Gå til innhold

Kommentere andre jenters utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min sa "hun der var lekker før, skikkelig fin" om en annen jente. Han vet at jeg blir fort sjalu og såret. Jeg ble lei meg, men sa ingenting, ble bare stille. Han merket det, og ble skikkelig sur på meg og stakk til en kompis. Helt greit at han syns det, men jeg mener han kan holde slik for seg selv. Hva skal han oppnå med å si slik til meg annet enn at jeg blir såret og utilpass neste gang vi treffer henne? Er det greit å si slik? Hva jeg syns om andres utseende holder jeg for meg selv, for jeg regner med han ikke ville syns det hadde vært spesielt artig å høre om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke gøy å høre kjæresten si noe sånn om andre jenter, men altså. Selv om dere er i et forhold er han ikke blind. Det har blitt tatt opp uendelig ganger her på forumet, og den diskusjonen dør vel aldri ut.. Men jeg tror at vi jenter som er sjalu bør finne en måte å takle det litt bedre på. Selvsagt synes de andre jenter er pene. Men det er deg han er sammen med. :)

Skrevet

herregud, jeg tror nok jeg hadde blitt sur på deg jeg også.

Skrevet

Jeg vet at han ikke er blind, og det gjør ingenting at han syns andre jenter er pene. Jeg syns bare det er unødvendig å si slik til meg, når jeg har bedt ham om å la være flere ganger før. Klart jeg ble lei meg, men ville ikke starte noen krangel, så jeg sa ikke noe. Men da sier han at han ser på meg at det er noe galt, blir sur og stikker.

Hvorfor kan han ikke bare respektere at jeg blir såret av slike kommentarer og holde det for seg selv?

Takk for svar :)

Skrevet

herregud, jeg tror nok jeg hadde blitt sur på deg jeg også.

Hvorfor ville du blitt sur på meg da? Fordi jeg blir såret av slike kommentarer? Eller fordi jeg prøvde å skjule at jeg ble lei meg?

Skrevet

når han sier "hu der var skikkelig lekker FØR" betyr vel det at han ikke syns hu var det lenger da! at han syns hun hadde forandret seg, ikke syns hu var noe fin lenger? Det hadde jeg ikke tatt meg nær av..

Skrevet

Jeg ser vel egentlig ikke problemet med å kommentere at andre er pen og lignende til kjæresten, men folk er jo selvsagt forskjellige. Viss du absolutt ikke liker at han gjør det, er det vel ikke mye annet enn å prøve å få pratet med han om det og forklare at du synes det er ubehagelig.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er helt enig med TS. Det er snakk om vanlig folkeskikk, rett og slett. Noe kjæresten tydeligvis ikke har, i hvert fall når han vet at hun blir såret av det. Da får han bare holde slikt for seg selv. Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg syntes faktisk det gjør gutten mer sexy om han ser litt på andre damer! Det gjør han mer mann, å gir en bekreftelse på at det er meg han vil ha, SELVOM det finnes mange pene jenter der ute! Jeg kan også se på kjekke menn, og pene damer og syntes de er fine å se på der og da, uten at jeg nødvendigvis ville hatt sex med dem.. Bare liker å se, det er helt normalt å ikke noe å være lei seg for.. Alle gjør det! Han kan kanskje føle seg litt fanget i forholdet om det blir for mye mas om sånt, prøv heller å sette pris på at han elsker deg! Da vil han elske deg enda mer! Ikke fortvil ;)

Skrevet

Jeg ser vel egentlig ikke problemet med å kommentere at andre er pen og lignende til kjæresten, men folk er jo selvsagt forskjellige. Viss du absolutt ikke liker at han gjør det, er det vel ikke mye annet enn å prøve å få pratet med han om det og forklare at du synes det er ubehagelig.

Lykke til :)

Tusen takk :)

Det er vel egentlig der problemet ligger. Han har kommet me slike kommentarer før, og da har jeg forklart ham at det sårer meg og at jeg skjønner at han kan synes andre jenter er pene, men at jeg ikke vil høre noe om det. Men så gjør han det igjen og blir sur når jeg blir lei meg. Og jeg føler at jeg ikke får lov til å føle som jeg gjør.

Skrevet

Jeg syntes faktisk det gjør gutten mer sexy om han ser litt på andre damer! Det gjør han mer mann, å gir en bekreftelse på at det er meg han vil ha, SELVOM det finnes mange pene jenter der ute! Jeg kan også se på kjekke menn, og pene damer og syntes de er fine å se på der og da, uten at jeg nødvendigvis ville hatt sex med dem.. Bare liker å se, det er helt normalt å ikke noe å være lei seg for.. Alle gjør det! Han kan kanskje føle seg litt fanget i forholdet om det blir for mye mas om sånt, prøv heller å sette pris på at han elsker deg! Da vil han elske deg enda mer! Ikke fortvil ;)

Men når hun har sagt flere ganger at hun ikke liker det, og han likevel fortsetter... da kan han ærlig talt ikke være særlig moden.

Skrevet

Jeg synes ikke det er akseptabelt at han skal kommentere andre jenter slik. Tror ikke han hadde likt det om du sa noe positivt om utseende til gutta! Kanskje du skulle gjøre det en gang og to, så får han smake egen medisin! Da tipper jeg han kjapt slutter å kommentere andre jenter!

Skrevet

Har hatt samme problem med ex'n. Vi vet de tenker slikt om andre kvinner, men det er aldri gøy å høre det. Synes også dette er skikkelig unødvendig gjort, når de itillegg vet det sårer...

Skrevet

Bra at han ikke lar seg styre av sjalusien din! :) Den må du jobbe med, og håpe på at han ikke begynner å gå på tå hev før du har fått bukt med problemet ditt. Lykke til :)

Skrevet

Det beste er å tåle kommentarene, ellers så risikerer du at han mister sin spontanitet og skravleglede når han er med deg, og det sliter også på forholdet.

Men at han blir sur og stikker , det er dårlig stil. Der synes jeg han har feilet. Du kan jo ikke noe for at du blir litt såret sånn, og trenger egentlig en klem.

Du kan f.eks si til han at det er bra at han prater fritt, men at du kan bli såret, og da trenger du en klem, og ikke at han forlater deg i slik tilstand.

Skrevet

Men når hun har sagt flere ganger at hun ikke liker det, og han likevel fortsetter... da kan han ærlig talt ikke være særlig moden.

Jeg syns det handler om å stole på den man er sammen med, da!

Han gjør jo ikke noe galt her, man må få lov å mene det man mener..

Og jeg tror veldig mange krangler starter fordi dama ikke vil si hva som er galt, og han ikke skjønner hva det er, og bare oppfatter at hun er sur på han.. Da er det bedere å være åpen om det, så har en sjanse til å forstå det!

Skrevet

Det beste er å tåle kommentarene, ellers så risikerer du at han mister sin spontanitet og skravleglede når han er med deg, og det sliter også på forholdet.

Men at han blir sur og stikker , det er dårlig stil. Der synes jeg han har feilet. Du kan jo ikke noe for at du blir litt såret sånn, og trenger egentlig en klem.

Du kan f.eks si til han at det er bra at han prater fritt, men at du kan bli såret, og da trenger du en klem, og ikke at han forlater deg i slik tilstand.

Mener du at man skal tåle alle slags ting folk sier bare fordi de ellers kan miste noe av spontaniteten sin? Kremt. Unnskyld meg. Det er noe som heter å moderere seg litt innimellom. Det er en vanlig del av hverdagen til folk, uansett hvem man er sammen med.

Skrevet

Jeg syns det handler om å stole på den man er sammen med, da!

Han gjør jo ikke noe galt her, man må få lov å mene det man mener..

Og jeg tror veldig mange krangler starter fordi dama ikke vil si hva som er galt, og han ikke skjønner hva det er, og bare oppfatter at hun er sur på han.. Da er det bedere å være åpen om det, så har en sjanse til å forstå det!

Dette har da ikke noe med tillitt å gjøre. Hun er jo ikke redd for at han skal være utro. Hun synes det er sårende at han sier slike ting, bare. (Man kan også få lov til å mene alle slags idiotiske ting om jøder, afrikanere osv, men det er ikke alt man trenger å si likevel.) Og han vet jo meget godt hva hun synes om det. Og hun ble vel ikke sur. Hun ble LEI SEG. Og han skjønte hvorfor. Derfor stakk han. Fjotten.

Skrevet

Han får lov til å mene akkurat hva han vil, men jeg syns at jeg burde slippe å høre hvilke jenter han syns er lekre. Det handler ikke om sjalusi. Har aldri hatt problemer med at han går på byn uten meg og sånne ting eller vært redd for utroskap. Jeg reagerer bare på at han sier slik når jeg flere ganger har bedt han, på en pen måte, om ikke å si sånn til meg og forklart hvorfor. Jeg ville ikke lage noen krangel ut av det, derfor prøvde jeg å late som ingenting. Men så merker han at det er noe, blir sur og stikker. Hadde han tenkt over hva han faktisk sa hadde det vært en ting. Men når han stikker på den måten sårer det enda mer. Det føles så nyttesløst å skulle forklare han at sånne kommentarer sårer igjen og igjen.

Skrevet

Dette har da ikke noe med tillitt å gjøre. Hun er jo ikke redd for at han skal være utro. Hun synes det er sårende at han sier slike ting, bare. (Man kan også få lov til å mene alle slags idiotiske ting om jøder, afrikanere osv, men det er ikke alt man trenger å si likevel.) Og han vet jo meget godt hva hun synes om det. Og hun ble vel ikke sur. Hun ble LEI SEG. Og han skjønte hvorfor. Derfor stakk han. Fjotten.

Jeg tror det ligger mer bak en som så, hadde man hatt ett åpent og ærlig forhold hadde ikke dette vært noe problem! Det er uansett en tullete greie, man burde tåle litt! tror han stakk ut fordi han er lei av sutring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...