Gå til innhold

Flytte over gata med pus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte rett over gata. Har 2 katter, ene har vært innekatt siden mars, mens andre har vært ute. Hvordan går det å flytte hus, men ikke sted med katten som er ute? Bør han holdes inne en stund så han vet hvilket hus han hører til? Vi bor i leilighet med felles oppgang nå, den døra står ofte åpen, så er redd han skal fortsette å gå inn her når vi har flyttet. Noen forslag til hvordan vi kan løse dette på best mulig måte?

Den andre katten har vært inne så lenge vi har bodd her (av forskjellige grunner), men hun har vært utepus før selv om hun alltid har likt seg best inne. Når vi flytter kunne jeg tenkt meg at hun begynte å være litt ute igjen. Hvordan vil det gå å slippe henne ut igjen etter å ha vært så lenge inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen råd?

Skrevet

Det flotte med katter er at de er glad i mat, så pass på å gi det assosiasjoner til mat hjemme hos dere. Så lenge ingen mater de over gaten så tror jeg ikke det skal bli noe problem, i allefall ikke over lang tid....

Skrevet

Vi flyttet ikke så langt fra der vi bodde før. Katten forsvant og jeg var på leting etter han og flere ganger fant jeg han ved det gamle huset. Avtalte med de som bodde der at de skulle ringe hvis han dukket opp igjen. Det gjorde han. Det endte opp med at jeg holdt han inne en mnd og kastrerte han. Da holdt han seg hjemme :)

Skrevet

Venninna mi flytta nettopp til en leilighet under et hus (dette er litt mer "på landet", så ikke så veldig mange hus som ligger tett oppi hverandre). De forrige eierne hadde en katt, og venninna mi sier at den katten har hoppe på ytterdøra, og klart å åpne døra for å komme inn, eller hopper inn vinduet når det er åpent, fordi den tror den fortsatt bor der. Jeg husker ikke hvor langt vekk de forrige har flytta. Men det tar nok litt tid før katten blir vant til hvor den bor når den har flytta.

Skrevet

Det flotte med katter er at de er glad i mat, så pass på å gi det assosiasjoner til mat hjemme hos dere. Så lenge ingen mater de over gaten så tror jeg ikke det skal bli noe problem, i allefall ikke over lang tid....

Veldig viktig at de ikke mater han! Vår ble bestevenn med leieboeren som flyttet inn i det gamle huset. Han koset med han og matet han. Der var vel like før han flytta inn.

Skrevet

ja da er det gjort :P Mange som har mistet katten sin pga mating fra andre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...