AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Jeg tror jeg har rota det til for meg selv! Fram til juni i år hadde jeg kun 5% skattetrekk, fordi jeg trodde at jeg kom til å tjene lite utover høsten. Men så jobbet jeg mye i sommer, og justerte da opp til 34%. Nå har jeg imidlertid fått 80 % stilling ut året, og jeg aner ikke hva jeg bør justere skattetrekket til denne gangen. Dette KUNNE jo vært enkelt å finne ut av via lønnsslipper, men jeg har hatt 3 forskjellige jobber i 2010, og fra den ene jobben i vår, hvor jeg tjente 20-30 000, har jeg ikke tilgang til lønnsslippene mine, da de ligger langt inne i en ekstremt kronglete intern-epost-adresse som jeg aldri har fått tilgang til. Kan skattekontoret hjelpe meg med dette?
Zzyzx Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Tallene rapporteres ikke til skatteetaten før årets slutt, så da er løsningen å ta kontakt med lønningskontorene i jobbene du har hatt for å få vite dette.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Tallene rapporteres ikke til skatteetaten før årets slutt, så da er løsningen å ta kontakt med lønningskontorene i jobbene du har hatt for å få vite dette. Ok, så når jeg har hatt jobb i kommune (2 ulike) og fylkeskommune, skal jeg altså ta kontakt med de respektive lønnskontorene og få rede på bruttolønn og skatteprosent? TS
Zzyzx Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Jepp, det er bare de som har tallene hvis du selv ikke har dem på lønnsslipper. Be om å få tilsendt siste lønnsslipp fra dem alle, for der skal det stå hvor mye du har tjent og trukket i skatt i hele år for den arbeidsgiveren. Hvilken prosent du har trukket hos hvem er ikke så viktig, hvis du skal ha ny skatteberegning trenger du å vite hvor mye du har trukket i skatt til nå og hva du forventer å tjene hele året, inkludert det du allerede har tjent.
kamela Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Jeg ville trukket 34 % inntil nytt skattekort kommer, det er ikke så mange månedene igjen å utjevne det på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå