Gå til innhold

Norsk "medium" lurt trill rundt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun ble jo ikke egentlig lurt, ettersom jeg forstår. Hun lurte seg selv. Hun hadde sterke forventninger om at hun kom til å oppleve et eller annet i denne kornsirkelen (egentlig var det vel en rapsåker, men det er vel ikke noe som heter "rapssirkel") og det medførte at hun fikk en sterk opplevelse da hun "åpnet seg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at den dama er spik spenna gæren, har jeg forstått for lengst. Har ved flere anledninger sittet og hørt på henne da hun var med i programmet på kanal 5 fra "den andre siden", og det var rett og slett forferdelig ekkelt å sitte å høre på en person som så fullstendig har mistet bakkekontakten 100%. Og det verste var at både publikum og programledere satt og nikket og tok til seg dette sinnsforvirrede tullpratet hennes. Står det så ille til med Ola Nordmann, at de ikke ser at denne dama bare er en svært syk person som trenger psykiatrisk hjelp? :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke hun virker spesielt gal. Hun virker bare som en person som tror at gjennom å "åpne seg for opplevelsen", kan man "sense energier", og lære ting som ikke er tilgjengelig for de normale sansene. Det er en ganske vanlig forestilling i alternative kretser. For meg virker hun som en ganske vanlig alternativ person, ikke gal, men tror på en god del ting som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest VinglePetter

Jeg syns ikke hun virker spesielt gal. Hun virker bare som en person som tror at gjennom å "åpne seg for opplevelsen", kan man "sense energier", og lære ting som ikke er tilgjengelig for de normale sansene. Det er en ganske vanlig forestilling i alternative kretser. For meg virker hun som en ganske vanlig alternativ person, ikke gal, men tror på en god del ting som ikke stemmer.

FYI:

http://www.delusion-free.com/fantasy.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Fantasy_prone_personality

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old news. Dvs, jeg hadde ikke kjennskap til selve begrepet "Fantasy prone personality". Men jeg hadde en samboer for noen år siden, som var temmelig alternativ av seg. Og å lese disse artiklene, er nesten som å lese en gjenkjennelig profil av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

Old news. Dvs, jeg hadde ikke kjennskap til selve begrepet "Fantasy prone personality". Men jeg hadde en samboer for noen år siden, som var temmelig alternativ av seg. Og å lese disse artiklene, er nesten som å lese en gjenkjennelig profil av henne.

Hvilke type mennesker tror dere har det best med seg selv? (Om det går ann å svare på det)

"Fantasy prone personality" eller "Reality prone personality" (skeptikere) ?

Det må være deilig å leve i en fatasiverden tror jeg. Drømme seg inn i sin egen drømmeverden og etterhvert begynne å oppleve den som sin egen virkelighet. Er virkelighetsfjerne mennesker mer lykkelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type mennesker tror dere har det best med seg selv? (Om det går ann å svare på det)

"Fantasy prone personality" eller "Reality prone personality" (skeptikere) ?

Det må være deilig å leve i en fatasiverden tror jeg. Drømme seg inn i sin egen drømmeverden og etterhvert begynne å oppleve den som sin egen virkelighet. Er virkelighetsfjerne mennesker mer lykkelige?

Det finnes forskning som tyder på det, eller det kan være at virkelighetsfjerne er mer sosiale og vanker i sterkere nettverk enn oss skeptikere, sånn at de får positive effekter av det.

Men, episoden TS henviser til, forteller jo sin åpenbare historie om løgn og bedrag, selv om det muligens er selvbedrag. Problemet er at sånne mennesker drar andre med seg, dermed har vi et samfunnsproblem hvis det blir for omfattende.

Overtroiske mennesker kan leve lykkelig, men ofte på bekostning av andre mennesker.

Det kan jeg ikke akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På indvidnivå så vil nok et fantasiliv og troen på å kunne fly være bedre enn et skeptikerliv. Men samfunnet hadde ikke kommet langt uten skeptikere som faktisk hadde grunnet seg fram til teknologien for å lage flyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtroiske mennesker kan leve lykkelig, men ofte på bekostning av andre mennesker.

Det kan jeg ikke akseptere.

Dette går da virkelig begge veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh... korleis då?

Som eksempel så blir Jehovas Vitner fengslet i flere land fordi de nekter å bruke våpen og føre krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Ikke rart Tørum merket masse energi der -> masse energi og svette for å lage den kornsirkelen :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk virkelighetsfjerne mennesker kan være lykkeligere enn oss realister. Det er vel selve essensen i det å tro på det hinsidige, er det ikke? Verden er jo tross alt nokså brutal, så at noen mennesker hengir seg til en slik fantasiverden, er vel ikke så rart i seg selv.

MEN, det er jo like fullt fantasier og subjektive opplevelser, og ikke en objektiv sannhet. Men de forsøker jo å overbevise andre, sårbare mennesker til å tro at det de opplever er virkelig. Det synes jeg blir veldig galt. Attpå til tjener de jo penger på dette tullet.

Det snakkes om at man må være "åpen" for å kunne oppleve åndelige ting. De som ikke er "åpne" opplever jo ikke disse tingene. Det må jo være bevis i seg selv, om at disse sanseopplevelsene er høyst subjektive. Hadde det vært noe utenfor dem selv, ville jo også skeptikerne ha opplevd det samme.

Jeg har ved flere anledninger forsøkt å få slike mennesker til å se disse opplevelsene fra en annen vinkel, men til ingen nytte. De som først har hengt seg opp i en alternativ tankegang, nekter for at disse opplevelsene er et resultat av deres egen fantasi. Man vet jo at hjernen kan spille oss mange forskjellige puss, men dette vil de altså ikke høre på.

Se på en som f.eks Liza Williams. Hun hevder at hun kan komme i kontakt med folks avdøde slektninger. Hele salen koker av massesuggesjon når hun holder show. Når hun så får kontakt med bestemoren til en i publikum, så begynner hun å snakke om denne personen som om hun vet ting hun ikke kunne vite om. Tilsynelatende, for jeg har lagt merke til at de tingene hun sier, er generelle ting som kan passe på veldig mange. Men dette overser publikum glatt.

Det samme er det snakk om når det gjelder Tørum, og andre medium også. Noen ganger treffer de godt, men like ofte bommer de totalt. Andre ganger er de generelle. Men det snakkes det ikke om.

Det er skremmende å se hvor mange tilhengere disse tullingene har, og jeg synes snart det er på tide å stoppe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EID!

Videoklippet er et prakteksempel på at alternative mennesker ikke stiller spørsmål om verden rundt seg. De er så langt inne i sin egen villfarelse at de ikke ser hvor usakelig deres verdensoppfattning er.

Dette klippet kunne like gjærne vært av Märtha eller snåsamannen - disse folka stiller på lik linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...