Gå til innhold

Snåsamannen og Märtha

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg registrerer at Snåsamannen går ut i media i dag og oppfordrer folk til å ikke tro på at Märtha kan snakke med døde. Det er visstnok ikke mulig i følge ham. Dette synes jeg er veldig trangsynt av Snåsamannen. Bare fordi han ikke får det til så betyr det ikke at det er umulig. Snåsingen går i den klassiske fellen ved å glemme at Det Er Mer Mellom Himmel Og Jord®

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg registrerer at Snåsamannen går ut i media i dag og oppfordrer folk til å ikke tro på at Märtha kan snakke med døde. Det er visstnok ikke mulig i følge ham. Dette synes jeg er veldig trangsynt av Snåsamannen. Bare fordi han ikke får det til så betyr det ikke at det er umulig. Snåsingen går i den klassiske fellen ved å glemme at Det Er Mer Mellom Himmel Og Jord®

Fortsettelse: enn andre steder :lur: .

Skrevet

GJØR han virkelig det? Hvor blir det av den kollegiale høfligheta?

Skrevet

GJØR han virkelig det? Hvor blir det av den kollegiale høfligheta?

Den gangen jeg var gift, snakket jeg med, eller rettere sagt til en "død" mann rett som det var. :fnise:

Skrevet

Han sier vil ikke bare at det ikke er mulig. Han sier at det kan være skadelig, og føre til psykiske problemer. Les hele stykket, overskrifter sier veldig lite i grunn!

Enig med snåsamannen jeg!

Skrevet

du blir ikke "gal" og får en akutt lyst til å dø slik snåsamannen påstår.

En som kan se ,har som oftest gjort det fra de var små og for dem er det hele naturlig.

Selv ser jeg men snakkinga er så som så med ennå.Jeg får opp ord og navn men ikke spør meg hvordan ,for jeg snakker faktisk ikke med sjelen.Det dukker bare opp av seg selv.

Snåsamannen som har møtt MYE motstand ,synes jeg virker snurpa inn og kynisk ,ikke mange som trodde på han til å begynne med heller.Av alle mennesker trodde jeg faktisk han kunne ha forståelse for at det FAKTISK er mer der ute.

Men tok tydligvis feil.

Gjest VinglePetter
Skrevet

Som ateist og skeptiker, synes jeg debatten rundt samtaler med engler, ånder og døde er av en annen verden. Nærmere bestemt av en fantasiverden. Må man stå på utsiden, som ikke-troende, for å se hvor tåpelig det er?

Kristne mener at Märtha, som også sikkert er kristen, ikke må råkke ved de døde. Akkurat som de _tror_ hun greier å snakke med døde ånder. Og Snåsamannen, sier det er farlig.

Jeg må le av dette.

Dette viser jo så inderlig godt hvor idiotisk det er med overtro.

Skrevet

dette er et utrolig sårbart område for de som har mistet noen, hvis man sier at alle kan kontakte de som er døde og som man ønsker kontakt med, ja da kan det bli en ny sorg det å ikke få kontakt, som et nederlag eller man tror den døde ikke ønsker kontakt, siden man ikke får det til

Skrevet

Han sier vil ikke bare at det ikke er mulig. Han sier at det kan være skadelig, og føre til psykiske problemer. Les hele stykket, overskrifter sier veldig lite i grunn!

Enig med snåsamannen jeg!

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/kjendis/martha_louise/kongefamilen/spiritisme/snasamannen/13389102/

Sitat fra hans magiske høyhet selv: Det er umulig å snakke med de døde

Man kan vel argumentere for at han med dette mer enn antyder at det er umulig å snakke med de døde.

Skrevet

..og media.

Folk (dumme) kan jo spre de villeste rykter og tro og se mer enn fleste andre. Det blir som historen med høna og fem fjær...

Skrevet

Det er godt verden er velsignet med deg, Vinglepetter, som sitter med alle svarene om hva som finnes og hva som ikke finnes, hva som er reelt og hva som er overtro.

Skrevet

Kan vi pretty please with sugar on top gjenninføre kvakksalver loven å sette en stopper for disse "alternative" fjottenme en gang for alle.

Kirke og stat bør selvfølgelig skilles og relgion bør bli en privatsak, det betyr ingen statsstøtte, momsfritak o.l

Skrevet

Det er godt verden er velsignet med deg, Vinglepetter, som sitter med alle svarene om hva som finnes og hva som ikke finnes, hva som er reelt og hva som er overtro.

Ett ord: Empiri

Gjest navnelapp
Skrevet

Enig, Vinglepetter! Dette er humbug og grådigheit satt i system. Eg får fnatt av desse som skal leve av andres fortvilelse og lengt etter noko meir enn dei sjølv. At enkelte er fødde med eit "religiøst" gen som gjer at dei opplever åndelege erfaringar er greit, men kvifor skal dei pushe det på andre?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Ett ord: Empiri

Empiri er ikke et begrep som er relevant i tro. Det er muligens derfor det heter "tro".

Jeg tror selv ikke på noe av dette.

Likevel har jeg ingen problemer med at Snåsamannen og Märtha har ulike oppfatninger.

Endret av gjestdeluxe
Skrevet

Jeg synes bare det er litt tåpelig av han å påstå at det er umulig å snakke med de døde, når han faktisk ikke har prøvd.

Skrevet

Enig, Vinglepetter! Dette er humbug og grådigheit satt i system. Eg får fnatt av desse som skal leve av andres fortvilelse og lengt etter noko meir enn dei sjølv. At enkelte er fødde med eit "religiøst" gen som gjer at dei opplever åndelege erfaringar er greit, men kvifor skal dei pushe det på andre?

Bare for å ha det sagt, så har ikke Snåsamannen tatt penger for det han har gjort. Han har heller ikke "pushet det på andre", da det er folk som kommer til ham. Jeg kan heller ikke se at Märtha pusher noe heller. Hun gjør PR for sin bedrift, som svært mange andre bedrifter også gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...