Gå til innhold

Gjør jeg noe galt eller?

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg har lenge brukt id mineralfoundation i pudderform. Jeg er veldig fornøyd med åssen det sitter på huden, og resultatet er veldig fint. Det eneste problemet er at sminken faller bort så fort! Jeg vil jo helst sminken skal holde fra jeg går på jobb om morgenen til jeg kommer hjem 7-8 timer senere. Er det urimelig når det gjelder mineralsminke i pudderform? Jeg har pleid å bare ta med pudderet og påføre nytt i løpet av dagen, men det er litt irriterende å måtte friske opp hele tiden. Gjør jeg noe galt, eller opplever alle andre det samme når det gjelder mineralfoundation?

Videoannonse
Annonse
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Når jeg bruker flytende foundation bruker jeg primer under, men når jeg bare har på pudder kan jeg ikke ha primer under. Aner ikke hvorfor, men pudderet fester seg bare ikke når jeg bruker primer under. Det smelter ikke inn i huden som det pleier.

Skrevet

Så merkelig, har aldri hatt det problemet. Hvilken primer bruker du da? Du kan jo eventuelt bruke en fikseringsspray etter påføring av foundation da, MAC Fix+ eller Clarins Fic Make-Up for eks :) Da sitter sminken bedre!

Skrevet

Hmm.. hvis du ikke vil bruker primer, kanskje du kan prøve å bruke Flat Top Kabuki? Den gir bedre cover..

Men jeg selv bruker primeren for at mineral foundation skal sitte. :)

Skrevet

håper jeg kan bruke denne tråden litt.Lurer bare på om man kan sove med mineral foundation??Er det dumt for huden?

Skrevet

håper jeg kan bruke denne tråden litt.Lurer bare på om man kan sove med mineral foundation??Er det dumt for huden?

Det går greit hvis det er krise og du ikke får fjernet sminka, men du burde jo rense huden uansett om du har hatt sminke på eller ikke, så det er jo ikke noe å satse på i lengden ;)

Skrevet

Det sliter jeg også med.. derfor jeg er på den evige jakt etter den perfekte mineralfoundation:)

Flytende fungerer ikke på meg, da legger det seg i porer og fremhever tørre partier veldig godt. Med mineralpudder så blir det velig pent med en gang (når det først får smelte inn selvsagt) men så opplever jeg som du at det forsinner ila noen timer.

Jeg føler at EM sitter litt bedre enn id. EM dekker også bedre. Jeg har også prøvd primer uten at jeg føler det gjør noe som helst. Samme med veil.

Har til gode å prøve fikseringsspray, så det er det neste jeg skal prøve.

Og så skal jeg bestille prøver på foundation fra alimapure.com. Den skal visst gi en litt mer kremete look, så har store forventninger til den:)

Skrevet

bste mineralfoudnation : Glopressed base fra glominerals ;) hehe

hvilken kost påfører du mineralfoudnation med? Busten bør være tett.f.eks kabuki kost.

hvilken primer bruker du? Det skal hjelpe meg å få foudnation med å sitte.

mac fix + er genial til å spraye over den ferdige sminken.Men med en primer så skal foundation sitte ganke lenge altså. Husk å ha på nok foundation også slik at huden din ikke skimter gjennom.gå lett med fingeren din over ansiktet,og der det fortsatt er "sticky"eller klamt etter huden din,trenger du mer foundation. Da sal det holde bedre. sucky forklaring men :)

Skrevet

noen som forresten vet om de sleger fix + på kicks på sanvika storsenter? har forstått at noen kicks fører denne..

Skrevet

noen som forresten vet om de sleger fix + på kicks på sanvika storsenter? har forstått at noen kicks fører denne..

Kicks fører ikke MAC. Kun MAC-avdelingene til Esthetique gjør det.

Skrevet

Jeg holdt på å gi opp mineralsminke av samme årsak! Men så prøvde jeg å påføre med våt/fuktet kost og nå sitter det som et skudd fra morgen til kveld! Prøv det!:D

Gjest ~Good&Bad~
Skrevet

Jeg holdt på å gi opp mineralsminke av samme årsak! Men så prøvde jeg å påføre med våt/fuktet kost og nå sitter det som et skudd fra morgen til kveld! Prøv det!:D

Jeg har lest dette flere plasser og sliter også med at mineralsminken forsvinner i løpet av dagen. Har ikke prøvd det enda, men vil det ikke bli oljete/klissete mht. fuktighetskremen man nettopp har lagt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...