Gå til innhold

Hvordan kan jeg finne ut hva jeg har tjent, og betalt i skatt, i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har rota det til for meg selv!

Fram til juni i år hadde jeg kun 5% skattetrekk, fordi jeg trodde at jeg kom til å tjene lite utover høsten. Men så jobbet jeg mye i sommer, og justerte da opp til 34%.

Nå har jeg imidlertid fått 80 % stilling ut året, og jeg aner ikke hva jeg bør justere skattetrekket til denne gangen.

Dette KUNNE jo vært enkelt å finne ut av via lønnsslipper, men jeg har hatt 3 forskjellige jobber i 2010, og fra den ene jobben i vår, hvor jeg tjente 20-30 000, har jeg ikke tilgang til lønnsslippene mine, da de ligger langt inne i en ekstremt kronglete intern-epost-adresse som jeg aldri har fått tilgang til.

Kan skattekontoret hjelpe meg med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tallene rapporteres ikke til skatteetaten før årets slutt, så da er løsningen å ta kontakt med lønningskontorene i jobbene du har hatt for å få vite dette.

Skrevet

Tallene rapporteres ikke til skatteetaten før årets slutt, så da er løsningen å ta kontakt med lønningskontorene i jobbene du har hatt for å få vite dette.

Ok, så når jeg har hatt jobb i kommune (2 ulike) og fylkeskommune, skal jeg altså ta kontakt med de respektive lønnskontorene og få rede på bruttolønn og skatteprosent?

TS

Skrevet

Jepp, det er bare de som har tallene hvis du selv ikke har dem på lønnsslipper. Be om å få tilsendt siste lønnsslipp fra dem alle, for der skal det stå hvor mye du har tjent og trukket i skatt i hele år for den arbeidsgiveren. Hvilken prosent du har trukket hos hvem er ikke så viktig, hvis du skal ha ny skatteberegning trenger du å vite hvor mye du har trukket i skatt til nå og hva du forventer å tjene hele året, inkludert det du allerede har tjent.

Skrevet

Jeg ville trukket 34 % inntil nytt skattekort kommer, det er ikke så mange månedene igjen å utjevne det på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...