Sort Pastill Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Har akkurat lest "Barnepiken", og den falt i smak. I tillegg elsker jeg Bienes hemmelige liv, og jeg synes også det er interessant og spennende å lese bøker som Tatt av vinden. Noen som har flere i denne sjangeren (disse sjangrene?) å anbefale meg?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Seint svar men, her er noen. Onkel Toms Hytte, av Harriet Beecher Stowe Purpurfargen, av Alice Walker Drep ikke en sangfugl, av Harper Lee Elskede, av Toni Morrison Nord og Sør-trilogien, av John Jakes Huckleberry Finn, av Mark Twain
Gjest Dainty Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Det meste, om ikke alt, av Toni Morrison handler om effekten av slaveriet i USA og skillet mellom sorte og hvite. Hun forteller også om hvordan dette henger igjen i nyere tid. Hvis du vil lese om selve slaveriet og hvordan slavene opplevde dette, bør du lese Roots av Alex Haley. Der følger man slaven Kunta Kinte helt fra han som unggutt blir tatt til fange av slavehandlere i Afrika, og gjennom hele hans temmelig brutale liv som slave i sørstatene. Veldig vond bok, men verdt å lese om du er interessert i denslags.
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Enig i Toni Morrison, stort sett veldig bra bøker Holder på å lese "the help" nå av Kathryn Stockett som beskriver forholdet mellom svarte og hvite rundt 1960. Veldig bra bok, og språket er veldig sørstatsinspirert, uten at det blir altfor vanskelig å lese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå