Gjest sjokkert_mann Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 I helgen hørte jeg et ord som jeg egentlig aldri har forstått meningen med. Jeg er kanskje konservativ, men da en bekjent av meg brukte ordet "knullevenn" og forklarte meg hva det betydde, ble jeg sjokkert. Er dette vanlig? Er det utbredt å ha knullevenner? Er jeg den eneste som reagerer med sjokk på dette?
Antlers Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Prippen blir du nok helt sikkert beskyldt for å være, men du er ikke alene. Ikke utbredt blant mine venner, men har inntrykk av at det er ganske vanlig. Jeg synes det er trist at folk har seg kun for sex, og at det ikke er kjærlighet med i bildet. Greit nok at mange er slaver av egen lyst, men det går faktisk an å bruke hånda, om man nå er så nøden.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 I helgen hørte jeg et ord som jeg egentlig aldri har forstått meningen med. Jeg er kanskje konservativ, men da en bekjent av meg brukte ordet "knullevenn" og forklarte meg hva det betydde, ble jeg sjokkert. Er dette vanlig? Er det utbredt å ha knullevenner? Er jeg den eneste som reagerer med sjokk på dette? Jeg er helt enig med deg - det ordet er bare hinsides harry! Om noen bruker det tar jeg de ikke seriøst og tenker at de ikke er så veldig oppegående. Det kan være vanlig å ha en elsker/elskerinne - en man har sex med, men ikke er i forhold med.
Fuckman1983 Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Prippen blir du nok helt sikkert beskyldt for å være, men du er ikke alene. Ikke utbredt blant mine venner, men har inntrykk av at det er ganske vanlig. Jeg synes det er trist at folk har seg kun for sex, og at det ikke er kjærlighet med i bildet. Greit nok at mange er slaver av egen lyst, men det går faktisk an å bruke hånda, om man nå er så nøden. Hvordan kan du synes det er trist?? Om to single venner kun liker å ha sex uten å være kjærester, er det virkelig så trist? Hvis de har en god seksuell kjemi og har lyst til å treffes i blant må de jo få lov til det uten å bli sett ned på. Du virker ganske prippen ja...
Facepainter Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Jeg tror ikke det er så utbredt som enkelte liker å innbille seg selv og andre. Det er bare et "kult" ord å si og skrive, selv om det er mer harry enn hele Østfold og Telemark til sammen. At du blir sjokkert over å høre ordet er en annen sak, men alle kan vel ikke være oppdatert om alt.
Strix Skrevet 15. september 2010 #6 Skrevet 15. september 2010 Jeg har inntrykk av at det er veldig utbredt. Selv kunne jeg aldri tenkt meg noe sånt. Enten venner eller kjærester, ikke en mellomting.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #7 Skrevet 15. september 2010 Greit nok at mange er slaver av egen lyst, men det går faktisk an å bruke hånda, om man nå er så nøden. Hva har det med å være en slave av lysten å gjøre? Slik vil det vel bare oppleves dersom man har ett ideal om å la være, som man ikke greier å holde. Men for en som synes det er helt greit å ha sex uten å være kjærester vil dette være uproblematisk, og ett valg man tar, på lik linje med alle andre. Du må gjerne kalle det å være slaver av lyst, men jeg synes det blir omtrent like tåpelig som å si at folk er slaver av hunger, fordi de spiser regelmessig.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 Hvordan kan du synes det er trist?? Om to single venner kun liker å ha sex uten å være kjærester, er det virkelig så trist? Hvis de har en god seksuell kjemi og har lyst til å treffes i blant må de jo få lov til det uten å bli sett ned på. Du virker ganske prippen ja... Så fordi vedkommende har et annet syn på saken enn deg, så kaller du henne prippen? Må man være prippen for ikke å ha "knullevenner"? Sånne svar som du kommer med vitner om at enkelte ikke er særlig trygg på sin seksualitet og velger å rakke ned på dem som har andre preferanser. Det er ihvertfall trist.
Ocean Angel Skrevet 15. september 2010 #9 Skrevet 15. september 2010 Jeg tror ikke det er så uvanlig i det hele tatt, før kalte man det en elsker, nå pulekompis.. Jeg syntes ikke det er no rart i det hele tatt, vil heller ha en pulevenn, enn å drive med ONS.. bedrere å gjøre det med en du kjenner og er glad i, og kan ha det gøy med, og være trygg sammen med.. Ikke alle mennesker vil ha et forhold gjennom hele livetav ulike grunner og finner andre løsninger i perioder.. Tror det er ganske akseptert blandt unge, og kanskje litt mer tabu for andre.. Jeg syntes det er en fin greie, jeg! Men syntes du det er kjipt er det jo ingenting i veien med det heller;) Det kommer vel litt ann på hva du søker, kanskje? Hver sin smak, og alt til sin tid
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2010 #10 Skrevet 15. september 2010 Jeg forstår heller ikke hvilken glede folk har av å ha en knullekompis. Så kaldt og følelsesløst da... Jeg har hatt noen slike for lenge siden, og kan ikke si annet enn at det ikke gav med annet enn problemer. For det første, så føltes det helt dødfødt å ha sex med en person jeg ikke hadde følelser for, og som ikke hadde følelser for meg. Andre ganger endte bare med en forbannet lapskaus av sårede føleser og misforståelser. Derfor gidder jeg ikke være med på slikt lengre. Egentlig tror jeg mange gjør dette pga press for å ikke bli oppfattet som prippen. For DET blir man i dagens samfunn, om man ikke "er med på alt". Nei,la venner forbli venner, og kjærester forbli kjærester.
aline Skrevet 15. september 2010 #11 Skrevet 15. september 2010 jeg blir på ingen måte sjokkert over at folk har knullevenner, til tross for at jeg finner ordet superharry.. ei heller gidder jeg ha noen formeninger om hva folk får ut av å ha sex med en venn de har seksuell kjemi med, uten å ha kjærestefølelser for vedkommende. For meg blir det prippent/fordømmende å påstå at folk som kan ha sex uten å elske er "slave av sin egen lyst", mindre intelligent eller annet som blir nevnt her.. og jeg sier da ikke at DERE er pripne, men at DE meningene er pripne/fordømmende. Jeg kunne ikke tenkt meg å hatt en knullevenn, blande sex med vennskap har jeg ikke helt troen på. Men jeg har i mine yngre dager hatt en fast elsker i en tid der det var totalt uaktuellt å bli sammen med noen som helst! Det var kun sex, vi var ikke venner fra før, vi hadde ingen drømmer om å bli venner eller kjærester, men vi tente på hverandre og trivdes med den løsningen vi hadde. Vi brydde oss om hverandre, og det var ikke snakk om å ha sex uten å bry seg om hverandre, men vi brydde oss ikke om hverandre som kjærester. Aksepter at folk er annerledes en dere, slutt å fordøm alt dere ikke forstår. Så kan man reagere på det man vil, men ved å snakke ned om andre fordi de er annerledes en dere selv, det sverter egentlig bare dere selv, i mine øyne ihvertfall. Ikke som pripne, men som sneversynte og trangsynte.
Antlers Skrevet 15. september 2010 #12 Skrevet 15. september 2010 jeg blir på ingen måte sjokkert over at folk har knullevenner, til tross for at jeg finner ordet superharry.. ei heller gidder jeg ha noen formeninger om hva folk får ut av å ha sex med en venn de har seksuell kjemi med, uten å ha kjærestefølelser for vedkommende. For meg blir det prippent/fordømmende å påstå at folk som kan ha sex uten å elske er "slave av sin egen lyst", mindre intelligent eller annet som blir nevnt her.. og jeg sier da ikke at DERE er pripne, men at DE meningene er pripne/fordømmende. Jeg kunne ikke tenkt meg å hatt en knullevenn, blande sex med vennskap har jeg ikke helt troen på. Men jeg har i mine yngre dager hatt en fast elsker i en tid der det var totalt uaktuellt å bli sammen med noen som helst! Det var kun sex, vi var ikke venner fra før, vi hadde ingen drømmer om å bli venner eller kjærester, men vi tente på hverandre og trivdes med den løsningen vi hadde. Vi brydde oss om hverandre, og det var ikke snakk om å ha sex uten å bry seg om hverandre, men vi brydde oss ikke om hverandre som kjærester. Aksepter at folk er annerledes en dere, slutt å fordøm alt dere ikke forstår. Så kan man reagere på det man vil, men ved å snakke ned om andre fordi de er annerledes en dere selv, det sverter egentlig bare dere selv, i mine øyne ihvertfall. Ikke som pripne, men som sneversynte og trangsynte. Altså, du kan mene hva du vil om emnet, alle har rett til sin egen mening, men en som velger sex uten rammene rundt er da vitterlig slave av sin egen lyst. Det er lysten vedkommende lytter til. Om det funket for deg så er jo det fint, men det er fortsatt ikke noe annet enn kåtskap som fikk utløp. Jeg synes det er trist når folk oppfører seg som kaniner istedenfor mennesker. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å bruke hånda om lysten melder seg, og man ikke er i et forhold. Da blir det ihvertfall ikke noe drama med at den ene har/utvikler følelser, noe som tydeligvis ofte skjer.
aline Skrevet 15. september 2010 #13 Skrevet 15. september 2010 Altså, du kan mene hva du vil om emnet, alle har rett til sin egen mening, men en som velger sex uten rammene rundt er da vitterlig slave av sin egen lyst. Det er lysten vedkommende lytter til. Om det funket for deg så er jo det fint, men det er fortsatt ikke noe annet enn kåtskap som fikk utløp. Jeg synes det er trist når folk oppfører seg som kaniner istedenfor mennesker. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å bruke hånda om lysten melder seg, og man ikke er i et forhold. Da blir det ihvertfall ikke noe drama med at den ene har/utvikler følelser, noe som tydeligvis ofte skjer. jada, og du må da for all del få lov til å mene masse tull (min mening) om folk som er forskjellig fra deg også. Men på lik linje med at du ikke forstår folk som er forskjellig fra deg, og dermed bestemmer deg for at da er de slik, så tenker folk det om dine meninger også. Jeg anser ingen for slave bare fordi de gjør noe av lyst. Har jeg lyst på en bolle og velger å spise den, så er det av lyst, jeg anser meg ikke som en slave av boller av den grunn. Jeg kunne latt det være, vært "fornuftig" i noens øyne og gått hjem og spist en gulerot, som andre kunne ment var mer riktig, men det å velge noe av lyst er ikke å bli tvunget til å gjøre noe. En slave har ikke lyst til å gjøre slavearbeid, en slave velger ikke fritt å gjøre slavearbeidet. Sorry. og, jeg synes like herlig det er trangsynt mene som du gjør.
Ocean Angel Skrevet 15. september 2010 #14 Skrevet 15. september 2010 Altså, du kan mene hva du vil om emnet, alle har rett til sin egen mening, men en som velger sex uten rammene rundt er da vitterlig slave av sin egen lyst. Det er lysten vedkommende lytter til. Om det funket for deg så er jo det fint, men det er fortsatt ikke noe annet enn kåtskap som fikk utløp. Jeg synes det er trist når folk oppfører seg som kaniner istedenfor mennesker. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å bruke hånda om lysten melder seg, og man ikke er i et forhold. Da blir det ihvertfall ikke noe drama med at den ene har/utvikler følelser, noe som tydeligvis ofte skjer. Hvem har sagt at det ikke er noen følser inni bildet? Jeg er i hvertfall veldig glad i mine venner! Og bryr meg veldig mye om dem! En pulekompis er i såfall en jeg er ekstra god venn med, og er på ingen måte kaldt og følsesløst etter min mening, hvertfall! Jeg hadde ikke giddet å sex med en jeg ikke bryr meg om...
Gjest Hard Ride Skrevet 15. september 2010 #15 Skrevet 15. september 2010 Det blir liksom så langt i fra min egen virkelighet. Hvis en jente kun ville ha sex med meg og ikke noe mer hadde jeg vært i himmelen.
Gjest Raindrops Skrevet 15. september 2010 #16 Skrevet 15. september 2010 Hvem har sagt at det ikke er noen følser inni bildet? Jeg er i hvertfall veldig glad i mine venner! Og bryr meg veldig mye om dem! En pulekompis er i såfall en jeg er ekstra god venn med, og er på ingen måte kaldt og følsesløst etter min mening, hvertfall! Jeg hadde ikke giddet å sex med en jeg ikke bryr meg om... Det ligger jo litt i ordet også, pulekompis. Jeg har hatt et par slike forhold, men jeg har ikke brukt den betegnelsen på det. Kaller det bare for en kompis, eller en venn. Vet ikke hvem jeg skulle omtalt vedkommende som "pulekompis" til uansett.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #17 Skrevet 15. september 2010 Av og til gir man gaver til venner. Dere som har "pulekompiser", hvordan gjør dere det? Skriver dere "Til min kjære pulekompis" på pakken? Og hva skjer når du skal introdusere pulekompisen deres for andre på gata: sier dere, dette er altså pulekompisen min?
Gjest Raindrops Skrevet 15. september 2010 #18 Skrevet 15. september 2010 Av og til gir man gaver til venner. Dere som har "pulekompiser", hvordan gjør dere det? Skriver dere "Til min kjære pulekompis" på pakken? Og hva skjer når du skal introdusere pulekompisen deres for andre på gata: sier dere, dette er altså pulekompisen min? Hvorfor skulle man gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2010 #19 Skrevet 15. september 2010 Hvorfor skulle man gjøre det? Tja, vi lever jo i en selverklært åpenhetskultur nesten uten intimgrenser og der nærmest ethvert tabu blir mistenkeliggjort. I dette inngår jo også åpenhet om hva slags relasjoner man har til andre. Just a thought.
Gjest Raindrops Skrevet 15. september 2010 #20 Skrevet 15. september 2010 Tja, vi lever jo i en selverklært åpenhetskultur nesten uten intimgrenser og der nærmest ethvert tabu blir mistenkeliggjort. I dette inngår jo også åpenhet om hva slags relasjoner man har til andre. Just a thought. Jaha. Deg om det. Jeg har iallefall ikke behov for å presentere noen jeg har sex med for "pulekompisen min". Det er jo en venn av meg, ergo presenterer jeg personen som en venn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå