Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har en slank gutt. Synes Pampers var best av vanlige bleier (med teip altså) og brukte det fra han var nyfødt. Libero virket hard og stiv, mens Pampers var mer myk og bevegelig.

Etter at vi gikk over til bare trusebleier synes jeg imidlertid Libero Up&Go sitter bedre og er tynnere, nettere og virker lettere å bevege seg i enn Pampers EasyUp. Vi har ikke prøvd noen av billigbleiene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har faktisk ingen favoritter. Bruker både Libero og Pampers, og kjøper det som er billigst. I begynnelsen brukte vi Libero, da de har ganske billige nyfødt-bleier. Pampers er billig på Rema dersom du kjøper en pappkartong med bleier.

Eneste lekkasje vi har hatt er når besteforeldre eller andre som skifter på ho ikke tørr å stramme teipen på bleia godt nok. :fnise:

Skrevet

Vi liker pampers best, men kjøper firstprice/landlord nå pga. økonomien.

Skrevet

Her brukte vi pampers frem til nå (11 mnd). Opplevde når vesla var liten at libero lakk kraftig, og gikk derfor over når ho var en uke. Nå som ho bruker trusebleie syns vi libero passer best. Pampersene faller litt ned, og dermed kommer det gjerne bæsj både på body og bukse..

Skrevet

Pampers sitter best på vår gutt (slank). Liker disse best selv også da de er tynnere enn Libero. Testet Libero, men 1 av 4 netter hadde vi lekkasje. Det har enda ikke skjedd med Pampers :)

Her kjøper vi forresten Active Fit.

Liker ikke Up&go/easy up. Må kunne stramme og justere skikkelig.

Har ikke testet billigmerkene...

Skrevet (endret)

Er det noen som har testet de billig-bleiene?

Jeg ser for meg utslett fra topp til tå, men mulig jeg burde revurdere fordommene mine. :gjeiper:

Endret av Enny
Skrevet

Vi har en slank gutt. Synes Pampers var best av vanlige bleier (med teip altså) og brukte det fra han var nyfødt. Libero virket hard og stiv, mens Pampers var mer myk og bevegelig.

Etter at vi gikk over til bare trusebleier synes jeg imidlertid Libero Up&Go sitter bedre og er tynnere, nettere og virker lettere å bevege seg i enn Pampers EasyUp. Vi har ikke prøvd noen av billigbleiene.

Som om jeg skulle ha sagt det selv.

Skrevet

Har desverre ingen svar til deg da jeg lurer på det samme selv! tror jeg kjøper noen pakker av hver og prøver meg fram når babyen kommer.

Skrevet

Er det noen som har testet de billig-bleiene?

Jeg ser for meg utslett fra topp til tå, men mulig jeg burde revurdere fordommene mine. :gjeiper:

Nå er det vel såpass bleiekrig om dagen at alle bleier er billige...

Men jeg er nå på barn nr to, og kan si at førstemann valgte coop-bleier eller tøybleier når han fikk velge selv. (Rett før han sluttet, altså.)

Coop ligner veldig på Libero, og det er det eneste vi har kunnet bruke. Begge mine har fått bleieutslett hvis man bruker bare/mest Pampers en dag.

Men både Coop-bleier, Libero-bleier og tøybleier fungerer glimrende.

(Anbefaler tøy hvis du skal ha det som er best for huden. Dessuten er det enklere og mindre ekkelt enn folk tror! Kulere også.)

Om du bruker tapebleier eller up&go etter hvert, er det egentlig du som skal skifte som velger. Barnet merker nok ingen forskjell.

Skrevet

Link til test av bleier, der faktisk billigbleien kommer på topp :)

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article578637.ece

Men her tester de kun oppsugingsevne, hvor tørr den er på overflaten o.l. Jeg synes faktisk passform og komfort er akkurat like viktig, et barn skal tross alt gå med bleier døgnet rundt. Selv om de billige bleiene suger opp like mye væske og holder overflaten like tørr som merkebleiene så er de stivere og mer klumpete og det synes ikke jeg ser behagelig ut å ha på seg.

Skrevet

Jeg har en lang og normalbygd gutt, og vi synes libero er best. Er enig i at Pampers er lettere og mykere, men vi har også hatt flere uhell med dem (selv om vi har byttet ofte). Har ikke prøvd billigbleier.

Jeg synes ikke bleier er dyrt når det ikke er priskrig heller.

Skrevet

Vi bruker mye FirstPrice, og de har verken vært stive, hatt lekkasjer eller gitt utslett på våre barn (en med ganske sensitiv hud). Faktisk var de favoritten en periode da det lett kom bæsj oppover ryggen, da holdt ikke Libero mål, mens First Price gikk høyt opp på ryggen.

Av up&go liker jeg Libero bedre enn FP.

Skrevet

Vi bruker mye FirstPrice, og de har verken vært stive, hatt lekkasjer eller gitt utslett på våre barn (en med ganske sensitiv hud). Faktisk var de favoritten en periode da det lett kom bæsj oppover ryggen, da holdt ikke Libero mål, mens First Price gikk høyt opp på ryggen.

Av up&go liker jeg Libero bedre enn FP.

signerer denne, jobber selv i barnehagen, og liker godt FP bleiene, de dekker mer enn de nadre, samtidig som de minne rlitt om pampers bleier, ikke sett noen barn med utseltt pga denne bleien.

Skrevet

No er eingongsbleier så ekstremt billeg at eg tvilar for at tøy er noko særleg billegare lenger (men miljøargumentet gjeld jo sjølvsagt enno ;) ). First Price er dei billegaste bleiene (40 øre stk), men dei finns, så vidt eg veit, berre frå 7-8 kg og oppover. Libero ligg på rundt 1 kr stk, Pampers rett under. Men mange plassar får ein jo annakvar pk gratis, og då blir jo prisen ca 50 øre stk. Dei fleste brukar Pampers eller Libero i starten, trur ikkje nokon av billegmerkene finns i små str?

Eg har brukt både pampers og Libero til mine, syns begge er like greie i starten, i grunn. Sjukehusa brukar Pampers (i alle fall vårt) så då blei me van med det der, og har for det meste brukt det. Men etterkvart som dei blei større har eg gått over til First Price. Billeg og bra :) Teipebleiene er kanskje ikkje heilt på høgde, men trusebleiene er kjempefine, så eg brukar dei. Libero sine trusebleier er og fine, men Pampers trusebleier er grusomme...

Skrevet

Nå er det vel såpass bleiekrig om dagen at alle bleier er billige...

Men jeg er nå på barn nr to, og kan si at førstemann valgte coop-bleier eller tøybleier når han fikk velge selv. (Rett før han sluttet, altså.)

Coop ligner veldig på Libero, og det er det eneste vi har kunnet bruke. Begge mine har fått bleieutslett hvis man bruker bare/mest Pampers en dag.

Men både Coop-bleier, Libero-bleier og tøybleier fungerer glimrende.

(Anbefaler tøy hvis du skal ha det som er best for huden. Dessuten er det enklere og mindre ekkelt enn folk tror! Kulere også.)

Om du bruker tapebleier eller up&go etter hvert, er det egentlig du som skal skifte som velger. Barnet merker nok ingen forskjell.

:)

Vi har tøybleier, faktisk. Har lyst til å få tak i flere, men jeg tror jeg skal vente til lillemor slutter å bæsje 34564 gang i døgnet. ;)

(Vaskemaskina går i ett fra før av, blir vanskelig å ta unna enda mer.)

Skrevet

Dei fleste brukar Pampers eller Libero i starten, trur ikkje nokon av billegmerkene finns i små str?

Coop har str. mini, som tilsvarer Libero str 2. Og det var den størrelsen som passet best fra starten hos oss denne gangen.

Skrevet

Coop har str. mini, som tilsvarer Libero str 2. Og det var den størrelsen som passet best fra starten hos oss denne gangen.

OK :)

Skrevet

No er eingongsbleier så ekstremt billeg at eg tvilar for at tøy er noko særleg billegare lenger (men miljøargumentet gjeld jo sjølvsagt enno ;) ). First Price er dei billegaste bleiene (40 øre stk), men dei finns, så vidt eg veit, berre frå 7-8 kg og oppover. Libero ligg på rundt 1 kr stk, Pampers rett under. Men mange plassar får ein jo annakvar pk gratis, og då blir jo prisen ca 50 øre stk. Dei fleste brukar Pampers eller Libero i starten, trur ikkje nokon av billegmerkene finns i små str?

Eg har brukt både pampers og Libero til mine, syns begge er like greie i starten, i grunn. Sjukehusa brukar Pampers (i alle fall vårt) så då blei me van med det der, og har for det meste brukt det. Men etterkvart som dei blei større har eg gått over til First Price. Billeg og bra :) Teipebleiene er kanskje ikkje heilt på høgde, men trusebleiene er kjempefine, så eg brukar dei. Libero sine trusebleier er og fine, men Pampers trusebleier er grusomme...

Da jeg handlet idag (vi handler på Meny), så jeg at en first price bleiepakke faktisk hadde blitt satt ned til 4,90!! Nesten latterlig billig :) Det er 52 bleier i en pakke, så det er vel 11 øre pr bleie eller noe. Har aldri brukt disse bleiene før, men til den prisen kan man jo bare kjøpe, og heller kaste om man ikke liker dem. Helt tydelig at det er småbarnsfamiliene som skal vinnes i dagligvarebransjen for tida!

Ellers har vi brukt pampers stort sett hele tiden, og liker dem veldig godt. Libero blir for stort og klumpete på vår slanke gutt.

Skrevet

Coop sine bleier minnet veldig om libero. Ingenting å utsette på dem, bortsett fra at passformen ikke passet vår jente, så vi gikk tilbake til pampers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...