak for å gjøre hverdagen litt mer spennende. Problemet ligger nok delvis i at vi har ganske forskjellige interesser. Han elsker ekstremsport og er veldig aktiv, mens jeg overhodet ikke gjør det. Selv er jeg mer "gode middager og kafébeøk", uten at det vil si at jeg er en sofagris. Er nok bare ganske "urban". Trenger ikke masse kommentarer om at det da ikke vil virke, men tips om ting vi kan gjøre sammen på en felles "arena". På forhånd takk hilsen Tingeling
tingeling Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2003 Hei igjen Bør kanskje poengtere at nedturen har kommet i en periode når han har hatt veldig mye å gjøre og jeg er deppa pga usikker jobbsituasjon. Dvs at han er sliten og jeg ganske pessimistisk når vi kommer hjem etter endt arbeidsdag. Tidligere i høst, og i sommer, var situasjonen annerledes, og vi hadde det veldig bra :D Så jeg håper og tror at dette kommer av ytre ting, men det betyr jo ikke akkurat at man kan lene seg itlbake og vente på at det skal bli bedre. Håper derfor at noen vil ta seg tid til å skrive ned noen kreative tips på hvordan vi kan bli nyforelskede igjen i en hektisk hverdag. Tingeling
Nabodama Skrevet 6. oktober 2003 #7 Skrevet 6. oktober 2003 Dette kan bli en forbigående nedtur, og ikke begynnelsen på slutten! Tenk ihvertfall positivt, og ikke ha negative tanker om forholdet i hodet. Noen tips: *Sett av tid til å være sammen og gjøre noe hyggelig, akkurat som du setter av tid til andre ting. Forholdet må få en høyere prioritet i hverdagen. Likeså kos og litt late dager, selv om et går på bekostning av andre ting som skulle ha vært gjort. *Bli kjent med hverandre på nytt. Dere tror vel dere kjenner de fleste sidene hos partneren, men begynn med utforskning av hverandre, så kommer helt sikkert noen nye og spennende sider fram! Grav litt dypere, våg å snakk om ting en ellers ikke snakker så mye om. *Vær åpen og godtagende mot partneren. Desto mer han føler han blir godtatt av deg, desto mer vil han åpne seg og få lyst til å dele ting med deg. * Gi av deg selv. Jo mer du gir, jo mer får du....og da får du igjen lyst til å gi mer. Lykke til....dette skal gå bra!
la Flaca Skrevet 7. oktober 2003 #8 Skrevet 7. oktober 2003 Slapp helt av!!! Alle forhold opplever sånne nedturer som du beskriver. Jeg fikk panikk selv jeg, da kranglene kom oftere, og jeg ikke syntes vi 'klenget' no særlig lenger. Jeg var sikker på at nå var forelskelsen over, og jeg hadde tatt fullstendig feil av oss. Uansett om det er utenforliggende årsaker eller ikke - man MÅ ha noen mørke perioder for å sette pris på det som er positivt. Det er matematikk det, Yin og Yang og alt det der. Alle har nedturer, uavhengig av om man er i et forhold eller ikke! Men de går over, og da kommer du ut av det hele beriket på nye opplevelser/ sider av kjæresten din. "I gode og onde dager" heter det jo... Så nå syns jeg du skal ta det helt med ro, og være trygg på at sommerfuglene flytter inn i magen din igjen. Ellers har nabodama gitt mange gode råd!
Gjest Tingeling ikke innlogget Skrevet 7. oktober 2003 #9 Skrevet 7. oktober 2003 Tusen takk for oppmuntring! Vi har begynt å ta tak i ting, snakke og bruke tid sammen, og jeg håper og tror at dette kommer til å gå bra. Tingeling
Pusekatt Skrevet 7. oktober 2003 #10 Skrevet 7. oktober 2003 Tips for å pleie parforholdet; sett av en hel dag (!) til å være i sengen. Litt og kos med hverandre, se en god film mens dere ligger tett inntil, prat sammen om alt mulig, gi hverandre massasje, ha vill og het elskov; kun fantasien setter grenser. Husk selvfølgelig å slå av mobiltelefoner og annen form for støy.
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #11 Skrevet 7. oktober 2003 Tips for å pleie parforholdet; sett av en hel dag (!) til å være i sengen. Litt og kos med hverandre, se en god film mens dere ligger tett inntil, prat sammen om alt mulig, gi hverandre massasje, ha vill og het elskov; kun fantasien setter grenser. Husk selvfølgelig å slå av mobiltelefoner og annen form for støy. Mmmmmm........den likte jeg :kgblunk: * drømme* La Flaca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå