AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Hva gjør dere for at håret deres er pent og langt. Hvordan tar dere vare på håret. Hvor ofte klipper dere håret. Kom med tips til hvordan håret vokser fort og andre tips for bra hår. Hilsen en desperat jente som vil ha langt hår fort.
Kråkesaks Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Jeg gjør ikke noe spesielt. Håret mitt har alltid vokst fort. Klipper det 2-3 ganger i året.
Sherry Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Klipper håret ca. hver tredje måned. Vet man skal klippe det oftere. Men i og med at jeg sparer, så venter jeg litt lenger med stussen. I stedet er jeg flink til å kure håret. Bruker god frisør shampoo og balsam til tørt/slitt hår. Bruker varmebeskyttende spray før jeg bruker rettetang osv. Kostholdet har også mye å si på håret.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Jeg bruker gode produkter, tilpasset mitt hår. Økologisk shampoo og balsam, kurer én gang i uken, bruker leave-in protein-balsam i tuppene. Klipper tuppene når det trengs.. Vet ikke helt hvor ofte. Tar B-vitaminer i perioder. Prøver å bruke klemmer istedet for stikk, som sliter mer på håret. Sover med en flette om natten. Bruker hårføner og rettetang minst mulig. Det var det jeg kom på i farten!
Vera Vinge Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Jeg klipper håret ca. to ganger i året. Det høres kanskje sjeldent ut, men frisøren min påstår nå at det går greit, at håret mitt ikke blir så slitt. Så vasker jeg det ca. tredje hver dag, noe jeg tror er fornuftig mtp. slitasje. Bruker ellers så godt som aldri hårføner på hele håret, bare litt på luggen når den er kort/halvlang. Har blitt flinkere til å bruke hårkur, noe jeg merker godt på håret. Det føles mykere og mindre porøst nå (har krøllete hår, som lett bruser seg). Det varierer da om jeg bare tar kuren i dusjen og lar det virke fem minutter, eller om jeg tørker håret med håndkle, før jeg tar i kur, slenger en blank pose rundt håret festet med en spenne, og lar det virke opp mot en halv time (gjerne kombinert med ansiktsmaske en søndag kveld jeg har lite planer). Og så bruker jeg lite produkter i håret, egentlig nesten bare til spesielle anledninger. Vet ikke hvor mye slitasje det er i det, men nevner det nå. Syns egentlig jeg gjør lite for å holde håret sunt, men ser jo at det er forskjell på hvordan man er utstyrt også. Jeg har nok tykt og ganske solid hår fra naturens side.
laperla Skrevet 15. september 2010 #6 Skrevet 15. september 2010 (endret) Hei:) Jeg bruker kun frisørprodukter i håret; veksler mellom K pak serien (shampoo'en, balsamen og begge hårkurene) og Extreme fra Redken (shampoo'en, balsamen, hårkuren og anti snap behandlingen). Vasker håret så og si hver dag, det er fordi jeg trener. Uaktuelt å ikke vaske det etter trening. Kuret håret så og si hver gang jeg vasker det, og avslutter med balsam. (Sikkert noen som reagerer, men jeg merker så stor forskjell på håret når jeg bare tar i balsam.) Lar håret lufttørke, en sjelden gang føner eller krøller jeg det. Bruker sjeldent spray, kun når jeg krøller det. Elsker Tangletweezer'en, og kan ikke gre håret med noen annet. Har alltid balsamspray fra Matrix (Instacure) i før jeg grer det. Ellers bruker jeg som regel bare Silk therapy'en fra Biosilk. Av og til tar jeg i litt leave in kur, Moistrepair fra KMS. Kjøper også kreatin fra frisøren min som jeg tar i håret ca. hver 2. dag. Dette er gull verdt. Spiser b vitaminer (B kompleks for hud og hår) i tillegg til Möllers Total hver dag. Forresten, jeg stusser tuppene hver 2. mnd. Endret 15. september 2010 av laperla
MissStiles Skrevet 15. september 2010 #7 Skrevet 15. september 2010 Jeg har alltid hatt langt hår. Er dessverre ikke flink til å gjøre så veldig mye med det. Bare av og til når jeg skal ut på noe spesielt. Jeg klipper det ca 2-4 ganger i året. Farger det også av og til. Vasker det ca hver 2-3 dag.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 tusen takk jenter jeg fikk mange godte tips:)Skal kjøpe meg en bra kur når jeg får lønning:)Ts Og jeg har startet med ølgjær også ))
momo Skrevet 15. september 2010 #9 Skrevet 15. september 2010 Bruker bare friørprodukter i håret, hårkur en gang i uka. vasker det ca bare hver tredje dag, ellers klippes det kanskje 3 gange ri året. Hårfarge iblandt, men ikke ofte. Bruker aldri hårføner eller rettetang.
Gjest Dainty Skrevet 15. september 2010 #10 Skrevet 15. september 2010 Jeg er skyldig i både hårvask hver dag, føning, retting og stylingprodukter, men jeg prøver å ta vare på håret allikevel. Bruker frisørshampo og kur (for tiden L'Oréal Expertise Force Vector-serien) ved hver vask, og skyller i iskaldt vann for å lugge skjellagene i håret. Tar også b-vitaminer og omega3-tilskudd, og prøver å ha et godt kosthold med nok av de essensielle oljene som "smører" hud og hår.
Lise_ Skrevet 15. september 2010 #11 Skrevet 15. september 2010 (endret) Jeg bytter shampo hver gang jeg vasker håret (så dessverre ser badet mitt ut som en butikk ) Veksler litt forskjellig av det jeg finner Jeg vasker håret i lunkent til kaldt vann, kanskje 3 ganger i uken. Bruker aldri hårskum eller gele, jeg er redd for hårfarge, og jeg bruker hårspray bare visst jeg skal krølle det. Jeg føner det sjeldent, men er fan av rettetangen og krølltangen. Så derfor bruker jeg hårkurer, varmebeskyttende spray og unngår å tørke det i kaldt eller varmt vær ute. jeg spiser ganske sunt, så håret vokser til gjengjeld veldig fort også. Stusser håret minimalt, ca 2 ganger i året. Endret 15. september 2010 av Lise_
HedvigR Skrevet 15. september 2010 #12 Skrevet 15. september 2010 (endret) Jeg bruker butikkshampo, tar ikke hårkurer og klipper meg 2-3 ganger i året Likevel har jeg langt og fint hår, så har nok rett og slett vært litt heldig. MEN! Bruker veldig lite styling, tuperer meeeeget sjeldent, og føner det nesten aldri. Det kan nok spille inn Edit: Glemte å nevne at jeg vasker håret hver andre eller tredje dag med shampoo og balsam, skyller alltid med kaldt vann. Endret 15. september 2010 av jenta90
Ocean Angel Skrevet 15. september 2010 #13 Skrevet 15. september 2010 Jeg bruker gode produkter, veksler mye på, liker å prøve nye ting, og håret liker det også, akkurat som om det blir lei av å alltid få de samme produktene.. velger alltid produkter tilpasset min hårtype, og tar hårkur 1 gang i uka! klipper ca. 4 ganger i året;)
Tabris Skrevet 15. september 2010 #14 Skrevet 15. september 2010 Jeg klipper det ca to ganger i året. Jeg bruker ikke hårspray eller hårgelè, og bruker heller ikke føne. Da blir det mindre slitt.
Ella_Grey Skrevet 15. september 2010 #15 Skrevet 15. september 2010 Jeg klipper meg (et par centimeter) ca to ganger i året. Men jeg leter gjennom endene og klipper bort splittede tupper sånn innimellom. Vasker håret annenhver dag, nå for tiden bruker jeg gliss liquid silk shampoo og balsam, kurer håret veldig sjelden - ok tilnærmet aldri. Grer håret før jeg vasker det, og vasker litt forsiktig - dvs at jeg samler ikke alt håret oppå hodet og masserer det av full kraft. Lar alltid håret lufttørke og bruker ikke rette/krølltang, bruker så og si aldri stylingprodukter. Grer håret, børster det sjelden. Unngår strikk med metallklemmer. Varierer hvordan jeg har håret, å ha f.eks hestehale på samme sted hver dag sliter mye på håret akkurat der strikken sitter. Ellers sover jeg ofte med håret i en flette, og bruker da et "frotte-strikk" Så tror jeg at et sunt kosthold har mye å si, ølgjær er bra. Men man trenger også proteiner, jeg tror det er bra å drikke melk - hvis man tåler det.
wahaj Skrevet 15. september 2010 #16 Skrevet 15. september 2010 Har også en god del å si på om man farger/bleker håret sitt. Da blir det mer slitt. Uansett så tror jeg ikke det går an å få håret til å vokse fortere. Det vokser i sitt tempo, ca. 1cm i mnd. Men jo oftere man stusser jo mindre slitt blir det. for når tuppene fliser seg opp, så fliser de seg bare lenger og lenger inn mot hodebunn, og man må klippe mer.
Quirky Skrevet 15. september 2010 #17 Skrevet 15. september 2010 (endret) Har laaaaangt, kjempetykt hår som krever like mye stell som et spedbarn- men så får jeg til gjengjeld masse komplimenter for det. Vasker håret hver dag, bruker mandelmelk-sjampoen fra Lavera, som er snill mot både hår og hårebunn. Sover med balsam som gir masse fukt tre-fire ganger i uken (Redken Real Control), kurer med Fudge Dynamite to ganger i uken, og kurer med olje (kokosolje eller mandelolje) minst én gang i uken (sover gjerne med dette i også). Bruker en hårbørste som grer ut floker skånsomt (fra Vogetti), og beskytter alltid håret med et varmebeskyttende produkt før bruk av føner og/eller rettetang- leter fortsatt etter det ultimate varmebeskyttende produktet, skal teste ut et par stykker fra BioSilk nå. Av stylingprodukter bruker jeg Matte Head fra Fudge, Hard Head hårspray fra Tigi, Jonathan Spray Dirt, og i blant Backcomb in a Bottle fra Sexy Hair- ikke alt på en gang, selvsagt. Klipper meg hver 8-12 uke. Endret 15. september 2010 av Quirky
Barcelone Skrevet 15. september 2010 #18 Skrevet 15. september 2010 Jeg vasker håret hver 2-3 dag. Har bare shampoo i hodebunnen og balsam i spissene. SKylle aldri ut balsamen helt. Bruker olivenolje til hårkur. Billig og veeeldig bra! Men da også bare i håret som hengeer nedenfor skuldrene. Klipper det egentlig ikke så ofte. Kanskje en gang hver 10-12 mnd. Kommer an på. Bytter alltid shampoo merke hvergang en flaske er tom. Og kjøper alltid shampoo til tørt hår.
Gjest Heidila Skrevet 15. september 2010 #19 Skrevet 15. september 2010 jeg bruker kun frisørprodukter.shampo,balsam,kur... kan unne meg en billig hårspray i ny og ne da.hehe. ellers klipper jeg faktisk håret 1-2 ganger i håret. er veldig dårlig på det. Men håret mitt vokser veldig fort da. for to år siden hadde jeg kort bobb,nå har jeg langt
Wonders Skrevet 17. september 2010 #20 Skrevet 17. september 2010 (endret) Mitt var sunnheten selv. Hadde dobbelt så langt so dette her; http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.marieclaire.com/cm/marieclaire/images/hairstyle-gallery-new-220-lg-8293563.jpg&imgrefurl=http://www.marieclaire.com/hair-beauty/trends/articles/blonde-hairstyles&usg=__Pi27q6esKyWeS-QuBpXOBxuC154=&h=500&w=375&sz=42&hl=no&start=64&zoom=1&tbnid=esiXbDJeynoUgM:&tbnh=131&tbnw=102&prev=/images%3Fq%3Dreal%2Blong%2Bhaircut%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1146%26bih%3D739%26tbs%3Disch:10%2C1026&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=911&vpy=300&dur=20&hovh=259&hovw=194&tx=137&ty=157&ei=WYKTTPbnIc3Gswa1_9n4CQ&oei=UYKTTLnCJ4PGswbW54CGCQ&esq=3&page=3&ndsp=32&ved=1t:429,r:7,s:64&biw=1146&bih=739 ta det med ro, aldri føn det! Jeg brukte 10 år på mitt, så når jeg ser folk med clip-ons -fnyser jeg... Det er tålmodighet og pleie. Børsting flere ganger om dagen. Kuring 1 gang i uken, stusse hver 2 mnd, bruke balsam fra nakken og ned, ikke putte i masse produker. Bruk varmebeskyttende om du skal rette/krølle det. Kjøpte frisørschampoo fra Smart Club i digre pumpe-flasker. 350 pr. Hadde hår til hoften, alt like langt. Klippet til bob for 1 år siden. Hadde da hatt hår fra midt på ryggen i 15 ÅR!!! Endret 17. september 2010 av Wonders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå