AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Vi skal selge leiligheten vår, og lurer på hvor mye vi bør gjøre før vi begynner prosessen. Vi pusset opp kjøkken og bad for fire år siden, så det gjør vi ingenting med. Vi vurderer derimot å male alle overflater. Alle vegger er hvite, dvs de VAR hvite, men har blitt ganske grå, selv om vi har forsøkt å vaske og skrubbe. Lønner det seg å ta denne jobben, eller spiller det ingen rolle? Vi kommer til å male hvitt på hvitt, men jeg innbiller meg at hele leiligheten vil se større/lysere ut, og at det kanskje kan løfte helhetsinntrykket? Eller er dette noe man som potensiell kjøper ikke ser?
ahans1 Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Ja, i dette forumet fant man mange spennende spørsmål. Dette med leilighet har jeg litt erfaring med, vi solgte leilighet før vi kjøpte hus. Å pusse opp leiligheten kan være veldig positivt med tanke på følgende: 1. Leiligheten blir solgt fortere, det blir mer salgbart for å si det på en annen måte. Man trenger ikke å vente mange måneder på salg, det kan gå veldig fort. Nå er det jo litt avhengig av hvor leiligheten ligger da, men normalt vil litt oppussing bety mye. Hvis du ser to eksakt like biler hos en forhandler og den ene er super blank, så vil det som oftest tiltrekke deg og du vil sannsynligvis kjøpe den som er blank. 2. Du kan få mer for leiligheten, noe som ikke bare dekker oppussingsarbeidet men gir mer til overs. Hvis en leilighet ser ny ut, lukter bra og føles bra så kan det i mange tilfeller føre til at kjøpere er villige til å betale mer for den. En coach sa en gang at "we don't buy stuff because of their value, we buy them because of our feelings". Når det føles bra ut, så betaler man gjerne mer for den. Vi malte leiligheten, byttet listene med profillister som er litt bredere/finere, og gjorde diverse annet. Vi solgte leiligheten rimelig fort og fikk 70 000 mer enn forventet, så jeg vil anta det er lønnsomt å pusse opp litt.
kamela Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Hvis du fjerner ting på veggene og maler over spikerhull og sjkolder, vil det helt sikkert se mer innbydende ut for potensielle kjøpere.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 jeg innbiller meg at hele leiligheten vil se større/lysere ut, og at det kanskje kan løfte helhetsinntrykket Det stemmer, slik lettere overflateoppussing kan fort lønne seg da det er nettopp helhetsinntrykket som avgjør på visning. Man matcher sjelden 100% på smak, og kjøpere er uansett innstilt på å se for seg hva de selv vil/kan gjøre med boligen. Større prosjekter som nytt bad og kjøkkeninnredning anbefales derfor ikke, da det koster mer enn man får igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå