Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter min første om noen mnd, og er litt luren på hva bleie som er best? Er gode tilbud på butikkene for tida, så tenkte eg skulle slå til nå :) Er det best med sånn tape eller sånn truse? Har jobbet i bhg og vet for min egen del er det best med tape, men hva er best for ungen? Hva er best av libero og pampers til helt nyfødd? Hva er DIN mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det kommer en del ann på ungen, vi bruker Pampers og er fornøyd med det. Hadde noen skikkelige lekkasjer med Libero. Men har venninner med motsatt erfaring, disse sverger til Libero...

Trusebleiene (regner med at du mener up&go typene) finnes vel først fra størrelse fire, så når de er små blir det vel uansett tapebleier. Vi har ei på snart ti mnd og bruker fremdeles tapebleier, synes det er veldig greit, kjekt å få "strammet" de slik at de sitter godt.

Skrevet

Det kommer helt an på om ungen er slank eller god og rund mener jeg å huske. Før var iallefall Pampers best til de slanke.

Skrevet

Vår jente er lang og lite rund. Bruker libero, eneste lekkasjene vi har hatt har vært de få gangene vi prøvde pampers. Synd, for pampers er veldig tynne og "lette", tenker at de kanskje er mer behagelige å ha på? Mulig vi bare burde byttet oftere med pampers. Libero tapebleier fungerer i alle fall supert her i huset!

Skrevet

Vi syns pampers er best. Tynne og myke, i forhold til libero som er ganske tykke og litt mer stive... Er lettere å kjenne på pampersbleiene om det er påtide å skifte.

Skrevet

Tøybleier! Absolutt verdt å ta en titt på det før du bestemmer deg. For min del er det viktigste argumentet (i tilegg til miljø/søppelaspektet da) at de ikke lukter. De sjeldne gangene vi har vært nødt til å bruke engangsbleier på snuppa vår synes jeg det stinker tiss av henne etter veldig kort tid. Usj...

Skrevet

Tror du bare skal prøve deg litt frem jeg . Man får jo ofte masse gratisprøver av bleier fra begge merkene. Jeg husker iallefall jeg hadde en hel haug klar i skuffen som jeg hadde fått gratis fra diverse steder.

Vi syntes Libero med tape, var best for vår unge. Brukte opp de bleiene og den ene pakken vi hadde fra Pampers, men har brukt Libero hele veien ellers.

Begynte med up & go fra Libero da hun var ca 12 mnd.

Skrevet

Her i huset er pampers favoritten. Har hatt felre lekkasjer med libero.

Du må nok bare teste deg frem, her er det ingen fasit :)

Skrevet

Her i huset er pampers favoritten. Har hatt felre lekkasjer med libero.

Samme her! Sverger til Pampers :)

Samtidig - når jeg handlet pampers sist på RIMI - fikk jeg 40 kroner i tilegg, istedenfor å betale!

Skrevet

Tusen takk for svar dere :)

Tror eg går får en pakke av hver eg da! :) De koster liksom bare 7 kr nå, så føler det går greit om eg må hive de ;)

Tøybleier er nok uaktuelt her i huset, men eg heier på deg og alle andre som bruker det! Flere burde gjort det :)

Skrevet

Som andre sier, så kommer det helt an på barnet og størrelsen/formen på barnets kropp. Har vært borti barn som har brukt pampers, men som har dekket bare halve rompa, og motsatt barn som har brukt libero og sett ut som de har hatt den store bæsjen i bleia fordi den var så stor.

Firstprice bleier er det noen barn på jobben som bruker, men jeg har ikke så mye til overs for de. De ligner mest på pampers, men har dårlig passform og ingen elastisitet.

Funker nok bra hvis man vil spare penger, men jeg foretrekker de to store merkene.

Skrevet

Teipebleier funker best til nyfødte - lettere å ta på, og siden de nyfødte ikke beveger seg, har de ikke behov for bleier som gir bedre bevegelighet :). Up&go finnes vel ikke i nyfødtstørrelser heller?

Vi har veldig gode erfaringer med FirstPrice, de er superbillige og jeg har ikke merket noen forskjell i kvalitet. Passformen har vært god til våre barn. Nå er forøvrig bleieavtalen på Kiwi så bra at det muligens er like billig med Libero, så da velger vi kanskje Libero framfor FP.

Skrevet

For oss varierete det om ungen var i en periode der han vokste i lengden eller i bredden... Minstemann var tynn i forhold til lengden, så på ham passet som regel pampers best, mens på storebror passet libero best. Når de er helt små får du jo uansett ikke trusebleier, men jeg tror også at da er det mest behagelig med de som tapes jeg, for da trenger du ikke "stappe" ungen nedi, men i steden pakke ungen inn...

Skrevet (endret)

Du må se an litt hvilken passform som passer best for DIN baby. Pampers sitter best på vår gutt. I tillegg er Pampers mykere enn Libero.

Må ærlig innrømme at vi ikke har testet noen av billigmerkene.

Endret av Jade
Skrevet

up&go passer best for barn i farta! Fra det har begynt å reise seg opp og stabbe seg framover. (som navnet også sier)

Men skal man skifte bleier fort (spesielt på vinterstid med mye klær) er teip-bleier å foretrekke. Da er det bare å smette bleien inn under stumpen og feste istenden for å ta av og på alle klærne. (har er erfaring fra barnehage)

Selv i barnehagen er det ca 50/50 om man bruker pampers eller libero eller andre billig merker. Så det beste er nok å prøve seg fram og se hva som passer best til ditt barn.

Som sagt over så er det en del gratisprøver tilgjengelig fra de ulike leverandørerene.

I og med at det er priskrig på bleier om dagen så blir det vel også litt til at man kanskje kjøper den typen som er billigst og der man får mest for pengene? (iallfall når man har funnet ut hva som funker)

Skrevet

Men skal man skifte bleier fort (spesielt på vinterstid med mye klær) er teip-bleier å foretrekke. Da er det bare å smette bleien inn under stumpen og feste istenden for å ta av og på alle klærne. (har er erfaring fra barnehage)

Men bør de ikke vaskes godt mellom beina uansett da? Ikke så lett det med beina samlet...

Skrevet

Men bør de ikke vaskes godt mellom beina uansett da? Ikke så lett det med beina samlet...

Det er ikke nødvendig å vaske ved hvert bleiskift om barnet bare har tisset.

Skrevet

TS her! Takker så mye for svar. Tror det blir en god blanding av innkjøpte bleier eg! :)

Har selv jobbet i bhg, og du kommer fint til i mellom bena på de selv om de har dress på. Har de bæsja tar du selvfølgelig av dressen og tørker skikkelig! :)

Skrevet

Det er veldig forskjell på babyene. Noen får utslett av diverse bleiemerker.

Her sverger vi til Libero, men syns også Landlord og Firstprice fungerer :)

Skrevet

Vi bruker Pampers pga lav pris, men det er forskjellige typer Pampers også, og av en eller annen grunn reagerer huden på den ene typen (husker ikke navnet). Vi brukte Libero i begynnelsen, men måtte kjøpe en størrelse større enn kg som stod på pakken. Da funket de også fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...