Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

ER ergoterapi et yrke å velge?

Vil noen fortelle meg litt om skolegangen, økonomi og en typisk jobb dag :)

hvor er den beste skole? osv osv

klarer ikke helt å bestemme meg. føler det jeg finner på nettet (f. eks utdanning.no osv) ikke gir helt svar på det jeg ønsker. hadde vært fint å fått svar direkte fra en som jobber med dette :)

takk på forhånd ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ergoterapeut er en tre årig utdanning med noe praksis. Lønn omtrent som for sykepleier (300-380 000 kr ca). Stort sett ansatt i kommuner eller på rehab sentere, eller sykehus. Veldig vanskelig å få jobb, derfor jobber endel i yrker som krever 3 årig helsefaglig utdanning, som f eks miljøterapeuter.

Skrevet

Vanskelig å få jobb, ja.. Selv er jeg sykepleier, og vi maser hele tiden på ledelsen om å få ergoterapeutstillinger hos oss. Blir dessverre nedprioritert, veldig synd!

Siden det ofte er så få stillinger, er det ikke alltid så inkluderende arbeidsmiljø for ergoterapeutene heller (i følge min venninne som er ergoterapeut). Man jobber ofte alene som ergoterapeut, og har ikke så mange å støtte seg til. Fagmiljøet blir derfor ikke like bra. Håper det vil bli mer fokus på å få flere ergoterapeuter i de forskjellige helseforetakene etter hvert. Har sett dette i andre skandinaviske land, at de blir brukt i større grad. Virker i alle fall som en veldig nyttig og allsidig jobb :)

Skrevet

Ergoterapeut er en tre årig utdanning med noe praksis. Lønn omtrent som for sykepleier (300-380 000 kr ca). Stort sett ansatt i kommuner eller på rehab sentere, eller sykehus. Veldig vanskelig å få jobb, derfor jobber endel i yrker som krever 3 årig helsefaglig utdanning, som f eks miljøterapeuter.

Er en del som tilbyr tjenester til private bedrifter, har blitt mer fokus på nakke/ryggproblemer f.eks. blant "kontorrotter". Hun som hadde konsultasjon og rådgivning der jeg jobber tok seg temmelig godt betalt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...