Gå til innhold

Utrolige dyrehistorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker dyr, spesielt katter, og jeg synes det er så fascinerende å høre utrolige dyrehistorier. Det kan være alt ifra et dyr som redder sin eier, til dyr som har rare vaner! Så; det jeg lurer på er om noen av dere har noen flotte historier å komme med? Aller best liker jeg de historiene som omhandler dyr som gjør noe rørende for andre, men kom med det du har! Om det er morsomt, rørende, utrolig, spennende eller hva det nå enn er; del det med oss! Dyr er herlige:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ett langt liv med dyr, har gitt meg mange utrolige historier. Men noe, som har satt spor, var en ung hoppe. Hun var mer eller mindre villhest. Ville ikke ha med noen mennesker å gjøre og jeg hørte om tilfeller der noen hadde brukt 3 timer på å prøve å fange henne inn.

Vel hun valgte meg og fulgte meg over alt. Løp når hun så andre, men fulgte meg løs hvor hen vi gikk. Hun ble derfor min. Jeg hadde ingen valg - og glad er jeg for det. Hun likte ingen andre mennesker, men godtok kun de jeg ba henne om å godta. Hun var min sjelevenn. Vi to har mange spesielle historier sammen. For mange å nevne og ikke orker jeg heller. Hun lever desverre ikke mer.

Skrevet

tja...

For noen år siden fant jeg to kattunger dumpet i skogen i en eske som var tapet igjen. Kattungene var 4-5 uker gamle. Jeg tok de med hjem, og hjemme hadde jeg også en hunnkatt på 1,5 år. Hun hadde aldri hatt kattunger selv, men hun ble som en mor for disse kattungene, hun tok de til seg og hun begynte å produsere melk så de ammet henne lenge. Den ene ammet faktisk i over et år.

Skrevet

Mamman og pappan min ruget ut en måke og tammet den da jeg var liten.

Vi hadde den ganske lenge, matet den småfisker fra vannet og ga han, kjøpte gullfisker til den om vinteren.

Måka ble knyttet til alle i familien.

Men til slutt bestemte vi oss for og slippe han fri, og det gjorde vi, vi tok kanoen og rodde oss over til samme sted vi fant måke egget og satte han fra oss der.

Han fulgte etter. Vi gjorde dette 3 ganger, til slutt ble han igjen.

Men da vi kom hjem igjen så satt han på trappa og så på oss og skrek.

Han var hos oss en god stund, men en dag hadde han reist sin vei da vi kom fra butikken.

Savner den lille tasse jeg :grine::)

Skrevet

Ikke så veldig utrolig dette da, men noe jeg er glad for :)

Vi har ei rottweiler tispe som er glad i alt på 2 og 4 føtter og som så å si aldri bjeffer!

2 ganger nå har vi sovet på natta og våknet opp av at hun enten har bjeffet et par ganger og knurra.

1. gangen var det 2 som hadde kommet inn i huset (det var heldigvis bare kompiser av kjæresten som hadde bestemt seg for å være artige å skremme oss i fylla). Vi syntes ikke det var så gøy.

Vi så bare ryggen på de der de sprang ned utetrappa etter de tydeligvis ble skremt av vakthunden vår :P HUn lå i bur da, men det visste ikke de hehe:)

2. gangen var nå nylig og da var det noen som banket og slo i noe ikke langt unna husveggen. Så ikke noe ut vinduet, og turte heller ikke gå ut da. Rett etterpå så jeg en som heiv fra seg en scooter på plena og sprang opp til en som venta på en motorsykkel og så kjørte de.. Hehe:)

Konklusjonen min er at jeg føler meg litt tryggere når jeg vet at hun reagerer når noe er unormalt!

Ingen kommer seg ubemerket inn eller utenfor hos oss=)

men om de hadde rukket å komme seg inn vet jeg ikke om de hadde blitt rundsleika eller banka.. . :P

Så en dag på jobb fant vi 4 små kattunger i motorrommet til en hjullaster... de var så møkkete i olje og ikke hadde de fått øyer heller. Vi vasket de, la de i en pappeske og leverte til dyrebeskyttelsen. Mon tro hvilken skjebne de fikk der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...