Jade Skrevet 15. september 2010 #21 Skrevet 15. september 2010 Ja, det er like vanlig å ha bekjente/slekt som toastmaster. Og da tror jeg ikke det er så vanlig å ha så mye arbeidsoppgaver som de "proffe" har
Sol79 Skrevet 16. september 2010 #22 Skrevet 16. september 2010 Jeg har aldri hørt om den kransekaketradisjonen før. Vi droppa kransekake i bryllupet vårt. Hvem gidder å spise julekake når det er masse gode ferske kaker med fyll og topping?!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #23 Skrevet 16. september 2010 Vi hadde bare en eneste kake vi, og det var kombinert bryllupskake/dessert. Enkelt og greit.
Gjest Spinell Skrevet 16. september 2010 #24 Skrevet 16. september 2010 Vi hadde bare en eneste kake vi, og det var kombinert bryllupskake/dessert. Enkelt og greit. For andre høres bryllup uten dessert og med bare en eneste kake ganske stusselig ut...
AnonymBruker Skrevet 16. september 2010 #25 Skrevet 16. september 2010 Og det er naturligvis helt greit, poenget mitt var bare at brudeparet bestemmer selv. For oss var det greit å bare ha en kake, og får ts i denne tråden er det kanskje greit å droppe kransekake. Man MÅ jo ikke ha noe bare fordi det er tradisjon?
Jade Skrevet 16. september 2010 #26 Skrevet 16. september 2010 Jeg har aldri hørt om den kransekaketradisjonen før. Vi droppa kransekake i bryllupet vårt. Hvem gidder å spise julekake når det er masse gode ferske kaker med fyll og topping?! Det er nok ikke tradisjon alle steder Og man velger uansett de tradisjonene man ønsker selv. Det er jo brudeparet selv som bestemmer Hvor jeg kommer fra, så er ikke kransekake julekake, men en veldig vanlig kake i f.eks. brylluper, konfirmasjoner osv. OG julen og evt. andre festligheter
bananbåt Skrevet 16. september 2010 Forfatter #27 Skrevet 16. september 2010 vi er ikke kakespisere noen av oss, men kransekake er jo godt! Og sjokoladebryllupskake:) Ikke noe marsipan kake ihvertfall. Tipper foreldre generasjonen blir skuffa da men, de finner vel alltid noe de liker:) er en da en stund til så akkurat åssen kaker det blir gidder jeg ikke ta så mye stilling til enda, bare at det blir noen vi liker, vi kresne:)
Jade Skrevet 16. september 2010 #28 Skrevet 16. september 2010 Vår bryllupskake fulgte med lokalet/catering-pakken. Men hvis jeg hadde fått bestemt helt selv, så hadde det blitt sjokoladebryllupskake :D NAM! 10000 ganger bedre enn marsipankake! Da kunne jeg jo laget den selv, og spart MASSE penger
Gjest Miam Skrevet 16. september 2010 #29 Skrevet 16. september 2010 For andre høres bryllup uten dessert og med bare en eneste kake ganske stusselig ut... Det hadde i alle fall ikke gått an hjemme! Det Sunnmørske kakebord
Gjest Blondie65 Skrevet 16. september 2010 #30 Skrevet 16. september 2010 (endret) Det er nok ikke tradisjon alle steder Og man velger uansett de tradisjonene man ønsker selv. Det er jo brudeparet selv som bestemmer Hvor jeg kommer fra, så er ikke kransekake julekake, men en veldig vanlig kake i f.eks. brylluper, konfirmasjoner osv. OG julen og evt. andre festligheter Jepp. Her på vestlandet er dette helt vanlig, og kransekake og hvit dame hører til i bryllup. Endret 16. september 2010 av Blondie65
CathFoto Skrevet 17. september 2010 #31 Skrevet 17. september 2010 Jeg kommer aldri til å forstå at folk ikke greier å lese ordentlig før de svarer på noe... Det står jo at fotografen er en venn/hobbyfotograf. Og som i de fleste andre sammenhenger; Det man betaler for, er det man får.
brudmai2010 Skrevet 19. september 2010 #32 Skrevet 19. september 2010 vi skal gifte oss i mai og prøver å gjøre det så "billig" som mulig. men selv om vi har prøvd å holde kostnadene nede har jeg fått ett budsjett på ca 75000 (om alle 80 gjestene kommer). og dette er uten bryllupsreise! det vi har spart penger på er: hår og sminke; ei venninne fikser dette brudesuite; forloveren min fikser dette (resepsjonsjef ) alt av kaker; venner og familie lager billeie; av kjente musikk; fikset all våres yndlingsmusikk på forskjellige lister på pcn. dette holder for oss brudekjole; mamma har alltid lovet å kjøpe denne til meg, så der er jeg ekstremt heldig! smykker og tiara: lånt av venninner sko: kjøpt på nettet (doda dansebutikk, fantastisk gode å gå i) gifteringer og morgengave; valgte sølv (lettere å holde fine og ikke så dyre) invitasjoner og bordkort: lager jeg selv sammen med mamma og svigermor fotograf: ei bekjent som gir oss alle rettighetene til bildene etterpå slik at vi kan trykke dem opp billig via nettet pynt kirke: velger å bare ha stearinlys. kirken er så stor at det vil koste en halv formue å pynte den med blomster pynt lokale: vært mye på e-bay å kjøpt ting som kaketopp, pynt til bordene, gjestebok o.l. dette kan du spare masse på! lokale med egen kokk, servitør og blomster til 285 kr pr pers (de fikser alt!) drikke til maten, velkomstdrink og noe til kaffen: ca 20000. vil noen ha mer å drikke kan de kjøpe selv i baren men selv om vi har prøvd å få det ned, så blir det mye penger. vi kunne valgt å ikke innvitere så mange, men vi klarer ikke å få dette ned stort mer. vi ønsker å feire denne dagen med de vi er glad i, så da er det bare å spare he he he håper du klarer å finne steder der du også klarer å få ned kostnadene slik at dere får en fantastisk bryllupsferie
bananbåt Skrevet 21. september 2010 Forfatter #33 Skrevet 21. september 2010 vi skal gifte oss i mai og prøver å gjøre det så "billig" som mulig. men selv om vi har prøvd å holde kostnadene nede har jeg fått ett budsjett på ca 75000 (om alle 80 gjestene kommer). og dette er uten bryllupsreise! det vi har spart penger på er: hår og sminke; ei venninne fikser dette brudesuite; forloveren min fikser dette (resepsjonsjef ) alt av kaker; venner og familie lager billeie; av kjente musikk; fikset all våres yndlingsmusikk på forskjellige lister på pcn. dette holder for oss brudekjole; mamma har alltid lovet å kjøpe denne til meg, så der er jeg ekstremt heldig! smykker og tiara: lånt av venninner sko: kjøpt på nettet (doda dansebutikk, fantastisk gode å gå i) gifteringer og morgengave; valgte sølv (lettere å holde fine og ikke så dyre) invitasjoner og bordkort: lager jeg selv sammen med mamma og svigermor fotograf: ei bekjent som gir oss alle rettighetene til bildene etterpå slik at vi kan trykke dem opp billig via nettet pynt kirke: velger å bare ha stearinlys. kirken er så stor at det vil koste en halv formue å pynte den med blomster pynt lokale: vært mye på e-bay å kjøpt ting som kaketopp, pynt til bordene, gjestebok o.l. dette kan du spare masse på! lokale med egen kokk, servitør og blomster til 285 kr pr pers (de fikser alt!) drikke til maten, velkomstdrink og noe til kaffen: ca 20000. vil noen ha mer å drikke kan de kjøpe selv i baren men selv om vi har prøvd å få det ned, så blir det mye penger. vi kunne valgt å ikke innvitere så mange, men vi klarer ikke å få dette ned stort mer. vi ønsker å feire denne dagen med de vi er glad i, så da er det bare å spare he he he håper du klarer å finne steder der du også klarer å få ned kostnadene slik at dere får en fantastisk bryllupsferie Takk for mange fine tips! Var for to dager siden og kjøpte sjakett til brudgommen og brudesko til meg, fra en nedlagt brudebutikk! Så da er mesteparten av klær i boks, bare sko til mannen, og undertøy/underkjole (småtteri) igjen, har tilsammen kostet 6500 kr sålangt, så det er ikke gæli:) Ser ut som dere slapp litt billigere unna med maten/selskapet, er vel det som er den største kostnaden uansett hva man gjør!
Vinterbrud1402 Skrevet 7. oktober 2010 #34 Skrevet 7. oktober 2010 oi, er det bare jeg her som har klart å gifte meg med ett budsjett på 40000? jeg hadde jo alt da utenom live musikk på bryllupsfesten,lykke til me ddagen
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #35 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor folk skal bruke kanskje 100.000 kr eller mer på én dag. Men det er jo bare meg. Man kan få et fantastisk fint bryllup til halve prisen, det har kun med prioriteringer og gjøre. Hvorfor skal det for eksempel være fri bar? Trenger man en superproff fotograf? Kanskje noen kjenner noen som er en god hobbyfotograf? Hva med buketten? Må den koste flere tusen kr? Invitasjoner kan man faktisk lage selv, masse fint scrappeutstyr å få tak i Det samme med bordkort Skjønner at dere sikkert vil ha kjøpekake til bryllupskake, men må den koste mange tusen? Og som Jade sier, så har du kanskje glemt et par ting også, så da blir det jo enda dyrere. Så hvis du selv synes det høres dyrt ut, så er det sikkert mange ting du kan gjøre for å få ned prisen, og likevel få et storslagent bryllup, det er jeg helt sikker på! Nei, det kan du si, vårt bryllup kostet over 100.000 og det hadde vi råd til. Når vi ser tilbake på det synes vi det var en fantastisk dag og vi angrer ikke et sekund på pengene vi brukte. Det kan godt hende at du bruker penger på ting som jeg synes er bortkastet
Fluffe Skrevet 9. oktober 2010 #36 Skrevet 9. oktober 2010 oi, er det bare jeg her som har klart å gifte meg med ett budsjett på 40000? jeg hadde jo alt da utenom live musikk på bryllupsfesten,lykke til me ddagen lyst å vise meg budsjettet ditt og ant gjester. skal selv holde meg til den summen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå