Gå til innhold

Tips til veldedig/frivillig arbeid i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å gjøre noe givende på fritiden, og lurer på noe veldedig/frivillig arbeid. Jeg har googlet litt rundt, og har funnet noe som kan være interessant. Men kanskje folk her inne har noen lure tips til hva man kan gjøre, organisasjoner man kan kontakte etc? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale besøkstjenesten til Bergen Røde Kors. Mange fine mennesker som jobber som frivillige der, også får man muligheten til å gjøre noe virkelig givende gjennom å bidra til å gjøre noens hverdag litt bedre.

Skrevet

Du sier ikke noe om du er villig til å jobbe med kirkelige ting, men jeg gir det tips uansett.

Jeg har veldig god erfaring med frivillig ungdomsarbeid i min lokale kirke. Det er mange ungdommer som trenger en å prate med uten at en gjør noe store greier ut av det.

Ellers synes jeg at natteravnene er et viktig innslag på kveldene.

Er også enig i at røde kors sin besøkstjeneste er et flott tiltak, så her er det mye å velge mellom.

Håper du finner noe som passer for deg, og synes det er flott at du har gjort et bevisst valg om å bruke tiden din til å hjelpe andre.

Skrevet

Er ikke interessert i religiøse organisasjoner.

Takk for tipsene! :) Fant noe greier selv og jeg har sendt en mail til Vitalitetssenteret (Frivillighetssenter-opplegg)! Der var det mye å velge mellom :)

Skrevet

Dyrebeskyttelsen er også et alternativ :)

Skrevet

Dyrebeskyttelsen er også et alternativ :)

Har prøvd å kontakte de flere ganger før, uten svar... Skikkelig synd, men når de ikke gidder å snakke med meg så får det bare være :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...