Gå til innhold

Skal på fin middag - hvor mye kløft er greit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen skulle tilsi: jeg er litt usikker på hva som egentlig er greit når det gjelder utringning i festlig lag.

Vi skal på femretters middag gjennom en organisasjon vi er medlemmer av. Det holdes på en fancy, kjent restaurant, og vi kjenner ikke så veldig mange der. Har sett på bilder av samme arrangement fra i fjor, og det ser ut som om de fleste har pyntet seg på nivå med "mørk dress".

Så er problemet: jeg har dårlig råd, og har egentlig bare én kjole jeg synes det passer å bruke. Den er relativt utringet, og jeg er i tillegg av den barmfagre typen, så det er umulig å unngå å få litt kløft. Også er det (brede) stropper på den, så det blir jo endel hud. ...eller er det bra fint? Jeg skal jo ikke dælje puppene i middagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om organisasjonen e muslimsk: burka! om den er kristen: dekk opp en del!!

om det er en vanlig ok organisasjon: holder og bruke hode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløft er greit om kjolen ikke er lårkort i tillegg. Tenk litt på hvordan du legger sminken, og hva du bruker av tilbehør, så går det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt poeng, Antlers. Kjolen går til midt på leggen og har i tillegg empireliv, så den er jo ikke så veldig dristig ellers. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Angela Merkel satte vel standarden på åpningen av operahuset i Oslo. Når det går gjennom så gjør sikkert kjolen din det og :)

Edit:

Bilde her hvis du ikke husker det.

Endret av strykebrett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du er komfortabel med kjolen så burde det jo være greit. Pupper er vel noe de fleste jenter har, så det burde ikke være noen overraskelser for hverken jentene eller guttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela Merkel satte vel standarden på åpningen av operahuset i Oslo. Når det går gjennom så gjør sikkert kjolen din det og :)

Edit:

Hålly målly, det hadde jeg glemt. Næh, kjolen min blir jo rene nonnedrakten i forhold! (nesten) :ler:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Weapons of mass distraction!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i tvil, ta med et sjal du kan legge rundt skuldrene. Det viktigste er at du selv føler deg komfortabel. Hvis du blir sittende og tenke på om du viser for mye hud og kløft, er det mye bedre å slenge på et sjal. Det gjør jeg ofte selv for mine to selskapskjoler av det litt flottere slaget er begge ganske så utringet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weapons of mass distraction!

:fnise:

:hoho:

Er du i tvil, ta med et sjal du kan legge rundt skuldrene. Det viktigste er at du selv føler deg komfortabel. Hvis du blir sittende og tenke på om du viser for mye hud og kløft, er det mye bedre å slenge på et sjal. Det gjør jeg ofte selv for mine to selskapskjoler av det litt flottere slaget er begge ganske så utringet.

Lurt! prøvde den på nå. Ser ut til at jeg har overdrevet kløftismen i hukommelsen, gitt. Pluss at man ser jo ting i en litt annen vinkel selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Men så var jo den kjolen skivebom også, då, det der var for mykje pupp altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er komfortabel med kjolen så burde det jo være greit. Pupper er vel noe de fleste jenter har, så det burde ikke være noen overraskelser for hverken jentene eller guttene.

Dette er en innstilling som jeg legger merke til. Når damer skal kle seg, kler de helst av seg. Er det virkelig ikke mulig for voksne og antagelig oppegående damer å gå med plagg som dekker kroppen normalt? Er det helt nødvendig å vise frem de private delene av seg for å føle seg akseptert og "sett" som kvinne?

I mine øyne er damer som på død og liv må vise kløft, bar hud, kortkorte skjørter etc. ganske billige. Null selvrespekt. Det er middag og samvær og kanskje tema som skal være sentrum for det hele. Ikke puppene.

Argumentet om at "alle damer har bryster" osv. er ganske idiotisk. Menn har en del private kroppsdeler de også, men det er ikke noe de lar oss få innsyn i hele tiden. De er påkledd. De er menn, og trenger ikke å selge seg selv for å bli godtatt.

Verden går ikke nødvendigvis fremover på enkelte områder nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en innstilling som jeg legger merke til. Når damer skal kle seg, kler de helst av seg. Er det virkelig ikke mulig for voksne og antagelig oppegående damer å gå med plagg som dekker kroppen normalt? Er det helt nødvendig å vise frem de private delene av seg for å føle seg akseptert og "sett" som kvinne?

I mine øyne er damer som på død og liv må vise kløft, bar hud, kortkorte skjørter etc. ganske billige. Null selvrespekt. Det er middag og samvær og kanskje tema som skal være sentrum for det hele. Ikke puppene.

Argumentet om at "alle damer har bryster" osv. er ganske idiotisk. Menn har en del private kroppsdeler de også, men det er ikke noe de lar oss få innsyn i hele tiden. De er påkledd. De er menn, og trenger ikke å selge seg selv for å bli godtatt.

Verden går ikke nødvendigvis fremover på enkelte områder nei.

Det finnes en egen del av verden der slik tankegang er normen - flytt til midtøsten, Saudi Arabia tror jeg hadde vert bra for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en egen del av verden der slik tankegang er normen - flytt til midtøsten, Saudi Arabia tror jeg hadde vert bra for deg...

Ja, for sosiale normer for bekledning er jo begrenset til den delen av verden :rolleyes:

De er vel ikke like strenge her i Norge, men det er nok av dem. Man går ikke i ballkjole på julebord, man går ikke i hvitt i bryllup, man har ikke rosa glitterhotpants i begravelse og man viser ikke FOR mye hud og ymse kroppsdeler på middager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan godt vise litt kløft uten å virke vulgær! Som andre har kommentert, kommer det litt an på lengden på kjolen og hvordan man sminker seg. Jeg synes litt kløft er flott, jeg :) (Angela Merkel viste forøvrg alt for mye....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...