smilla1 Skrevet 6. oktober 2003 #1 Skrevet 6. oktober 2003 Hei! Lurer på om noen husker en film som gikk på nrk(tror jeg) for en del år siden. Som handlet om en lærer som holdt på å undervis om Hitler og hans måte å få folket til å støtte han. Den måten som han klarte å skape en massesugisjon blandt det tyske folke. Læreren foretok undersøkelsen blandt en klasse som ikke forstod at det tyske folket hadde latt seg lure av det Hitler sa til dem. Han fikk klassen til å skrive under på at de skulle høre på han( tror det var noe slikt) Hele klassen gikk i fellen bordsett fra to, som nesten ble drept av de andre..... Noen som husker denne filmen og kan si meg hva den heter ????? Skulle så gjerne ha sett den igjen :D Smilla1
Iselilja Skrevet 6. oktober 2003 #2 Skrevet 6. oktober 2003 Lurer på om den heter "The Wave" eller noe sånt.
Sharissa Skrevet 6. oktober 2003 #4 Skrevet 6. oktober 2003 ja, det er "the wave" eller Bølgen. Syns det er en god film, den ga i hvertfal meg noe å tenke på.
MarianneE Skrevet 6. oktober 2003 #5 Skrevet 6. oktober 2003 Det er en stund siden den har gått på TV, er det ikke? "Bølgen" er forøvrig en god film!
Mrs. B Skrevet 6. oktober 2003 #6 Skrevet 6. oktober 2003 Det er nok "The Wave" ja. Husker vi måtte se den på skolen for mange år siden.
Milo Minderbinder Skrevet 6. oktober 2003 #8 Skrevet 6. oktober 2003 The wave. jeg måtte bare svare, jeg også 8) Milo
Gjest lurven Skrevet 6. oktober 2003 #9 Skrevet 6. oktober 2003 the wave er faktisk bygget på en sann historie
bluebird Skrevet 6. oktober 2003 #10 Skrevet 6. oktober 2003 http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=6555
Amelie Skrevet 6. oktober 2003 #11 Skrevet 6. oktober 2003 Var så stolt over at jeg klarte å kjenne igjen hvilken film du mente, så jeg må få lov til å svare jeg også: The Wave! :D Amelie
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #12 Skrevet 7. oktober 2003 hihi, jeg skjønner hva dere mener. -Jeg var også lit stolt!! Vi så den i Religion i 3 klasse på videregående
Maxine Grey Skrevet 7. oktober 2003 #13 Skrevet 7. oktober 2003 Sterk film til ettertanke, og evig aktuell.
VesleBråka Skrevet 7. oktober 2003 #14 Skrevet 7. oktober 2003 Me too visste hva den het! The Wave. Voldsomt som vi fulgte med i timen da.. tror vi leste den i engelsk eller noe.
smilla1 Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #15 Skrevet 8. oktober 2003 Tuuuusen takk for svar alle sammen Dere er bare HELT utrolig alle sammen :blunke: Smilla1
Gjest Virvel Skrevet 8. oktober 2003 #16 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har også sett "The Wave" - var vel på ungdomsskolen en gang. Også så vi "Schindlers Liste". To filmer som har gjort inntrykk...
Gjest Tristessa Skrevet 8. oktober 2003 #17 Skrevet 8. oktober 2003 Husker også "The Wave" fra barneskolen. Har bare vage minner om at filmen - til tross for sitt velmenende og gode innhold - var en forferdelig produsjon.
Donnie Darko Skrevet 8. oktober 2003 #18 Skrevet 8. oktober 2003 Ja.. the Wave.. så den to ganger på vgs.. greit at den har et budskap og sånn men jeg holdt på å le meg ihjel begge gangene jeg så den.. Den er så typisk "skolefilm" med elendig skuespill. Den skal vistnok være sann tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå