lille_lam Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 (endret) Hei, Er det noen som vet (ca.) hvor mye kokosmelk (dl.) og kokosvann (dl.) man kan få ut av to hele kokosnøtter? Jeg har en oppskrift hvor det brukes 2 hele kokosnøtter, men jeg ønsker å gjøre det litt enklere, siden jeg antakeligvis ikke klarer å knekke kokosnøtta...I oppskriften skal man først sile ut kokosvannet, for så å skrape ut kokoskjøttet for å lage kokosmelk av det.. Takker for hjelpen.. Trenger også noen gode råd for hvordan man kan lage hull i en kokosnøtt.. Endret 14. september 2010 av lille_lam
Amys Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Hm, blir veldig synsing dette, men mener det ble ca et melkeglass (omtrent 3-4 dl) med vann sist jeg var borti en kokosnøtt. Når det gjelder hull-lagingen kan du bruke en bormaskin Har også sett noen bruke hammer, men jeg tror faren for søl er ganske stor om man ikke har gjort det før..
Gjest navnelapp Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Det høyrdest komplisert ut. Trur eg hadde basert meg på kokosmjølk på boks, ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå