Gå til innhold

Selskapskjole - hvor i Olso?

Mrs. K

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg i november :D og trenger en kjole/drakt.

Jeg har mulighet for å bruke en dag i Olso i neste uke så jeg trenger forslag til hvilke butikker jeg bør besøke (er ikke kjent i Oslo overhodet).

Jeg vil ha en pen kjole, helst lang. Jeg har ikke tenkt meg å bruke vanvittige summer så fra fjorårets kolleksjon på salg er helt greit for meg.

Hilsen gifteferdigeTrille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan varmt anbefale Poncho på Steen og Strøm. De har både klassiske brudekjoler og selskapskjoler i alle farger. Du kan til og med få kjøpt silkesko som de kan farge i samme farge som kjolen din! :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poncho gikk ut av business i fjor.

Jeg vet det ligger en kjolebutikk langs trikkeskinnene rett bak stortinget, kanskje de kan ha noe? (annonserer i hvert fall salg hele tiden)

Gratulerer med det forestående bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Piano (tror jeg det heter) i Slottspassasjen har massevis av penklær. Slottspassasjen ligger rett over den ene inngangen til Steen & Strøm.

Ellers er det jo en del butikker med pent tøy på Glassmagasinet (på Stortoget) og i Paleet (på Karl Johan, midt i mot Spikersuppa). Kanskje ikke av de billigste alle sammen, men.... Det ligger bl.a. en i 2. etasje på Paleet (litt for seg selv) som hadde mye fint som ikke kostet alt for mye. Husker ikke navnet, men det hørtse litt japansk ut synes jeg. Tror det var et navn med initialene A og M.

Lykke til med bryllupet!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da mangler jeg bare å finne kart over Olso så jeg kan stikke ut en passende rute.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slottspassasjen - kjolebutikken der, ja. De har mye fint og god service. Jeg har flere ganger kjøpt kjoler på salg der (fjorårets modell) som for eksempel er satt ned fra 5000 til 1500 eller 990....

Men det er ofte veldig mye folk der midt på dagen på lørdagen og butikken er ganske liten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slottspassasjen skal det bli. Hvis jeg kommer rett etter åpningstid på en hverdag går det sikkert bra. Har lyst å få unna kjolekjøpet fort så jeg kan kose meg resten av dagen i Oslo.

Takk for hjelp og lykkønskninger.

Hilsen Trillesnartgift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan du prøve BU (Be U?) i Ullevållsveien, like ved Deichmanske bibliotek / Regjeringskvatalet.

Eller Dolla Rosa i Gunerius-bygget.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for endda flere tips.

Det blir vist en lang dag :-) Jeg som hater å kjøpe klær. Jeg har noen kilo for mye på magen så jeg håper at jeg finner noe jeg liker og som sitter pent.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prøv Mitt Skattekammer på Grunerløkka, ligger på hjørnet av trondhjemsveien og herslebsgate. De syr kjoler selv pluss at de har veldig mye spesielt der. Jeg har alltid funnet antrekk der når det har vært noe spes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt Skattkammer.... Jeg skal bruke behagelige travesko på min handleiOslotur. Takk for gode tips.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Spar deg turen til Aina K. Jeg var der med en venninne for noen mnd siden og hun klagde på at alle kjolene var stjålet under et inbrudd. Men så kreditt sjekket jeg bedriften og ser at hun er på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...