AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Overskriften sier jo mye... Jeg har begynnt å spise myyye sunnere, gå i stedet for å kjøre bil, opp 5 etasjer i trapp i stedet for heis osv. Men jeg går opp i vekt! Jeg får i meg mellom 1400 og 1700 (sunne) kalorier pr dag nå, mot ca 2500-3000 (usunne) kalorier pr dag før jeg la om kostholdet. Jeg trener IKKE, utover nevnte eksempler, så muskler er det ikke noe nevneverdig mer av (kan ikke trene pga ødelagte ledd) Hva i alleverden gjør jeg galt?
Gjest Tigress Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Har du blitt feitare også, eller er det berre vekta som har gått opp? Det kan vere vatn, veit du.
Betty77 Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Kommer ann på hvor høy du er, hvor mye du veier i forhold til hvor mange kcal du skal ha om dagen. Trenger man i det hele tatt å gå ned i vekt, eller kanskje bare er det kosthold som skal endres? Kan hende du får i deg det du trenger men kroppen må få litt tid å justere seg og reagerer kanskje først med å holde litt på det du spiser framfor å forbrenne som garantert kommer til å skje etterhvert. Er man i mere aktivitet, må kroppen ha mere. Får kroppen for lite, holder den igjen. Uansett, første bud: Drikker du nokk vann? Min. 3 liter om dagen. Man får renset ut masse slagg stoffer ut av kroppen og det skal jeg si deg hjelper i massevis Lykke til;dette høres ut som en god start !
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Ifølge fastlegen min, så er mitt vedlikeholdsnivå på 1950 kalorier pr dag. Vann drikker jeg nok ikke nok av ser jeg, drikker vel ca 2 liter pr dag+ det som jeg får i meg gjennom mat/grønnsaker/frukt. Men om det er sånn at det er vann i kroppen som gjør at vekta går opp, bør jeg vel egentlig kutte ned på vann eller ta noe vanndrivende?
Ueland Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 (endret) 3 liter vann om dagen? Nå har jeg hørt det og... Høres for meg ut som at TS nå bare får noen muskler siden kroppen faktisk må bevege seg nå Endret 15. september 2010 av Ueland
Esme Skrevet 15. september 2010 #7 Skrevet 15. september 2010 Det kan være mange ting som spiller inn. For det første: hvordan er de sunne kaloriene fordelt ut over dagen. Det beste er å spise 5-6 måltider, så hvis du går sulten store deler av dagen og så spiser alt i et eller to måltider, så vil det virke negativt. Det du også kan prøve, og som har virket veldig godt for meg er å kutte ned på karbohydratene og spise mer proteiner. I praksis vil det si at du kutter ut brød og bakervarer, pasta, potet, ris og andre produkter med mye karbo, og heller spiser salater, egg, kjøtt , fisk etc. Det er høyst individuelt, men noen mennesker "tåler" karbohydrater så dårlig at selv et svært lavt kaloriinntak som omfatter mye karbohydrater vil kunne legge på seg.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 Jeg spiser ca 4 ganger pr dag. Til frokost to knekkebrød med lettost + et glass grapefruktjuice lunch et eple + en rett ikopen suppe og et knekebrød eller en salat middag varierer veldig, som regel litt kjøtt (kylling/biff) grønnsaker. veldig lite poteter og pasta og ris, i motsetning til tidligerere. kveldsmat er lik lunchen... har kuttet ut kaffe, drikker litt te, og ellers vann. Er vi ute og spiser eller i "annet sosialt lag" som det så fint heter, så drikker jeg sukkerfri brus. Har og kuttet all alkohol. Før spiste jeg (ca) halv pakke sjokoladekjeks til frokost, lunch 4 brødskiver (loff) med skinke og store mengder ost, middag var som regel noe "tull". frossenpizza, burger, biff med fet saus. utover dagen gikk det og med ca halvannen liter brus, og noe skjokolade..... Etter at jeg byttet om på kosten gikk jeg ned en kilo første uken. Nå er det snudd og jeg går opp en halt tilen hel kilo pr uke.
Gjest Niema Skrevet 15. september 2010 #9 Skrevet 15. september 2010 Jeg syns ikke det ser ut som du får i deg 1400 - 1700 kalorier, men mye mindre. Du må spise mer.
LetThemEatCake Skrevet 15. september 2010 #10 Skrevet 15. september 2010 Man ska inte dra ner kaloriintaget för mycket heller. Kroppen kan då ställa in sig på svält och förbränningen försämras avsevärt. Dessutom blir du tröttare om du inte får i dig tillräckligt med energi och rör på dig mindre än annars (även om du tar lika många trappsteg som förr). Och det kan handla om så lite som 200 kalorier (1 banan och 1 äpple typ) för att det här ska ske. Testa att äta lite mer till mellanmål och se vad som händer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå